zebranie roczne
elzmaz
Użytkownik
Dostaliśmy zawiadomienie o terminie zebrania włścicieli
ale wśród załączników brakuje sprawozdania finansowego za 2009
oraz w porządku obrad zebrania brak głosowania nad uchwałą o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego
ale jest za to sprawozdanie Zarządu z działalności i wykonania planu gospodarczego 2009
w śad za tym idzie uchwała o przyjęcie sprawozdania i udzielenie absolutorium dla zarządu wspólnoty.
Czy mamy prawo jako właściciele otrzymać takie sprzwozdanie by się z nim zapoznać
ale wśród załączników brakuje sprawozdania finansowego za 2009
oraz w porządku obrad zebrania brak głosowania nad uchwałą o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego
ale jest za to sprawozdanie Zarządu z działalności i wykonania planu gospodarczego 2009
w śad za tym idzie uchwała o przyjęcie sprawozdania i udzielenie absolutorium dla zarządu wspólnoty.
Czy mamy prawo jako właściciele otrzymać takie sprzwozdanie by się z nim zapoznać
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Oczywiscie, ze macie prawo zapoznac sie z KAZDYM dokumentem wspolnoty!! Jestescie Wlascicielami, ktorzy zgodnie z art. 27 UWL maja "prawo i obowiązek współdziałania w zarządzie nieruchomością wspólną"!
- sprawozdanie z wykonania planu gospodarczego
- sprawozdanie finansowe
- zgodnie z art.21 ust.2 ustawy o własności lokali podpis Zarządu Wspólnoty
- informacje dodatkowe.
Wspomnieć należy, że treść sprawozdania określają właściciele lokali w podjętej uchwale.
Braki formalne sprawozdania finansowego wspólnoty mieszkaniowej
http://www.zarzadca.pl/content/view/27/32/
Sprawozdanie zarządu wspólnoty winno mieć formę pisemną
http://www.zarzadca.pl/content/view/545/32/
****************************
Sprawozdanie finansowe zarządu wspólnoty mieszkaniowej
"Sprawozdanie finansowe zarządu wspólnoty mieszkaniowej jest dokumentem , który musi pochodzić od zarządu Niepodpisanie tego sprawozdania oznacza, że jest to jedynie projekt dokumentu, sprzeczny z wymogami art. 30 u.o.w.l. Projekt sprawozdania nie mógł być więc przedmiotem obrad, ani tym bardziej nie mógł stanowić podstawy do udzielenia zarządowi absolutorium Wyrok S.A. w Warszawie z dnia 28.06.1999 r. ( I ACa 282/99)"
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Sprawozdanie-finansowe-zarzadu-wspolnoty-mieszkaniowej--5_2_183.html
tylko informację co nam pozostało do zapłacenia za ub.r oraz stan konta
jak mamy zatwierdzić plan gospodarczy 2010 jak nie wiemy , gdzie przekroczyliśmy
koszty i czy narzucone podwyżki przez Zarząd brak uchwały właścicieli są zasadne
Kto zwołuje zebranie właścicieli lokali? Chodzi mi o pieczątkę i podpis na zawiadomieniu. Podaj podstawę prawną zwołania zebrania.
a w treści zawiadomienia Zarząd Wspólnoty stosownie do przepisu art.30i 31 ustawy z dn24 czerwca 1994 o własności lokali /dz. u z 2000 r nr 80 poz 903/ zwołuje zebranie właścicieli lokali
wstęp na zebranie za okazanie dowodu tożsamości
Ja co prawda zadbalem, aby pdo sprawozdaniem i planem podpisal sie CALY (5-osobowy) Zarzad, zebyby potem nie bylo, ze nie bylo.... :devil:
ale sprawozdanie Zarządu nie zawiera żadnych informacji o przychodach i kosztach poniesionych w 2009
tylko ,że wykonano to ,to i to i stan konta na 31.12.2009
nadmieniam,że jest podpisane tylko przez przewodniczącą a pozostałe dwie osoby nie muszą
Zarząd już wywiesił kartkę ,że biuro zarządu jest nieczynne z powodu zebrania
czy mogę zarzucić ,ze tylko przewodnicząca jest podpisana na dokumentach dostarczonych
Uważam, że zarząd jest niepoważny. Jeżeli macie innych chętnych, powinniście zarząd zmienić. Co jak co, ale skrupulatne i przejrzyste rozliczenie się z cudzych pieniędzy to podstawowy obowiązek zarządu i zarządcy.
nasz zarząd wpadł na pomysł bysmy sami zarządzali a sprawy księgowe zlecili firmie za 1000
i jeszcze ubezpieczyli na koszt wspólnoty od OC członków zarządu
i przesdstawił to w formie uchwały za w sprawie zasad administrowania wspólnotą
Pragnę przypomnieć, że do 2001 roku obowiązywała właścicieli lokali:
1. Ustawa z dnia 29.09.1994r. o rachunkowości (Dz.U. Nr 121, poz. 591 ze zm.) - art.2 ust.1 pkt.5
2. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 18.08.1998 r. w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości dla niektórych jednostek nieprowadzących działalności gospodarczej (Dz.U. Nr 115, poz. 748)
W 2000 roku skreślono WM - rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 2.08.2000 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczególnych zasad rachunkowości dla niektórych jednostek nie prowadzących działalności gospodarczej (Dz.U. z 2000 r. Nr.66, poz.794)
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 15 listopada 2001 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości dla niektórych jednostek niebędących spółkami handlowymi, nieprowadzących działalności gospodarczej (Dz.U. nr 137, poz. 1539 ze zm.) jest już bez WM.
Od 2001 roku właściciele lokali sami podejmują uchwałę określającą zakres i sposób prowadzenia ewidencji pozaksięgowej przychodów i kosztów zarządzania nieruchomością wspólną - art. 22 ust. 3 pkt 10 ustawy o własności lokali.
Stąd moja informacja wytłuszczona drukiem: treść sprawozdania określają właściciele lokali w podjętej uchwale.
********************************
Centralna Baza Orzeczeń Sądów Administracyjnych
"Tymi odrębnymi przepisami ustalającymi zasady prowadzenia rachunkowości są przepisy art. 2 ust. 1 pkt 5, art. 3 ust. 1 pkt 1, art. 80 ust. 3 i art. 82 pkt 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. nr z 2002 r., Nr 76, poz. 694 ze zm.). Przepisu ustawy o rachunkowości stosuje się do wspólnot mieszkaniowych w zakresie uwzględniającym to, że jako jednostka organizacyjna nie mająca osobowości prawnej nie mogą prowadzić działalności gospodarczej.
Obowiązki, o których mowa istnieją niezależnie od wprowadzonego w art. 29 ustawy o własności lokali obowiązku prowadzenia przez zarząd ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej. "
http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/EB569B8665
II CSK 370/06
wyrok
Ustawa o własności lokali nie uzależnia zdolności zebrania właścicieli lokali do powzięcia uchwał od jego należytego zwołania. Decydujące znaczenie ma tu treść woli wyrażonej przez członków wspólnoty w podjętych uchwałach, a nie kwestie proceduralne. Konsekwentnie trzeba przyjąć, że właściciele nie są związani treścią projektów uchwał przedstawianych w zawiadomieniu o terminie zebrania wraz z porządkiem jego obrad, w związku z czym mogą podejmować uchwały wykraczające poza te projekty lub zmieniać je.
LEX nr 271507
M.Prawn. 2007/4/173
A zatem właściciele indywidualni mają odpowiedz dlaczego są problemy z zebraniem ogółu właścicieli lokali - brak zapisu w ustawie. Ponadto muszą zwracać szczególną uwagę na treść podjętych uchwał.
marta - nie w internecie powinienem szukać informacji, co powinno zawierać sprawozdanie Zarządu, ale w przepisach prawa.Tam ich nie ma.Więc jest pole do spekulacji.Być może sprawozdanie winno zawierać krótką analizę dotyczącą charakterystyki społeczno-ekonomicznej społeczności Wspólnoty? Mile widziany byłby pokaz medialny.
Nie rozumiem ownera odnośnie cytowanych części o ubezpieczeniu? Nie macie polisy z OC?:bigsmile:
Zasady sporządzania dokumentów finansowych
http://bip.jaroslaw.um.gov.pl/bip_download.php?id=10761.