ubezpieczenie

acabanacaban Użytkownik
Na budynku wspólnoty mamy zarządcę licencj. Pytanie czy jest obowiazek posiadania i przedstawienia przez niego ubezpieczenia O.C.

Komentarze

  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    czy jest obowiazek posiadania i przedstawienia przez niego ubezpieczenia O.C.
    Posiadania - tak. Każdy zarządca licencjonowany, prowadzący działalność zawodową w zakresie zarządzania nieruchomościami, ma obowiązek posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (OC). Podstawa prawna: art. 186.3 ustawy o gospodarce nieruchomościami.
    Przedstawiania (okazywania wspólnocie) - tylko wówczas, jeżeli wspólnota zawarła z nim umowę o zarządzanie w rozumieniu art. 185 ustawy o gospodarce nieruchomościami. Wówczas zarządca w umowie o zarządzanie składa oświadczenie o posiadanym ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z wykonywaniem czynności zarządzania nieruchomościami. Podstawa prawna: art. 185.2 ustawy o gospodarce nieruchomościami.
  • Opcje
    acabanacaban Użytkownik
    edytowano listopada -1
    b. dziekuję ale jeszcze pytanie : czy takowe ubezpieczenie o.c. zarzadcy jest równoznaczne z ogolnym ubezpieczeniem budynku to znaczy albo oc , albo ubezpieczenie budynku.
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Nie. Mieszasz ubezpieczenie nieruchomości z ubezpieczeniem usługodawcy (zarządcy nieruchomości).
    Ubezpieczenie OC zarządcy dotyczy odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone przez niego (zarządcę) w związku z wykonywaniem czynności zarządzania nieruchomościami. Wszystkimi, w tym Waszą.

    Wspólnota nie ma obowiązku ubezpieczenia budynku, ale jest to ze wszech miar wskazane. Zarówno ubezpieczenie "klęskowe", jak i OC.
  • Opcje
    Marek52Marek52 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    są 3 rodzaje ubezpieczeń, każde chroni co innego
    OC dla Zarządcy Nieruchomości
    OC dla wspólnoty mieszkaniowej
    OC dla członków Zarządu Wspólnoty
  • Opcje
    acabanacaban Użytkownik
    edytowano listopada -1
    dziękuje -rozumiem
  • Opcje
    goniagonia Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Nasza umowa zawarta pomiędzy wspólnotą a ADM na administrowanie, powołuje się na ustawę o gospod. nier. art 185 ust. 1.
    ADM reprezentowany przez kierownika ADM, bez licencji i odpowiedzialności O.C.
    Ubezpieczenie O.C. zarządcy powinno znaleźć się w umowie o zarządzanie, nie może go tylko pokazywać.
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano marca 2010
    Ubezpieczenie O.C. zarządcy powinno znaleźć się w umowie o zarządzanie
    Co to znaczy?

    Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami:
    Art. 185.2. Zarządca nieruchomości lub przedsiębiorca, o którym mowa w art. 184 ust. 3, działa na podstawie umowy o zarządzanie nieruchomością, zawartej z jej właścicielem, wspólnotą mieszkaniową albo inną osobą lub jednostką organizacyjną, której przysługuje prawo do nieruchomości, ze skutkiem prawnym bezpośrednio dla tej osoby lub jednostki organizacyjnej. Umowa wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności. W umowie wskazuje się w szczególności zarządcę nieruchomości odpowiedzialnego zawodowo za jej wykonanie, numer jego licencji zawodowej oraz oświadczenie o posiadanym ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z wykonywaniem czynności zarządzania nieruchomościami.

    Nie ma obowiązku załączania kserokopii polisy OC zarządcy do umowy o zarządzanie.
    Osoba bez licencji nie ma obowiązku posiadania ubezpieczenia OC. Nie może jednak zwierać umów o zarządzanie.
  • Opcje
    goniagonia Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Obowiązku nie ma, jednak moim zdanie powinna znaleźć się jako załącznik do umowy.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.