nadpłaty z zaliczek
annnkor
Użytkownik
Witam!
Należę do małej wspólnoty mieszkaniowej.W budynku są tylko trzy mieszkania.Na dorocznym zebraniu podjęliśmy uchwałę o nie tworzeniu funduszu remontowego.Jedną z następnych uchwał była uchwała o przeznaczeniu pięniędzy ,które pozostały po rozliczeniu opłat ,ktore płacimy prze cały rok m.in. na:wywóz śmieci,zarządcę,ścieki itp.Sąsiedzi przeznaczyli te pieniądze na fundusz rementowy a my na wydatki bieżące.Zarządca dopatrzył się nieprawidłowości bo w myśl przepisów głosowanie musi być jednomyślne i pieniądze muszą być przeznaczone przez wszystkich na jeden cel.Nakazał mi przeznaczyć naszą nadpłatę na fundusz remontowy i straszył sądem w razie nie zmienienia decyzji.Ja właściwie nie orientuję się w przepisach ale zastanawia mnie czy zarządca ma takie prawo?Skoro podjęliśmy uchwałę o nie tworzeniu funduszu remontowego to jak można przekazać pieniądze na fundusz remontowy?Bardzo proszę o pomoc i wyjaśnienie mi tego problemu!!!
Należę do małej wspólnoty mieszkaniowej.W budynku są tylko trzy mieszkania.Na dorocznym zebraniu podjęliśmy uchwałę o nie tworzeniu funduszu remontowego.Jedną z następnych uchwał była uchwała o przeznaczeniu pięniędzy ,które pozostały po rozliczeniu opłat ,ktore płacimy prze cały rok m.in. na:wywóz śmieci,zarządcę,ścieki itp.Sąsiedzi przeznaczyli te pieniądze na fundusz rementowy a my na wydatki bieżące.Zarządca dopatrzył się nieprawidłowości bo w myśl przepisów głosowanie musi być jednomyślne i pieniądze muszą być przeznaczone przez wszystkich na jeden cel.Nakazał mi przeznaczyć naszą nadpłatę na fundusz remontowy i straszył sądem w razie nie zmienienia decyzji.Ja właściwie nie orientuję się w przepisach ale zastanawia mnie czy zarządca ma takie prawo?Skoro podjęliśmy uchwałę o nie tworzeniu funduszu remontowego to jak można przekazać pieniądze na fundusz remontowy?Bardzo proszę o pomoc i wyjaśnienie mi tego problemu!!!
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Ustawa nie rozróżnia funduszu eksploatacyjnego od funduszu remontowego.
Podjęliście uchwałę o pozostawieniu nadwyżki do dyspozycji wspólnoty i koniec.
Musisz wiedzieć dokładnie z jakich opłat są nadwyżki, bo dając przykład pomieszałeś.
Oczywiście, jeżeli uchwała o utworzeniu FR nie przeszła i nie można przekazywać na coś czego nie ma.
Rozumiem, że zarządca jest z poza właścicieli?
O "uchwale" w małej wspólnocie można mówić jedynie w sprawach zwykłego zarządu.
Podjęcie decyzji w takiej sprawie wymaga jednomyślności, której tutaj nie było.
Nie ma więc decyzji w tej sprawie.
Jeśli nie ma decyzji w tej sprawie to co dalej?
Taka "uchwała" nie jest potrzebna. Gdybyście chcieli wyodrębnić fundusz remontowy, to wtedy byłaby konieczna. Za zgodą wszystkich, oczywiście.
To, że nie przewidujecie odkładania pieniędzy na remonty nie znaczy, że taki remont nie będzie kiedyś konieczny. I co wtedy? Jednorazowa zrzutka np. 50 tysięcy zł? Nadpłaty należy rozliczyć i zwrócić właścicielom. Za zgodą właściciela, można mu je zaliczyć na rzecz przyszłych zaliczek, np. w kwietniu.
Projekt decyzji o przekazania nadwyżki na cele remontowe upadł, bo nie uzyskał wymaganej zgody wszystkich właścicieli. Kropka.
Niczego nie musicie, zwłaszcza nie musicie utrzymywać zarządcy, któremu pomyliły się role. On jest od tego, żeby pomagać i doradzać, a nie decydować za Was. To Wasza nieruchomość i Wasza kasa. Jak mu się nie podoba, to fora ze dwora.
Jeżeli dostajesz kasę do ręki czy na konto, to uzgadniasz z sąsiadami, na co ją wydasz?
1) ustawa o własności lokali: http://www.zarzadca.pl/content/view/12/29/
2) przepisy Kodeksu cywilnego o współwłasności, art. 195-221: http://bap-psp.lex.pl/serwis/kodeksy/akty/64.16.93.htm
Przeczytaj je koniecznie.