zebranie roczne proszę o pomoc
gonia
Użytkownik
Bardzo proszę o komentarz dotyczący zebrania rocznego.
zacytuje w całości powiadomienie o zebraniu, będzie prościej.
Pani .............
Na podstawie art. 31 pkt a ustawy z dnia 24 czerwca 1994r. o własności lokali zwołuje się zebranie Właścicieli lokali na dzień....godz... w sali Urzędu Miejskiego w ....
Proponowany porządek obrad:
1. otwarcie zebrania, wybór przewodniczącego i protokolanta
2. przyjęcie porządku obrad
3. sprawozdanie zarządu wspólnoty z zarządzania nieruchomością wspólną w 2009r
4. informacja o wykonaniu zadań rzeczowych przez Komunalny Zakład Budżetowy w 2009r. oraz przedstawienie propozycji do planu działania na 2009r(to nie pomyłka)
5. dyskusja nad sprawozdaniem zarządu oraz funkcjonowanie wspólnoty
6. przyjęcie uchwał
a. ustalenie zakresu i sposobu prowadzenia ewidencji pozaksięgowej zarządu nieruchomością wspólną(już taka uchwała jedna jest)
b. w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2009r.
c. udzielenie absolutorium zarządowi wspólnoty za 2009r.
d. w sprawie przyjęcia rocznego planu gospodarczego na 2009r.
e przeprowadzenia regulacji(kryzowania) instalacji CO w mieszkaniach
f wykonanie docieplenia elewacji budynku przy ul. ............
7. przyjecie wniosków i zakończenie zebrania.
za wspólnotę mieszkaniową
reprezentowaną przez osoby wspólnoty
i tu podpisy dwóch panów, członków wspólnoty
Nie dostarczono projektów uchwał i tak naprawdę nie wiemy kto zwołuje to zebranie.
Jeszcze raz proszę o komentarz.:cry:
zacytuje w całości powiadomienie o zebraniu, będzie prościej.
Pani .............
Na podstawie art. 31 pkt a ustawy z dnia 24 czerwca 1994r. o własności lokali zwołuje się zebranie Właścicieli lokali na dzień....godz... w sali Urzędu Miejskiego w ....
Proponowany porządek obrad:
1. otwarcie zebrania, wybór przewodniczącego i protokolanta
2. przyjęcie porządku obrad
3. sprawozdanie zarządu wspólnoty z zarządzania nieruchomością wspólną w 2009r
4. informacja o wykonaniu zadań rzeczowych przez Komunalny Zakład Budżetowy w 2009r. oraz przedstawienie propozycji do planu działania na 2009r(to nie pomyłka)
5. dyskusja nad sprawozdaniem zarządu oraz funkcjonowanie wspólnoty
6. przyjęcie uchwał
a. ustalenie zakresu i sposobu prowadzenia ewidencji pozaksięgowej zarządu nieruchomością wspólną(już taka uchwała jedna jest)
b. w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2009r.
c. udzielenie absolutorium zarządowi wspólnoty za 2009r.
d. w sprawie przyjęcia rocznego planu gospodarczego na 2009r.
e przeprowadzenia regulacji(kryzowania) instalacji CO w mieszkaniach
f wykonanie docieplenia elewacji budynku przy ul. ............
7. przyjecie wniosków i zakończenie zebrania.
za wspólnotę mieszkaniową
reprezentowaną przez osoby wspólnoty
i tu podpisy dwóch panów, członków wspólnoty
Nie dostarczono projektów uchwał i tak naprawdę nie wiemy kto zwołuje to zebranie.
Jeszcze raz proszę o komentarz.:cry:
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
"Do końca marca wspólnoty mieszkaniowe muszą zorganizować roczne zebranie właścicieli lokali. Takie posiedzenie należy przeprowadzić według określonych procedur, a członkowie są zobowiązani do podjęcia konkretnych uchwał. Błędy popełnione przez członków wspólnoty mogą bardzo niekorzystnie wpłynąć na jej funkcjonowanie oraz codzienne życie mieszkańców budynku. By ich uniknąć każdy, kto posiada mieszkanie, powinien zapoznać się z podstawowymi informacjami dotyczącymi rocznego zebrania, korzyści wynikających z uczestniczenia w takim posiedzeniu oraz samej wspólnoty mieszkaniowej, które zebraliśmy i przedstawiliśmy poniżej."
http://www.gazetaprawna.pl/serwisy/moje_nieruchomosci/artykuly/400022,o_rocznym_zebraniu_wspolnoty_mieszkaniowej_czyli_razem_razniej.html
O corocznym zebraniu zarząd albo zarządca zawiadamia każdego właściciela lokalu na piśmie przynajmniej na tydzień przed terminem zebrania. W zawiadomieniu musi określi dzień, godzinę, miejsce i porządek obrad. Gdyby zaś na zebraniu planowano wprowadzić zmiany we wzajemnych prawach i obowiązkach właścicieli lokali, to wówczas w zawiadomieniu należy wskazać treść tej zmiany.
Podczas zebrania właściciele lokali mogą wyjść poza zaplanowany wcześniej porządek obrad i poruszyć sprawy, które nie zostały wcześniej w nim uwzględnione. Mogą też podejmować w tych sprawach uchwały.
REKOMENDACJA
Właściciele lokali powinni zostać zawiadomieni o zebraniu w sposób właściwy, bo tylko wówczas jest ono ważne. Gdyby zaś zostali powiadomieni w sposób niewłaściwy, to zebranie nie będzie ważne i nie będą mogły zostać na nim podjęte uchwały.
Nie każdy musi dostać pismo kierowane odrębnie do siebie. Wystarczy, że członek zarządu zbierze podpisy wszystkich właścicieli lokali na piśmie, które zawiera listę członków wspólnoty oraz podaje termin, miejsce i porządek zebrania. Uważa się, że podpis właściciela lokalu na takim dokumencie oznacza, że przyjął on do wiadomości zawiadomienie o zebraniu.
Podstawa prawna
• Art. 32 ustawy z 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (t.j. Dz.U. z 2000 r. nr 80, poz. 903 z późn. zm.)."
http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/11329,zebrania_wspolnot_do_31_marca.html
Proszę nie wklejać bezmyślnie bzdur, wypisywanych przez niedouczone dziennikarzyny. Oni to robią dla wierszówki, więc mogą sobie na to pozwolić, ale my tu piszemy bezpłatnie, więc jest oczywiste, że musimy trzymać poziom.
"każdy, kto posiada mieszkanie" - we wspólnocie liczą się wyłącznie właściciele, a nie posiadacze.
Trafnie (jak zwykle) ocenił to zawiadomienie owner, kto tak naprawdę zwołuje w tym konkretnym przypadku to zebranie?
Do marta 26421, oczywiście, że jest jeszcze podany Dz.U. i to wszystko co marta 26421 jest mi wiadome, również to, że nie jest to zaproszenie, tylko zawiadomienie.
Nie zawiadamia zarząd wspólnoty, tylko osoby wspólnoty! Co to w takim razie jest?
Chciałam uzyskać waszą opinię na temat podanego art. 31 pkt a ustawy, na podstawie którego zwołano zebranie.
a) mogą być także, w razie potrzeby, zwoływane przez zarząd lub zarządcę, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1,
Jak widać, ten przepis dotyczy zebrań innych, niż roczne, zwoływanych w pierwszym kwartale każdego roku w celu rozliczenia zarządu w roku ubiegłym. O zebraniach rocznych jest mowa w art. 30.
Jednak zebrania z art. 31 pkt a również powinien zwołać zarząd (lub zarządca ustanowiony w trybie art. 18.1 uwl).
Skoro w budynku WM podejmuje się decyzje w trybie tekstu jednolitego ustawy to oznacza,że WM z udziałem Gminy funkcjonuje prawidłowo.
Ile lokali % w budynku WM posiada Gmina, a ile osoby fizyczne (razem)?
"Wykonywanie zarządu" = zarządzanie, a nie członkostwo w zarządzie wspólnoty.
Nowelizacja ustawy z 2000 roku dotyczyła składu zarządu (organu wspólnoty):
"Członkiem zarządu może być wyłącznie osoba fizyczna wybrana spośród właścicieli lokali lub spoza ich grona."
Zarząd jako organ wspólnoty to nie to samo, co "wykonywanie zarządu".
Wykonywać zarząd nadal mogą osoby fizyczne lub prawne - to zależy od woli właścicieli lokali. Również teraz, czyli 10 lat po nowelizacji z 2000 roku, mogą oni powierzyć sprawowanie (wykonywanie) zarządu osobie fizycznej lub prawnej (art. 18.1 uwl). Mogą też wybrać ustawowy sposób wykonywania zarządu nieruchomością i powołać uchwałą zarząd wspólnoty, złożony wyłącznie z osób fizycznych.
1. podany art.31 pkt a ustawy
2. kto zwołuje to zebranie
3. kto się podpisał pod porządkiem obrad
Dla mnie nie jest to jasne, dla mnie w tej wspólnocie nie ma zarządu. Czy zgodzicie się ze mną?
Każde inne zebranie powinien zwołać zarząd / zarządca. Również takie, o które wnioskują właścicieli lokali dysponujący co najmniej 1/10 udziałów (art. 31b).
Jeżeli nie ma zarządu ani zarządcy z art. 18.1, to moim zdaniem zebranie może zwołać każdy z właścicieli. Wspólnota musi podejmować decyzje, musi zarządzać na bieżąco nieruchomością wspólną, więc trzeba uregulować sytuację prawną: powołać zarząd i podjąć podstawowe uchwały (w tym: o sposobie prowadzenia ewidencji pozaksięgowej).
Tyle tylko, że w zawiadomieniu jest mowa o "sprawozdaniu zarządu wspólnoty", "udzieleniu absolutorium zarządowi wspólnoty" - jeśli zarząd jest, to dlaczego nie on zwołuje zebranie, lecz dwóch właścicieli lokali?
Chyba, że zebranie zostało przygotowane przez administratora, który posługuje się tymi właścicielami i błędnie nazywa siebie "zarządem wspólnoty".
Pisząc na forach mam świadomość, że moje posty są czytane i tak jak Ty nie zmieniam nicka. Właśnie jestem po lekturze Twoich postów z 2007 roku. To co mnie w nich uderzyło to postawa osoby doświadczonej chcącej podzielić się swoją wiedzą z innymi. Oto mały fragment jednego z Twoich postów.
"U mnie przyjęliśmy formę pisemną (na karcie do głosowania, z podanymi udziałami właścicieli) zarówno na zebraniu, jak i w głosowaniu "per currendam". Jest to bardzo praktyczne, bo w razie niskiej frekwencji na zebraniu łatwo jest uzupełnić brakujące głosy w drodze indywidualnej, na tej samej karcie do głosowania. W przeciwnym razie należałoby łączyć głosy oddane na zebraniu i głosy z karty (kart) do głosowania, zebrane w drodze indywidualnej. Wówczas konieczny jest oddzielny protokół z przeliczenia głosów (tych oddanych na zebraniu, zapisanych w protokole zebrania i tych zebranych indywidualnie) i komisja, powołana na zebraniu, która tego dokona. Jest to dodatkowa praca i potrzebni są chętni do jej wykonania. Opóźnia się też ogłoszenie wyników. Dużo łatwiej i szybciej obliczyć wyniki z karty do głosowania."
Na tym forum stosujesz inny sposób przekazywania posiadanej wiedzy. Muszę napisać, że gorszy.
Jak widzisz, napisałem: "U mnie przyjęliśmy formę..." a nie kategorycznym tonem:
"Uwaga!
Uchwałę podpisuje..."
W praktyce są możliwe różne rozwiązania. Jedno, co jest pewne to to, że uchwałę powinni poprzeć (na przykład podpisać, ale mogą też zagłosować w dowolny, prawem dopuszczalny sposób - patrz art. 60 Kc: formy oświadczenia woli) właściciele, dysponujący więcej, niż 50% udziałów.
Ponieważ prawo nie narzuca formy prowadzonej dokumentacji zebrań właścicieli, nie można pisać, że jakiś sposób jest obowiązujący lub jedyny do przyjęcia, ze należy robić akurat tak, a nie inaczej. A ty tak podajesz swoje rewelacje, wyszukane w sieci.
Może napisz po prostu, jakie rozwiązania w tym zakresie przyjęliście w Waszej wspólnocie? Dyskusja na ten temat będzie bardziej pożyteczna, niż prostowanie błędnych teoryjek, pojawiających się w publikacjach internetowych.
- z powodu ilości właścicieli, "karta" musiałaby się składać z kilku arkuszy formatu A 4;
- taki sposób zbierania głosów byłby trudniejszy, niż przez przekazanie treści uchwały z indywidualnymi kartami do głosowania na przykład do skrzynek pocztowych - chodzenie po tylu lokalach trwałoby zbyt długo.
Dlatego dobre mogą być różne sposoby, w zależności od uwarunkowań, zwyczajów i stosunków międzyludzkich w danej wspólnocie. Nie twierdzę bynajmniej, że moja metoda jest uniwersalna, dobra dla każdego. Dla mnie jest dobra, chociaż czasami stosujemy również karty indywidualne.
Przytoczone na forum pismo podpisane przez 2 właścicieli lokali (o zgrozo!) zawierają informacje, których nie powinno w nim być. Dlatego postawiłam pytania o ilości lokali i udziale Gminy Miejskiej. Nie wiem też kiedy powstała WM.
Nie przypominam sobie, żebyś komuś na tym forum coś konkretnego poradziła czy podpowiedziała.
gonia - nie oczekuj, że w tym przypadku będzie inaczej.
@Admin: chyba warto by bylo zakonczyc te osobiste wycieczki? Tak jak to zrobiles na innym watku....:devil:
Oceniam tylko wypowiedzi marty.
Ty robisz teraz to samo z moimi wypowiedziami. Czy to też są ataki? Czy może tak oceniasz tylko moje posty, a dla siebie jesteś bardziej łaskawy?
Nie chciałam tu za bardzo słodzić.
Jeżeli przeczytacie mój pierwszy post zobaczycie, że odpowiedzi ownera są trafne. Poza tym owner pamięta co się pisze, jaki ma się problem.
Sprawa w sądzie toczy się. Zarząd(czyli panowie, którzy się podpisali na zawiadomieniu) twierdzili przed sądem, że zarządem nie są, że nikt nie reprezentuje wspólnoty, że wszystko oddali do ADM-u ponieważ sobie nie radzili. Dopiero sąd po zapoznaniu się z uchwałą powołującą zarząd przypomniał panom, że zarządem są. Pani burmistrz(powołana na świadka przez zarząd) stwierdziła, że owszem zaproponowała aby administrowanie przekazać ADM-owi, ale nie wie czym różni się zarządzanie od administrowania(ale to tak na marginesie).
Jak widać z zawiadomienia zarząd nie jest zarządem. Czy mam rację?
Czy to zawiadomienie sporządzono już po uświadomieniu zarządowi przez sąd, że jest zarządem?
Bardzo dobre porównanie.
Ale o co chodzi z pozwoleniem na budowę w uchwale? Że ma być?
Ja bym to ujął bardziej ogólnie: "zobowiązuje się zarząd do uzyskania wymaganych prawem pozwoleń i uzgodnień".
USTAWA z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane
Art. 3. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
11) prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane - należy przez to rozumieć tytuł prawny wynikający z prawa własności, użytkowania wieczystego, zarządu, ograniczonego prawa rzeczowego albo stosunku zobowiązaniowego, przewidującego uprawnienia do wykonywania robót budowlanych;
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 23 czerwca 2003 r.
w sprawie wzorów: wniosku o pozwolenie na budowę, oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane i decyzji o pozwoleniu na budowę (Dz.U. z 2003r. Nr. 120, poz.1127)
ZAŁĄCZNIK Nr 2
WZÓR
Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane
Ponieważ mowa jest o WM i komunalnym administratorze to zastosowałam określenie z art.185 ust.2 ustawy z dnia 21.08.1997r. o gospodarce nieruchomościami.
Chodziło mi o to, czy w takiej uchwale o ociepleniu musi być podana kwota remontu, z jakich pieniędzy będzie to finansowane,czyli wszystko co wiąże się z kasą.
dlatego pytam się, ponieważ do każdego remontu(jako członek zarządu) podawałam w uchwale wszystkie informacje, a gmina twierdziła, ze niepotrzebnie jest to zawarte w uchwale i myślę, że teraz tego nie będzie. Przypomnę, że właściciele to ludzie w wieku 70-80 lat, tylko ja mam 30 lat.
To Wasze pieniądze - jeśli Wy o nie nie zadbacie, to kto ma to zrobić?
W każdej uchwale dotyczącej remontu lub inwestycji należy podawać szacunkowo maksymalną wartość, do jakiej właściciele umocowują zarząd / zarządcę. To jest górna wartość zobowiązań, jakie zarząd ma prawo zaciągnąć. Jeżeli w uchwale nie ma kwoty, jest ona jak czek in blanco - zarząd będzie mógł wydać dowolną kwotę i nie można mu będzie zarzucić, że przekroczył swoje kompetencje.
Czy został przeprowadzony audyt energetyczny?
Na pytanie moje do kierownika ADM, czy będzie przeprowadzony audyt energetyczny, stwierdził ,, a niech mi pani powie, czy cieplej w kożuchu, czy bez. Audyty, to niepotrzebne nabijanie kasy tępym audytorom. Ja mam wszystkie potrzebne informacje na zakupionym styropianie i to mi wystarczy"
Za moich czasów zaprosiłam audytora(nieodpłatnie) aby ,,zerknął" na nieruchomość i wstępnie powiedział ile taki audyt może nas kosztować, cena nie pamiętam, ale nie była szokująca. Na rocznym zebraniu poinformowałam o tym właścicieli, ale gmina po prostu mnie wyśmiała, dziś wiem, że chodziło im o to, że audyt będzie też liczył wydajność kotłowni, którą zajmuje ADM i to, że trzeba będzie założyć CO we wszystkich mieszkaniach(mieszkania gminne nie posiadają CO):angry: :sad:
Jeżeli nie ma jednolitego systemu grzewczego, to może warto zrobić audyt energetyczny, postarać się o kredyt termo. Wtedy wszystko się zrobi jak należy i certyfikat będzie dla nieruchomości( bo miałeś na uwadze certyfikaty energetyczne, audyt nie potrzebny przy sprzedaży, czy kupnie nieruchomości)
A tak bez audytu, to można kleić, otulać i co z tego? Tak wiem BĘDZIE GORĄCO.