przejęcie przez wspólnotę nieruchomości
malgic
Użytkownik
Witam. mam kilka pytań dot. przejęcia przez Wspólnotę nieruchomości od poprzedniego właściciela. Wspólnotę założyliśmy w styczniu. W marcu dopiero na nasz wniosek dotychczasowy właściciel (państwowe gospodarstwo pomocnicze) przekazała nam budynek. W kotłowni zostało w zbiornikach paliwo. Zobowiązaliśmy się do zapłaty za nie. Niestety na sam początek to spora kwota. Poprosiliśmy ich o rozłożenie zaległości na raty. Nie zgodzili się podając że tak stanowi art. 5 ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych. Czy ktoś z Państwa wie czy ona obowiązuje jeżeli nasza wspólnota nie prowadzi działalności gospodarczej.? I drugie pytanie. Rozliczając nam zaliczki za rok ubiegły policzono nam sprzątanie w kwotach kosmicznych (za 2 klatki w budynku 2-piętrowym i trochę zieleńca za rok 2009 to kwota 20.000,00 zł przy czym panie były może 2 razy w tygodniu po godzince) My to kwestionujemy ale oprócz zdrowego rozsądku nie bardzo mamy pole manewru. Czy nie ma ktoś z was pomysłu czym tu się bronić?? Do rozliczenia zaliczek wrzucili nam ten amortyzację i usunięcie awarii pompy doprowadzającej wodę, która nie jest naszą własnością ani nie znajduje się na naszym terenie i nie służy wyłączenie naszym potrzebą. Zakwestionowaliśmy to ale poprzedni właściciel nie przyjmuje naszych argumentów (pisaliśmy że to nie są koszty zarządu nieruchomością wspólną, że to ich urządzenie za pośrednictwem którego generują swoje przychody z e sprzedaży wody itp). Sa jeszcze inne argumenty?? Proszę o pomoc.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
ad 2)
Gdybyście wynajęli sprzataczkę i płacili jej 400 zł/m-c, to kosztowałoby Was to 4.800,-/rok.
Kwota rzeczywiście jest kosmiczna.
Ten podmiot jest podmiotem państwowym.
Do państwowej jednostki budżetowej, która założyła to gospodarstwo nie macie się co zwracać.
Możecie do NIK-u i prokuratury (działanie na niekorzyść, wyłudzenie).
Możecie do radnych, mozecie do mediów.