jak powinno wyglądać rozliczenie roczne kosztów pilne!!!!!!
kasiawka
Użytkownik
Witam, mam prośbę o informację jak powinno wyglądać rozliczenie roczne kosztów zarządu wspólnoty.
Ja otrzymałam : Ma Pani niedopłatę 1500,00 zł z tytułu 1000,00 zł dostawy ciepła, 200,00 zł za ciepła wodę, 300,00 zł za remonty.
Czy to wystarczy, nie powinno to być barzdiej szczegółowe???
Ja otrzymałam : Ma Pani niedopłatę 1500,00 zł z tytułu 1000,00 zł dostawy ciepła, 200,00 zł za ciepła wodę, 300,00 zł za remonty.
Czy to wystarczy, nie powinno to być barzdiej szczegółowe???
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
1. To nie jest rozliczenie Wspolnoty tylko lokalu. Powinno ono wynikac wprost z rozliczenia calej WSPOLNOTY "rozbitego" na poszczegolne lokale.
2.Wymienione przez Ciebie skladniki NIE SA kosztami zarzadu!! To sa koszty obslugi lokalu, tzw. "media".
(Z gory przepraszam "straznikow slowa" za kolokwializm :bigsmile:)
Napisz moze o co tak naprawde chodzi, bo mam wrazenie, ze zachodzi tu jakies nieporozumienie, niespojnosc pojec
Media rozlicza sie dzielac koszty poszczegolnych skladnikow na lokale zgodnie z przyjetym systemem (regulaminem). Po odjeciu naliczonych zaliczek na kazdy ze skladnikow wychodzi nadplata lub niedoplata, to proste i mozna to zrobic bez zebrania i zatwierdzania.
Natomiast na koszty zarzadu (utrzymania nieruchomosci wspolnej) skladaja sie np. koszty: administrowania, utrzymania czystosci, konserwacji, przegladow technicznych, wspolnej wody, energii elektrycznej itp... Sa (czy tez raczej powinny) byc rozliczane proporcjonalnie do udzialu w nieruchomosci wspolnej.
Dlatego tak szczegolowo dociekam
strona 86 poradnika -art. "Planowanie i rozliczanie we wspólnotach mieszkaniowych" - polecam, świetnie przedstawiona propozycja planu gospodarczego i rozliczenia finansowego wspólnoty
Ja polecam wzory z stąd https://forum.zarzadca.pl/wiki/ przeciętny Kowalski nie będzie miał z nimi kłopotu ... sprawdzone od 20 lat