przeglądy 5-letnie opłaty

barbrabarbra Użytkownik
Dobry wieczór, proszę o info- czy możliwym jest wstawienie do planu wydatków f. remontowego przeglądów budowlanego i elektrycznego 5-letnich. Gdzieś czytałam że budowlany tak, jeżeli będzie pojęta taka uchwała ale nie mam pewności. Proszę napiszcie to dość pilna sprawa.

Komentarze

  • Opcje
    GapiGapi Użytkownik
    edytowano listopada -1
    ja bym wpisał jako koszt zarządu nieruchomością wspólną a nie jako koszt FR
  • Opcje
    barbrabarbra Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Wiem, normalnie też bym tak zrobiła. Ale mamy dużo kasy na f. remontowym. A 2 przeglądy 5-letnie b. podnoszą nam koszty eksploatacji. Chodzi mi o to czy w ogóle można? - z formalnego punktu widzenia. Czy jest to zgodne z obowiązującymi przepisami.?
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano lutego 2010
    uwl nie zawiera pojęcia "fundusz remontowy"
    art. 14 tej ustawy mówi
    Art. 14. Na koszty zarządu nieruchomością wspólną składają się w szczególności:
      1)   wydatki na remonty i bieżącą konserwację,
      2)   opłaty za dostawę energii elektrycznej i cieplnej, gazu i wody, w części dotyczącej nieruchomości wspólnej, oraz opłaty za antenę zbiorczą i windę,
      3)   ubezpieczenia, podatki i inne opłaty publicznoprawne, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali,
      4)   wydatki na utrzymanie porządku i czystości,
      5)   wynagrodzenie członków zarządu lub zarządcy.
    
    jak widzisz wydatki na remonty niczym się nie różnią od kosztów eksploatacyjnych ani od mediów części wspólnej.
    Zatem jeśli Wasz fundusz remontowy nie ma charakteru funduszu celowego tylko służy ogólnie na remonty części wspólnej, to spokojnie wspólnota może podjąć uchwałę o przesunięciu tych środków.

    Przyznam jednak, że zarządy rzadko (wręcz bardzo rzadko) uważają, że mają nadmiar pieniędzy na FR. Raczej zważywszy na ogrom potrzeb uważają, że ciągle jest go za mało.
  • Opcje
    KubaKuba Użytkownik
    edytowano listopada -1
    właściciele nieruchomości uchwałą mogą postanowić o przesunięciu części środków nadwyżki z funduszu remontowego na cele inne niż remonty.
    Wyrok Sąd Apelacyjny w Lublinie (sygn. I ACa 456/09) - Wspólnota mieszkaniowa w Radomiu podjęła uchwałę o przeznaczeniu środków zgromadzonych na funduszu remontowym w 2009 r. na sfinansowanie dokumentacji technicznej nowego ogrodzenia nieruchomości oraz robót związanych z tą inwestycją.
    Sąd wskazał, że nowe ogrodzenie powinno być opłacone z odrębnych środków. Chyba że w uchwale, której podjęcie znajdowało się w porządku obrad, właściciele nieruchomości postanowiliby o przesunięciu części środków bądź całości nadwyżki z funduszu remontowego na cele inne niż remonty. W tej sprawie to jednak nie nastąpiło.
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano lutego 2010
    Kuba, ale w przedstawianym przez Ciebie przypadku chodzi o to, że koszty zarządu nieruchomością wspólną nie obejmują inwestycji. I do tego trzeba stworzyć specjalny fundusz celowy na tą konkretną inwestycję.
  • Opcje
    KubaKuba Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Odniosłem to tylko w kontekście przesuwania środków z funduszu remontowego na inne cele, niekoniecznie inwestycje
  • Opcje
    barbrabarbra Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Sorry, nie wiem czy się jasno wyraziłam. 2 tabele w planie gospodarczym, jest ich więcej ale trzymam się tych 2.Jest to panowanie wydatków na 2010r. do zatwierdzenia na rocznym zebraniu wspólnoty. Pierwsza - to eksploatacja: utrzymanie porządku, utrzymanie techniczne, przeglądy, energia el. części wspólnych,.. itp. Druga - to remonty - wentylacji w piwnicy, nadproży, wykonanie projektu do ocieplenia budynku i,.. czy TUTAJ mogę wpisać dwa przeglądy 5-letnie budowlany i instalacji elektrycznej.
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Nie.
    Specjalna uchwała o przesunięciu środków na eksploatację FE.
    W tabeli wydatków z FR piszesz przesunięcie na FE, a w tabeli przychodów FE piszesz zasilenie z FR.
  • Opcje
    barbrabarbra Użytkownik
    edytowano listopada -1
    A-Z :bigsmile:Dziękuję Ci bardzo.
  • Opcje
    tradertrader Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Dzień dobry,
    z Państwa doświadczeń, jakie są koszty przeprowadzenia 5-letniego przeglądu instalacji elektrycznych w mieszkaniach?
    Wspólnota ma 7 lokali.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada 2013
    [cite] trader:[/cite] jakie są koszty przeprowadzenia 5-letniego przeglądu instalacji elektrycznych w mieszkaniach?
    .
    u mnie to 40 zł/ lokal netto
    [cite] barbra:[/cite]2 tabele w planie gospodarczym, jest ich więcej ale trzymam się tych 2.
    Jest to panowanie wydatków na 2010r. do zatwierdzenia na rocznym zebraniu wspólnoty.
    Pierwsza - to eksploatacja:
    utrzymanie porządku,
    utrzymanie techniczne,
    przeglądy,
    energia el. części wspólnych,.. itp.

    Druga - to remonty:
    - wentylacji w piwnicy,
    nadproży,
    wykonanie projektu do ocieplenia budynku i,..

    czy TUTAJ mogę wpisać dwa przeglądy 5-letnie budowlany i instalacji elektrycznej.
    Uważam, że prawidłowy zapis powinien się znaleźć w pierwszej tabeli w pod-pozycji przeglądy
  • Opcje
    tradertrader Użytkownik
    edytowano listopada -1
    KubaP, dziękuję.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.