sprzątaczka we wspólnocie

kuba2kuba2 Użytkownik
Mieszkańcy wspólnoty chcą, aby zatrudnić sprzątaczkę. Wspólnotą zarząda Zarząd bez Administratora.
Pytanie: czy sprzątaczkę zatrudnia Zarząd na umowę zlecenie czy w innej formie? W naszym mieście nie ma firm sprzątających, żeby sprzątała firma i było najprościej.
Jakie dodatkowe koszty należy mieć na uwadze:
- podatek,
- ZUS,
i kto je odprowadza.

Komentarze

  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Poradniki ZUS: http://www.zus.pl/default.asp?id=1091
    Ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne osób wykonujących pracę na podstawie umów cywilnoprawnych: http://www.zus.pl/pliki/poradniki/porad23.pdf
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    Tylko zawarcie umowy zlecenia ze studentem lub uczniem (do ukończenia przez zleceniobiorcę 25 roku życia) zwalnia od obowiązku odprowadzania składek ubezpieczeniowych.
    Umowę zawiera wspólnota mieszkaniowa jako zleceniodawca, w jej imieniu działa zarząd. Wspólnota odprowadza składki do zakładu ubezpieczeń i jest płatnikiem podatku.
    W umowie zlecenie można jednak zawrzeć zapis o odprowadzaniu podatku bez pośrednictwa płatnika. W takiej sytuacji to na zleceniobiorcy ciąży ten obowiązek.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Zarządca:[/cite]Tylko zawarcie umowy zlecenia ze studentem lub uczniem (do ukończenia przez zleceniobiorcę 25 roku życia) zwalnia od obowiązku odprowadzania składek ubezpieczeniowych.
    ...chyba, że zleceniobiorca (sprzątaczka) jest zatrudniona gdzie indziej w pełnym wymiarze (na całym etacie) i z tego tytułu posiada już ubezpieczenie społeczne. Wówczas składek ZUS się nie płaci, tylko podatek i składkę ubezpieczenia zdrowotnego.
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano marca 2010
    W naszym mieście nie ma firm sprzątających, żeby sprzątała firma
    Nie żałuj. Stawki są w tych firmach na chińskim poziomie.
    Oni udają, że ludziom płacą, a ludzie udają że pracują.
    Jeśli chcesz wymagać i mieć jakość, to płać uczciwie. Nie żałuj.
  • Opcje
    kuba2kuba2 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Rozumiem, że jeśli w umowie zlecenie zawrzemy zapis o odprowadzaniu podatku bez pośrednictwa płatnika, to nie trzeba odprowadzać zaliczek podatku do US. A składkę na ubezpieczenie zdrowotne jednak trzeba (Mam na myśli umowę z osobą pracującą gdzie indziej w pełnym wymiarze)? Również wtedy należy wypełnić CIT-8C?
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] kuba2:[/cite]Rozumiem, że jeśli w umowie zlecenie zawrzemy zapis o odprowadzaniu podatku bez pośrednictwa płatnika, to nie trzeba odprowadzać zaliczek podatku do US.
    Nie trzeba, nie sporządzacie też z tego tytułu żadnych deklaracji do urzędu skarbowego, stanowi to wówczas obowiązek zleceniobiorcy, któremu przekazujecie Państwo kwotę brutto. Inaczej jest natomiast w przypadku składki na ubezpieczenie zdrowotne - wspólnota ją odprowadza, jak również sporządza deklaracje.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    barbrabarbra Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Pułapki(??) zatrudnienia pracownika na etacie. Zobowiązania podatkowe, których należy skrupulatnie pilnować (ZUS-y, podatki, deklaracje itp) Urlop za który należy zapłacić i zapewnić zastępstwo. Środki czystości które należy dostarczyć. Odzież ochronna i robocza. Koszty utrzymania na etacie: przy wynagrodzeniu 956 zł z groszami netto - brutto wychodzi ponad 1.550zł Do tego oczywiście dochodzą wszystkie pozostałe koszty o których piszę. Dobrze jak jeszcze dobrze sprząta! Bywa różnie, a że mieszka we wspólnocie - sąsiad właścicieli- z dyscyplinowaniem też niełatwo. Utrzymanie dozorcy kosztowało nas w 2009r. około 20 tys. zł
  • Opcje
    PytamPytam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    za jaką powierzchnię, to tez ciekawe,
    nie tylko w jaki spośob ,
    ale też ile i za co,
    u mnie koszty 2 osób wynoszą ok. 2.100,00 miesięcznie, to dużo czy mało?
    46 zł za jednorazowe posprzatnie klatki schodowej , budynek parter, piętro, poddasze, budynek 12 letni
    ciekawe co Wy na to
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada 2010
    Pytam: za jednorazowe posprzątanie klatki schodowej
    Jakiej powierzchni ? A za mycie ile ?
  • Opcje
    PytamPytam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    łącznie
    okna x 2 w roku,
    zamiatanie 3 razy w tygodniu
    mycie 1 x w tygodniu

    za mycie okien ma premię 20 %

    klatka schodowa: parter, piętro, poddasze; terakota na podłodze
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Ile lokali liczy wasza wspólnota ?
  • Opcje
    PytamPytam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    132 lokali, ale płacimy od m kw lub "umownie"
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Pytam: u mnie koszty 2 osób wynoszą około 2.100,00 miesięcznie, to dużo czy mało ?
    Przecież to przypada około 16,00 zł średnio miesięcznie na 1 lokal. Rozsądnie.
  • Opcje
    Wysocki34Wysocki34 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Czyli nieco poniżej 200zł na rok za jeden lokal.
    Wydaje mi się że się opłaca.
  • Opcje
    lukasz..lukasz.. Użytkownik
    edytowano listopada -1
    a umowa o dzieło nie może być? i co miesiąc ją ponawiać?
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    a umowa o dzieło nie może być ? i co miesiąc ją ponawiać ?
    Co miesiąc ponawiać, to roztropne uważasz ?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.