Pełnomocnictwo wstecz?
accessdenied
Użytkownik
Otrzymałem od administratora kopie uchwał z zebrania rocznego oraz list oddanych głosów. Administrator podsumował udziały przypisane do poszczególnych mieszkań i stwierdził, że uchwały podjęto. Zwróciłem mu uwagę, że niektóre z głosujących osób nie dysponowały pełnym głosem (mieszkanie ma kilku właścicieli i nie jest to wspólnota majątkowa), a w dwóch przypadkach głosy oddały osoby nienależące do wspólnoty. Jeśli odjąć udziały, które "głosowały bez umocowania", uchwały nie mają wymaganych 50%. Administrator był bardzo zdziwiony; tłumaczył się, że nie zna wysokości udziałów poszczególnych osób, o ile właściciel sam o tym nie powiadomi. Powiedział jednak, że sprawę wyjaśni.
Czekałem na to wyjaśnienie dość długo. W końcu otrzymałem pismo, w którym administrator poinformował, że:
1) Osoby, które nie są w 100% właścicielami mieszkań, głosowały w ramach swoich udziałów.
2) Osoby niebędące właścicielami miały pełnomocnictwa.
Po odliczeniu udziałów, którymi nie dysponowały osoby z p. 1), okazało się, że za uchwałami głosowało nieznacznie powyżej 50% udziałów.
Poprosiłem administratora o kopie pełnomocnictw, na które powołał się odnośnie osób z p. 2). Znów długo czekałem. W końcu otrzymałem kopie czterech dokumentów:
1) W dwóch osoby niebędące właścicielami w 100% informują, że oddały głosy w ramach swoich udziałów.
2) W dwóch właściciele informują, że osoby, które wzięły udział w zebraniu i oddały głosy, działały w oparciu o ich pełnomocnictwa.
Samych pełnomocnictw jednak administrator nie przedstawił.
Zebranie i głosowanie uchwał miały miejsce 28 lutego. Dokumenty 1) są datowane na 16 i 17 kwietnia, a dokumenty 2) na 12 i 13 kwietnia. Czy w tej sytuacji można mówić o prawidłowo przeprowadzonym głosowaniu? Czy pełnomocnictwa nie powinny zostać przedłożone przed głosowaniem? Czy administrator nie powinien weryfikować umocowania głosujących zanim odbędzie się głosowanie?
Czekałem na to wyjaśnienie dość długo. W końcu otrzymałem pismo, w którym administrator poinformował, że:
1) Osoby, które nie są w 100% właścicielami mieszkań, głosowały w ramach swoich udziałów.
2) Osoby niebędące właścicielami miały pełnomocnictwa.
Po odliczeniu udziałów, którymi nie dysponowały osoby z p. 1), okazało się, że za uchwałami głosowało nieznacznie powyżej 50% udziałów.
Poprosiłem administratora o kopie pełnomocnictw, na które powołał się odnośnie osób z p. 2). Znów długo czekałem. W końcu otrzymałem kopie czterech dokumentów:
1) W dwóch osoby niebędące właścicielami w 100% informują, że oddały głosy w ramach swoich udziałów.
2) W dwóch właściciele informują, że osoby, które wzięły udział w zebraniu i oddały głosy, działały w oparciu o ich pełnomocnictwa.
Samych pełnomocnictw jednak administrator nie przedstawił.
Zebranie i głosowanie uchwał miały miejsce 28 lutego. Dokumenty 1) są datowane na 16 i 17 kwietnia, a dokumenty 2) na 12 i 13 kwietnia. Czy w tej sytuacji można mówić o prawidłowo przeprowadzonym głosowaniu? Czy pełnomocnictwa nie powinny zostać przedłożone przed głosowaniem? Czy administrator nie powinien weryfikować umocowania głosujących zanim odbędzie się głosowanie?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Czy ty jesteś członkiem Zarządu WM ?
I o to chodzi .... jak masz dalej problem, to zegar tyka, masz 6 tyg na ich zaskarżenie