Uchwała zarządu wspólnoty

Czy ktoś słyszał o czymś takim jak uchwała zarządu wspólnoty? Czy u Was powstają takie uchwały?

Opis sytuacji.
1. Jeden z członków wspólnoty odkrywa, że we wspólnocie funkcjonuje uchwała (wprowadzająca pewien regulamin), której nie głosowano i o której prawie nikt nie wie. Prosi zarząd o jej kopię i otrzymuje mailem skan. W nagłówku dokumentu widnieje informacja: "Uchwała nr... z dnia... Wspólnoty Mieszkaniowej...", a w treści występują słowa: "Wspólnota przyjmuje regulamin".
2. Członek wspólnoty prosi o wyjaśnienia. Otrzymuje następującą odpowiedź: "Uchwała nr... jest uchwałą zarządu wspólnoty mieszkaniowej, a więc nie jest poddawana pod głosowanie wszystkim właścicielom. Paragraf mówiący o zaskarżeniu uchwały nie ma w tym przypadku zastosowania".
3. Członek wspólnoty replikuje, że a) nie ma czegoś takiego jak "uchwała zarządu wspólnoty", b) z treści dokumentu wyraźnie wynika, że jest to uchwała wspólnoty, a nie jej zarządu. Wówczas odpisuje mu prawnik: "Zgodnie z ustawą o własności lokali czynności zwykłego zarządu podejmuje zarząd samodzielnie (art. 22 ust. 1 ustawy o własności lokali). Jeżeli chodzi o kwestie nazewnictwa, to zgodnie z zasadami nauki o administracji decyzje podejmowane przez organy kolegialne (dwu i więcej osobowe) nazywają się uchwałami. Stąd zarząd jednoosobowy podejmie decyzję a dwuosobowy uchwałę. Dodatkowo wskazać należy, że ustawa o własności lokali nie przewiduje możliwości zaskarżenia decyzji (uchwał) zarządu wspólnoty. W kwestii nazwy uchwały nr... nastąpiła najzwyklejsza w świecie omyłka pisarska [...] żadną miarą nie można mówić o jakimkolwiek ukrywaniu dokumentów [...] albowiem ustawa o własności lokali nakazuje informowanie o uchwałach wspólnot mieszkaniowych, a nie o wewnętrznych regulaminach pracy zarządu. Te są zaś jawne i dostępne na wniosek mieszkańców".
4. Członek wspólnoty nie daje za wygraną i pyta, dlaczego w takim razie niczego nie sprostowano. Znów odpisuje mu prawnik: "Informuję Pana, że omyłka została sprostowana bezzwłocznie po jej zauważeniu i na papierowym dokumencie widnieje już stosowna poprawka i adnotacja".
5. Członek wspólnoty prosi o kopię skorygowanego dokumentu. Otrzymuje odpowiedź, że może się z nim zapoznać w siedzibie administratora po wcześniejszym umówieniu się. Prosi o przysłanie mailem skanu, podobnie jak miało to miejsce poprzednio. Zapada cisza.

Czy mieliście do czynienia z podobną sytuacją?

Komentarze

  • Opcje
    Grafen2Grafen2 Użytkownik
    ZARZĄD WM nie podejmuje uchwał które by dotyczyły ogółu właścicieli lokali !!!
    Zarząd WM może podejmować uchwały ws organizacji pracy Zarządu WM.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.