W przypadku zarządcy sprawującemu zarząd powierzony w trybie art. 18 ustawy o własności lokali jest trochę inaczej, ponieważ nawet, gdy umowa zawarta z tym zarządcą tej kwestii nie reguluje a właściciele lokali nie postanowili w umowie zmieniającej sposób zarządu inaczej (mam na myśli umowę zawartą pomiędzy właścicielami, o której mowa w art. 18 ust.1 uwl) - to obowiązki tego zarządcy precyzuje ustawa o własności lokali (wynika to z brzmienia art. 33 uwl:
"w razie powierzenia zarządu osobie fizycznej lub prawnej, w trybie przewidzianym w art. 18 ust. 1, w braku odmiennych postanowień umowy, stosuje się odpowiednio przepisy niniejszego rozdziału")
Odnośnie dokumentacji (innej niż finansowa), to regulację znajdziemy w art. 29 1b. Zarząd lub zarządca, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, jest obowiązany sporządzić protokół przejęcia nieruchomości i jej dokumentacji technicznej (budowlanej, powykonawczej i książki obiektu budowlanego) w imieniu wspólnoty mieszkaniowej, przechowywać dokumentację techniczną budynku oraz prowadzić i aktualizować spis właścicieli lokali i przypadających im udziałów w nieruchomości wspólnej.
[cite] IKSI:[/cite]Art. 18 odnosi się do zarządcy powierzonego. A jak wygląda prowadzenie dokumentacji przy zarządcy z art.20.
Tak samo ... a niby czemu miałoby wyglądać inaczej?
Zarządca nieruchomości to zarządca nieruchomości...
Czyżby "właścicielski" musiał mniej, a ja nic o tym nie wiem...
Komentarze
W przypadku zarządcy sprawującemu zarząd powierzony w trybie art. 18 ustawy o własności lokali jest trochę inaczej, ponieważ nawet, gdy umowa zawarta z tym zarządcą tej kwestii nie reguluje a właściciele lokali nie postanowili w umowie zmieniającej sposób zarządu inaczej (mam na myśli umowę zawartą pomiędzy właścicielami, o której mowa w art. 18 ust.1 uwl) - to obowiązki tego zarządcy precyzuje ustawa o własności lokali (wynika to z brzmienia art. 33 uwl:
"w razie powierzenia zarządu osobie fizycznej lub prawnej, w trybie przewidzianym w art. 18 ust. 1, w braku odmiennych postanowień umowy, stosuje się odpowiednio przepisy niniejszego rozdziału")
Odnośnie dokumentacji (innej niż finansowa), to regulację znajdziemy w art. 29 1b. Zarząd lub zarządca, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, jest obowiązany sporządzić protokół przejęcia nieruchomości i jej dokumentacji technicznej (budowlanej, powykonawczej i książki obiektu budowlanego) w imieniu wspólnoty mieszkaniowej, przechowywać dokumentację techniczną budynku oraz prowadzić i aktualizować spis właścicieli lokali i przypadających im udziałów w nieruchomości wspólnej.
Zarządca nieruchomości to zarządca nieruchomości...
Czyżby "właścicielski" musiał mniej, a ja nic o tym nie wiem...