Rażące naruszenie zasad zarządzanie - czy jest dowolność w treści uchwał?

Czy rażącym naruszeniem zasad prawidłowego zarządzania nieruchomością wspólną i naruszeniem interesów wszystkich właścicieli jest przedstawienie do głosowania jednej podkreślam jednej uchwały o zatwierdzenie sprawozdania finansowego i udzielenia absolutorium zarządowi. Czy powinny być dwie uchwały?

Komentarze

  • Opcje
    gabgab Użytkownik
    Nie, nie jest to rażące naruszenie zasad. Lepiej, żeby były dwie osobne uchwały. Ale skoro ich nie ma, można zaskarżyć np. część uchwały. Poza tym brak absolutorium nie rodzi żadnych skutków prawnych. Zarząd można odwołać (lub zawiesić) tylko uchwałą.
    Orzecznictwo jest praktycznie jednolite. Ważniejszy jest sprawny zarząd nieruchomością wspólną, niż jakieś niedociągnięcia formalne.


  • Opcje
    Grafen2Grafen2 Użytkownik
    Kryjar napisał użytkownik: »
    Czy rażącym naruszeniem zasad prawidłowego zarządzania nieruchomością wspólną i naruszeniem interesów wszystkich właścicieli jest przedstawienie do głosowania jednej podkreślam jednej uchwały o zatwierdzenie sprawozdania finansowego i udzielenia absolutorium zarządowi. Czy powinny być dwie uchwały?

    Przecież o tym , jak ma wyglądać uchwała, decydują właściciele lokali .
    Ja jestem zwolennikiem, że uchwała powinna dotyczyć jednej sprawy . Uważam, że powinny być dwie odrębne uchwały

  • Opcje
    KryjarKryjar Użytkownik
    Grafen2 napisał użytkownik: »
    Kryjar napisał użytkownik: »
    Czy rażącym naruszeniem zasad prawidłowego zarządzania nieruchomością wspólną i naruszeniem interesów wszystkich właścicieli jest przedstawienie do głosowania jednej podkreślam jednej uchwały o zatwierdzenie sprawozdania finansowego i udzielenia absolutorium zarządowi. Czy powinny być dwie uchwały?

    Przecież o tym , jak ma wyglądać uchwała, decydują właściciele lokali .
    Ja jestem zwolennikiem, że uchwała powinna dotyczyć jednej sprawy . Uważam, że powinny być dwie odrębne uchwały

    Uważam, że powinny być dwie odrębne uchwały - uważanie, swoje zapatrywanie nie jest dla mnie oparciem dla uzasadnienia dla Sądu - co mam napisać? - Grafen2 tak uważa na forum?
    Tylko konkrety bardzo proszę - jeżeli ktoś potrafi pomóc i da radę.
  • Opcje
    KryjarKryjar Użytkownik
    Grafen2 napisał użytkownik: »
    Kryjar napisał użytkownik: »
    Czy rażącym naruszeniem zasad prawidłowego zarządzania nieruchomością wspólną i naruszeniem interesów wszystkich właścicieli jest przedstawienie do głosowania jednej podkreślam jednej uchwały o zatwierdzenie sprawozdania finansowego i udzielenia absolutorium zarządowi. Czy powinny być dwie uchwały?

    Przecież o tym , jak ma wyglądać uchwała, decydują właściciele lokali .
    Ja jestem zwolennikiem, że uchwała powinna dotyczyć jednej sprawy . Uważam, że powinny być dwie odrębne uchwały
    Przecież o tym , jak ma wyglądać uchwała, decydują właściciele lokali .
    W każdym innym przypadku tak. Ale chyba nie w przypadku uchwały o zatwierdzenie sprawozdania finansowego - ma swoją treść zarządczą - o niej nie decydują właściciele, tylko rachunek kosztów - to taka działka rachunkowości.
  • Opcje
    KryjarKryjar Użytkownik
    Pomocy - jeżeli ktoś potrafi
  • Opcje
    Grafen2Grafen2 Użytkownik
    Skąd Ty bierzesz te rewelacji ? z jakiego prawa ? :D
    >>>w przypadku uchwały o zatwierdzenie sprawozdania finansowego - ma swoją treść zarządczą - o niej nie decydują właściciele, tylko rachunek kosztów - to taka działka rachunkowości.<<<
    :) A od kiedy ewidencja pozaksięgowa WM podlega rachunkowości ?
  • Opcje
    KryjarKryjar Użytkownik
    Grafen2 napisał użytkownik: »
    Skąd Ty bierzesz te rewelacji ? z jakiego prawa ? :D
    >>>w przypadku uchwały o zatwierdzenie sprawozdania finansowego - ma swoją treść zarządczą - o niej nie decydują właściciele, tylko rachunek kosztów - to taka działka rachunkowości.<<<
    :) A od kiedy ewidencja pozaksięgowa WM podlega rachunkowości ?

    Odpowiadam
    I. Zakres prowadzenia ewidencji pozaksięgowej.

    W celu ustalenia wielkości należności i zobowiązań (rozrachunków), stanu środków pieniężnych, a także sporządzania deklaracji podatkowych ewidencja pozaksięgowa będzie obejmowała swym zakresem rejestrację:

    - kosztów zarządu nieruchomością wspólną i zaliczek uiszczanych na ich pokrycie,

    - kosztów i zaliczek z tytułu opłat na utrzymanie lokali rozliczanych bezpośrednio przez wspólnotę mieszkaniową,

    - rozliczeń tych kosztów a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej.

    II. Sposób prowadzenia ewidencji pozaksięgowej

    1. Ewidencja prowadzona będzie przy użyciu komputera, obejmuje zbiory zapisów zdarzeń gospodarczych dokonywanych kolejno, chronologicznie na podstawie dowodów księgowych w rozumieniu art. 21 ustawy o rachunkowości a także salda i rozrachunki.

    2. Zapisy, o których mowa punkcie poprzedzającym zostaną pogrupowane w postaci kont dla poszczególnych kosztów i przychodów, zestawienie kont stanowi załącznik do niniejszej uchwały. Zapisy te winny być sporządzane kolejno, chronologiczne, w sposób ciągły, umożliwiający ich sprawdzenie, natomiast salda narastająco, od początku do końca roku kalendarzowego.

    3. Wszelkie przychody i koszty dotyczące roku kalendarzowego należy ująć w ewidencji pozaksięgowej dotyczącej tego roku niezależnie od terminu zapłaty
  • Opcje
    KryjarKryjar Użytkownik
    Polega na rachunkowości bo stosuje się zasady przyjęte w rachunkowości w szczególności dotyczy to zapisów księgowych itd.
  • Opcje
    blazej_hblazej_h Użytkownik
    Wspólnota mieszkaniowa ma obowiązek prowadzenia ewidencji rachunkowej w sposób przejrzysty i pozwalający na kontrolę rozliczeń finansowych. Technicznie rzecz biorąc rejestracja przychodów i wydatków związanych z zarządzaniem nieruchomością wspólną, nie podlega wprost zasadom rachunkowości określonym w ustawie o rachunkowości.
    Co do zasady. Więc można prowadzić obydwie ewidencje nie stosując podstawowych zasad dot. zapisów księgowych wg zasad z ustawy o rachunkowości.
  • Opcje
    Grafen2Grafen2 Użytkownik
    Kryjar napisał użytkownik: »
    Odpowiadam
    I. Zakres prowadzenia ewidencji pozaksięgowej.

    W celu ustalenia wielkości należności i zobowiązań (rozrachunków), stanu środków pieniężnych, a także sporządzania deklaracji podatkowych ewidencja pozaksięgowa będzie obejmowała swym zakresem rejestrację:

    - kosztów zarządu nieruchomością wspólną i zaliczek uiszczanych na ich pokrycie,

    - kosztów i zaliczek z tytułu opłat na utrzymanie lokali rozliczanych bezpośrednio przez wspólnotę mieszkaniową,

    - rozliczeń tych kosztów a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej.

    II. Sposób prowadzenia ewidencji pozaksięgowej

    1. Ewidencja prowadzona będzie przy użyciu komputera, obejmuje zbiory zapisów zdarzeń gospodarczych dokonywanych kolejno, chronologicznie na podstawie dowodów księgowych w rozumieniu art. 21 ustawy o rachunkowości a także salda i rozrachunki.

    2. Zapisy, o których mowa punkcie poprzedzającym zostaną pogrupowane w postaci kont dla poszczególnych kosztów i przychodów, zestawienie kont stanowi załącznik do niniejszej uchwały. Zapisy te winny być sporządzane kolejno, chronologiczne, w sposób ciągły, umożliwiający ich sprawdzenie, natomiast salda narastająco, od początku do końca roku kalendarzowego.

    3. Wszelkie przychody i koszty dotyczące roku kalendarzowego należy ująć w ewidencji pozaksięgowej dotyczącej tego roku niezależnie od terminu zapłaty

    Kto ci to napisał ? :D ... chyba nie RASOWY księgowy.


  • Opcje
    blazej_hblazej_h Użytkownik
    edytowano 20 stycznia
    Gdyby było, tak jak piszesz, to każdą wspólnotę, bez wyjątku, musiałby prowadzić jakiś księgowy.
    Nie starczyłby księgowych w kraju.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.