Jednorazowa wpłata na Fundusz Remontowy

rajazrajaz Użytkownik
Witam,
mam pytanie dotyczące podjęcia uchwały w sprawie jednorazowej wpłaty na FR. W roku 2009 rzeczywiste koszty utrzymania nieruchomości wspólnej okazały się niższe jak te określone w planie finansowym roku 2009. Właściciele lokali otrzymali stosowne rozliczenie, w którym wykazane zostały nadwyżki. każdy z właścicieli może sobie nadwyżkę potrącić z wpłat dokonywanych w roku 2010. W związku z tym mam pytanie czy właściciele mogą na corocznym zebraniu podjąć uchwałę o dodatkowej, jednorazowej wpłacie na FR w wysokości wynikającej z różnicy między kosztami planowanymi i rzeczywistymi roku 2009? Oczywiście taka uchwała zostanie odpowiednio uzasadniona zwiększonymi potrzebami remontowymi roku 2010.
będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam

Komentarze

  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Po co te manewry? Sztuczna jednorazowa wpłata, żeby uniknąć zwrotów?
    Wystarczy podjąć uchwałę o przeznaczeniu nadpłat na kosztach zarządu nieruchomością wspólną na pokrycie kosztów GZM (gospodarki zasobami mieszkaniowymi) w roku 2010 lub na fundusz remontowy.
  • Opcje
    rajazrajaz Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Problem w tym, że jeden właściciel wpłacił pełne zaliczki i ma nadpłatę a inny wpłacił mniej i ma np niedopłatę (wplaty nie pokryły rzeczywistych kosztów). Określenie w uchwale, że przeznaczamy nadpłaty jest w tym przypadku niejasne. Bo oznacza, że tylko ci co wpłacili ponad koszty rzeczywiste przeznaczą swoja nadpłatę na koszty GZM w roku 2010.
  • Opcje
    rajazrajaz Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Przychody w danym roku określam zgodnie z ksiażką Pana Dziewiora, tzn. przychody koryguję na dzień 31 grudnia o nadpłay i niedopłaty. Tak że w księgach rachunkowych w ramach GZM mam zawsze wynik zero. Nadpłaty i niedopłaty wykazuję odpowiednio jako zobowiązanie wspólnoty wobec właściciela, należność wspólnoty od właściciela. Przychody GZM = Kosztom GZM.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    Właściciele lokali zawsze mogą podjąć uchwałę w sprawie opłat na remonty, np. z przeznaczeniem na fundusz remontowy.
    Sposób jej wyliczenia nie ma przy tym znaczenia, o ile sama wysokość uzasadniona jest potrzebami remontowymi i poszczególni właściciele zostaną obciążeni proporcjonalnie do wielkości udziałów.
    Zatem moim zdaniem ustalenie, że dopłata do funduszu będzie stanowiła równowartość nadwyżki stanowiącej wynik finansowy w danym roku obrachunkowym jest prawidłowe. Oczywiście nie zwalnia to wspólnoty z obowiązku rozliczenia każdego właściciela.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.