Zwrot funduszu remontowego

emerytemeryt Użytkownik
Witam
Prosze o informacje i ewentualnie przepis regulujacy nastepujaca sprawe:
Czy niewykorzystany w ubiegłym roku fund.remontowy nalezy zwrocic włascicielom - w % udziału w własnosci
czy obligatoryjnie /bez Uchwały../ przechodzi na rok bieżacy

Komentarze

  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    Na pewno nie "przechodzi" obligatoryjnie, konieczna jest w tym względzie uchwała. Przepisy ustawy o własności lokali nie posługują się takim terminem, lecz obligują właścicieli lokali do ponoszenia kosztów zarządu w formie zaliczek, m.in. na poczet wydatków związanych z remontami nieruchomości wspólnej.
    W orzecznictwie i piśmiennictwie przyjmuje się, że właściciele mogą ustanowić odrębny fundusz remontowy, czyli wyodrębnić część zaliczki wyłącznie na remontowe potrzeby. W dalszym ciągu jest to jednak zaliczka. Właściciele mogą jednak postanowić, że niewykorzystane środki przeznacza się na remonty w kolejnym roku. W braku takiej uchwały - rozliczone środki należy zwrócić właścicielom.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    emerytemeryt Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Dzieki bardzo za wyjasnienie ale zobaczymy jaki to odniesie skutek bo zarzad twierdzie że nie ma takiego obowiazku rozliczania f.. remont bo jest on wyobrebniny na oddzielnym koncie czy subkoncie /nie wiem/
    a niewykorzystany w roku przechodzi obligatoryjnie na nastepny - jest to fumdusz celowy gromadzony na remont
  • Opcje
    goniagonia Użytkownik
    edytowano listopada -1
    To zależy od regulaminu FR.
    Jeżeli jest paragraf mówiący o ty, że FR niewykorzystany przechodzi na następny rok kalendarzowy, to ok. Trzeba to sprawdzić.
    Trzeba żądać pełnej informacji od zarządu w sprawie FR, żeby nie było tak, jak okazało się u nas, że zarząd spłacił część kredytu bankowego, bez wiedzy właścicieli, pozostawiając nas bez pieniędzy na awarie i ze spłatą pozostałej części kredytu w wysokości 4500 zł.:sad:
  • Opcje
    emerytemeryt Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Witaj gonia
    Nie wiem jak jest naprawde bo fudusz zostal ustalony kilka lat temu i czy uchwała o jego utworzeniu i sposobie rozliczania jest obowiazujaca na wszystkie lata czy musi byc corocznie podejmowana co zrobic z niewykorzystanym fund.rem. Może ktos wie i udzieli informacji pozdrawiam
  • Opcje
    wojakwojak Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Najprosciej zajrzec do uchwaly o utworzeniu FR:smile:
  • Opcje
    goniagonia Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Musisz dotrzeć do tej uchwały.Jeżeli jest, to obowiązuje. Inną sprawą jest składka na ten fundusz, która musi być zatwierdzona w planie gospodarczym na dany rok, oczywiście uchwałą.
    Jeżeli w regulaminie nie ma zapisu co się robi z niewykorzystanym FR w danym roku, to właściciele podejmują w tym temacie uchwałę, np. że zaliczki na FR przechodzą na rok następny w celu wykorzystania na remonty i awarie w danym roku, ewentualnie na konkretny remont.
  • Opcje
    emerytemeryt Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Cześc gonia
    uchwał od lat nie było na przeksiegowania FR pozostałego na rok nastepny.Tylko tak zawsze było wszyscy własciciele bez zmrożenia oka przytakiwali zarzadowi . Dopiero tem portal otworzyl mi oczy na wiele spraw zwiazanych z funkcjonowanie wspolnoty. Jednym słowem wspaniały Gratulacje dla załozycieli i tych co udzielaja porad .Tak trzymac pozdr..
  • Opcje
    goniagonia Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Nie można tylko przytakiwać zarządowi.
    A co do forum, tez pozwolił mi na otwarci oczu i jest tak dalej, zawsze dobrze kogoś się poradzić.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.