EWIDENCJA

mars78mars78 Użytkownik
Chciałbym dowiedzieć się jak ewidencjonować przychody i koszty wspolnoty. Jest to mała wspólnota ( 4 lokale). Chodzi mi o najprostsza metodę. Jeśli mógłby ktoś mi pomóc i przesłać np. na mail przykladowe arkusze to z góry dziękuje. mars78@wp.pl

Komentarze

  • Opcje
    wwwinylwwwinyl Użytkownik
    edytowano lutego 2010
    Na pewno MirekL Ci pomoże, bo on prowadzi wszystko w excelu i mówi, że jest to bardzo proste.
    :fierce: (to do Mirka)
  • Opcje
    Jarek69Jarek69 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    dla 4 lokali wystarczający jest arkusz kalkulacyjny - excel. Szkoda kasy na programy po 2tys. lub więcej.
    Z jednej strony dodajesz przychody, z drugiej koszty (koszty wspólne).
    Wynik (nadpłaty i niedopłaty) dla kosztów wspólnych rozliczasz pomiędzy właścicieli na m2 albo na udział.
    Media rozliczone osobno wg przyjętego regulaminu (wg ustalonych przez właścicieli zasad).
  • Opcje
    MirekLMirekL Użytkownik
    edytowano listopada -1
    mars78 - pomijając sarkazm wwwinyla, oczywiście wskażę Ci rozwiązanie. Dla 4 lokali - niepotrzebny Excel.:bigsmile:
  • Opcje
    wwwinylwwwinyl Użytkownik
    edytowano listopada -1
    To nie był sarkazm tylko żart.

    Nie wątpię że pomożesz...
  • Opcje
    wwwinylwwwinyl Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jarek69
    Nawiązując do Twojej wypowiedzi proszę tylko pamiętać, że do deklaracji podatkowej pokazuje się przychody z tytułu wpłat na pokrycie kosztów części wspólnej oraz na media lokali w ujęciu kasowym a nie memoriałowym czyli wartość kwotę wpłat w danym roku, a nie wartość obciążeń za ten rok. Taki wyjątek. :devil:
  • Opcje
    MirekLMirekL Użytkownik
    edytowano listopada -1
    wwwinyl - dziękuję za podpowiedź. Nie martw się, wskaże mu "właściwe" postępowanie.:bigsmile:
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.