wynagrodzenie administratora, proszę o pomoc
gonia
Użytkownik
Witam po przerwie i bardzo proszę o wyjaśnienie zapisu w umowie o administrowanie:
,, Wynagrodzenie administratora będzie płatne z góry w ostatnim dniu miesiąca kalendarzowego. Wynagrodzenie to będzie corocznie 1 stycznia danego roku waloryzowane średniorocznym wzrostem cen i usług konsumpcyjnych ogółem w minionym roku w stosunku do roku poprzedzającego rok miniony według komunikatów GUS"
Ja tego nie kumam, bardzo proszę oświećcie mnie.
,, Wynagrodzenie administratora będzie płatne z góry w ostatnim dniu miesiąca kalendarzowego. Wynagrodzenie to będzie corocznie 1 stycznia danego roku waloryzowane średniorocznym wzrostem cen i usług konsumpcyjnych ogółem w minionym roku w stosunku do roku poprzedzającego rok miniony według komunikatów GUS"
Ja tego nie kumam, bardzo proszę oświećcie mnie.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
2) 01 stycznia to jeszcze inflacji nikt nie zna, ale gdy już będzie znana to się policzy różnicę do tyłu i dociąży wspólnotę.
W umowie wcześniejszy punkt mówi, że,, wynagrodzenie administratora ustala się w wysokości 0,70 zł. z m kw. powierzchni...."
a-z, czy to jest prawidłowe?(oczywiście chodzi mi o tą rewaloryzację)
Chociaż na rynku nikt nie ma takich gwarancji waloryzacyjnych.
Z drugiej strony koszty funkcjonowania co roku rosną i administrator teżą chce z czegoś je pokrywać. Zatem nie dziwię mu się, że takie zapisy forsuje.
Sprawdziłam, usługi konsumpcyjne wzrosły od grudnia zeszłego roku o 0,5%, czyli rozumiem o tyle zwiększy się wynagrodzenie administratora?
Zaraz mnie coś trafi!
Nie owner, ja się nie zgadzam! Dobrze, że dostrzegłam to przed rozprawą(we wtorek).
O coś mam
http://www.rp.pl/artykul/19420,419528.html
czyli 3,5 %
Zatem od 01 strycznia 2010 stawka wynosi 0,72 zł.
Chodzi przecież o stosunek cen 2009 do cen 2008, o średnioroczny wskaźnik wzrostu cen, a nie jednomiesięczny.
Znalazłam: średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w roku 2009 w stosunku do roku 2008 wyniósł 103,5 (wzrost cen o 3,5%)
Dzięki wielkie.:bigsmile:
W umowie jest wszystko pomieszane, czynności prawne z faktycznymi np.reprezentacja wspólnoty na zewnątrz, dysponowanie kontem bankowym, w trybie procesu dochodzenie należności z tytułu nie wywiązywania się dostawców i usługodawców z umów, przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań, wynajmowanie pomieszczeń, pobieranie w kasie ADM zaliczek na koszty zarządu i media, zawieranie umów na ubezpieczenie budynku, zlecanie przeglądów budynku, utrzymanie w należytym stanie pomieszczeń i urządzeń budynku,bieżącej konserwacji,usuwanie awarii i jej skutków, itd. za dużo pisania.
Które z tych czynności wchodzą w skład wynagrodzenia?
zewnatrz(dlatego o to pytalem).Takze zarzad zwoluje coroczne zebranie(moze zlecic jego przygotowanie zarzadcy ale zawiadomienie powinien podpisac zarzad).
Aby windykowac naleznosci zarzadca musi miec odpow. pelnomocnictwo na podst art.91 kpc.
W sumie ja osobiscie nie znam zadnego katalogu czynnosci ,ktore obligatoryjnie wykonuje zarzadca i maja wplyw na jego wynagrodzenie.Jedynie niektore duze WM stosuja system prowizji dla zarzadcy za sciagniete zaleglosci ale to zupelnie inny temat.
Aby to podsumowac uwazam,ze skoro te czynnosci sa zawarte w umowie to powinny byc wykonywane.
Ty dziwnie dzielisz to na administratora i zarzadce.Dla mnie to ta sama funkcja chyba,ze mowiac o aministratorze masz na mysli jedynie pewne czynnosci,ktore wykonuje tzw.gopodarz objektu.Uwzam,ze wyrazenia admin. i zarzadca sa zamienne.
Odn.odpowiedzialnosci zarzadu polecam:
http://www.zarzadca.pl/content/view/704/32/
Nie jest to wyczerpujacy komentarz (nie ma np. nic na temat odpow.karnej) ale wiele wyjasnia.
Nie nazywam administratora zarządcą, tylko pytam, czy zarząd może powierzyć swoje kompetencje(o których piszemy) administratorowi?"
Nie, zarząd nie może powierzyć swoich kompetencji, jedynie właściciele lokali tworzący wspólnotę mieszkaniową, ale to wymaga zmiany sposobu zarządu w trybie art. 18 uwl i wówczas taki administrator uzyskuje status zarządcy w rozumieniu tego przepisu.
Cytowane powyżej zapisy umowy zawartej przez zarząd w zakresie zastrzeżonym dla zarządu są zatem nieważne - nie wywołują skutków prawnych.
Odnośnie ustalenia wynagrodzenia administratora: czy wspólnota podjęła w tym zakresie uchwałę?
Została podjęta uchwała zatwierdzająca koszty nieruchomości wspólnej i jest punkt mówiący o wynagrodzeniu ZARZĄDCY.
Zaznaczę, że w planie gospodarczym pozycji wynagrodzenia zarządcy nie ma(administratora również)
Czasami jest tak, że za czynnosci nie zapisane w umowie administrator domaga się dodatkowego wynagrodzenia. Np. za organizowanie zebrań wspólnoty w swoich pomieszczeniach, albo za organizowanie dodatkowych zebrań wspólnoty (poza rocznymi).