Określenie zaległości
wawi50
Użytkownik
W jaki sposób określa się zaległość właściciela na rzecz wspólnoty. Czy do nie wpłaconych zaliczek, czy do faktycznie poniesionych kosztów wspólnoty w okresie rozliczeniowym?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
http://www.zarzadca.pl/content/view/421/32/
formularze sadowe
http://www.zarzadca.pl/content/section/13/72/
Rozliczenie wpłaconych zaliczek w stosunku do faktycznie poniesionych kosztów następuje na koniec okresu rozliczeniowego (roku kalendarzowego).
I CK 108/03 Zarząd wspólnoty mieszkaniowej w znaczeniu podmiotowym i funkcjonalnym
http://www.zarzadca.pl/content/view/660/94/
Pojęcie "zarząd" precyzuje art.43-50 ustawy z dnia 21.08.1997 r. o gospodarce nieruchomościami
-
Wykazane nieprawidłowości w rozliczeniu przedstawiłem pisemnie do Zarządu i oczekuję na odpowiedź, jeżeli nie będzie dobrej woli z strony Zarządu będę zmuszony dochodzić swoich racji przed Sądem.Niestety nie ma innej drogi
Pozdrowienia
Miałem inny pozew złożony na członków zarządu i został odrzucony, bo zgodnie z uwl wspólnota może pozywać i być pozwana a nie osoby fizyczne
Gdyby wspólnota mieszkaniowa określała zaległości wyłącznie do poniesionych kosztów - aby prawidłowo określić zobowiązanie właściciela każdorazowo musiałaby dokonywać rozliczenia w trakcie trwania roku obrachunkowego, co przeczy zasadom logicznego rozumowania.
O wielkości należności od konkretnego właściciela nie decyduje faktura, lecz wielkość jego udziału. Tym udziałem partycypuje we wszystkich kosztach zarządu nieruchomości wspólnej.
Jeszcze w życiu sąd nie zażądał ode mnie żadnych faktur, wystawionych na wspólnotę. Dowodami były uchwały o PG i zaliczkach, kartoteka finansowa właściciela lokalu, ewentualnie uchwała o odsetkach umownych.
Czasami, gdy dłużnik przeszedł do II etapu :bigsmile: czyli złożył odwołanie i sprawa trafiła do zwykłego sądu, wtedy może być więcej dokumentów. Np. dłużnik podnosi, że systematycznie był źle obciążany wodą, wtedy potrzebny regukamin rozliczenia wody oraz wyliczenia wody we wskazanych przez sąd okresach...
Jeżeli uchwały zostały podjęte - należało je zaskarżyć i w procesie o ich uchylenie podważać zasadność kosztów. W procesie o zapłatę na zaprzeczenie dłużnika przedstawiamy dowód w postaci uchwał. Dłużnik może oczywiście zaprzeczać, że takie uchwały zostały podjęte, wtedy należy przedłożyć karty do głosowania a nie faktury.
Może mieć też miejsce taka sytuacja, że niektóre koszty nie dotyczą nieruchomości wspólnej i mimo ustalenia ich w uchwale, która nie została zaskarżona, właściciel nie ma obowiązku ich pokrywania. W takiej sytuacji mielibyśmy do czynienia z bezwzględną nieważnością danej uchwały lub jej części, ale to skrajna sytuacja.