KPA a administrator/zarządca

moby34moby34 Użytkownik
Pytanie może dość głupie.
Administrator/zarządca powołuje się na Kodeks Postępowania Administracyjnego odnośnie terminów odpowiedzi na pisma kierowane do niego. Czy KPA ma zastosowanie w przypadku Zarządcy/administratora?

I jeszcze jedno pytanie. Co zrobić, jeżeli administrator/zarządca wraz z zarządem uporczywie odmawiają okazania bieżących uchwał i w ten sposób oczekują na upłynięcie 6-cio tygodniowego okresu do uprawomocnienia. Czy takie postepowanie i takie uchwały można zaskarżyć?

Komentarze

  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Czy KPA ma zastosowanie w przypadku Zarządcy/administratora?
    Nie. Kodeks postępowania administracyjnego:
    Art. 1. Kodeks postępowania administracyjnego normuje postępowanie:
    1) przed organami administracji publicznej w należących do właściwości tych organów sprawach indywidualnych rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnych,
    2) przed innymi organami państwowymi oraz przed innymi podmiotami, gdy są one powołane z mocy prawa lub na podstawie porozumień do załatwiania spraw określonych w pkt 1,
    3) w sprawach rozstrzygania sporów o właściwość między organami jednostek samorządu terytorialnego i organami administracji rządowej oraz między organami i podmiotami, o których mowa w pkt 2,
    4) w sprawach wydawania zaświadczeń.
    Sprawy zarządu nieruchomością regulują przepisy prawa cywilnego.
    Co zrobić, jeżeli administrator/zarządca wraz z zarządem uporczywie odmawiają okazania bieżących uchwał i w ten sposób oczekują na upłynięcie 6-cio tygodniowego okresu do uprawomocnienia. Czy takie postepowanie i takie uchwały można zaskarżyć?
    Odwoływać takich administratorów / zarządców.
    Słać skargi (wnioski o ukaranie) na licencjonowanych zarządców do Ministerstwa Infrastruktury.
    Jeżeli uchwała została przyjęta z udziałem głosów zebranych indywidualnie i nie zostałeś powiadomiony o jej treści, to dla Ciebie w ogóle nie zaczyna biec termin przedawnienia.
    Gorzej z uchwałami podjętymi na zebraniach. Ale na zebrania trzeba chodzić...
    Jeśli nie znasz treści uchwały, to co zaskarżysz?
    Czy macie zarząd wspólnoty?
  • Opcje
    moby34moby34 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    oczywiście, że mamy zarząd wspólnoty - jednak zarząd współdziała z administratorem i utrudnia ten dostęp.
    Głosy pod uchwałami były zbierane zarówno w drodze głosowania na zebraniu jak i w drodze głosów zbieranych indywidualnie. Ja na zebraniu nie byłem, u mnie nikt po głos nie był...
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano maja 2010
    Nie godzą się, żebyś przyszedł i obejrzał, przeczytał co uchwalono? Poczytaj, bo już o tym było
  • Opcje
    moby34moby34 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    wiecie co, chyba już tylko sąd mi zostaje, bo zarządca/administrator zaczął ustalać gdzie pracuję, co zresztą potwierdzili mi w pismie do mnie "podany przez pana nr faxu .... jak ustalilismy nalezy do instytucji, w której zapewne Pan pracuje..."

    poza tym jest jeszcze takie sformułowanie:
    "treść uchwał podejmowanych przez członków wspólnoty są dobrem wszystkich jej członków a Zarząd w trosce o interesy wszystkich ma prawo dochowując nalezytej staranności, żądać informacji w jakim celu udostępnia dokumenty wszystkich jednemu włascicielowi, w dobrze pojętym interesie wspólnym"

    no i jeszcze jedna ciekawostka,że wszystkie odpowiedzi na moje pisma będą kierować na adres korespondencyjny w terminie wskazanym w przepisach prawa, tj. w ciągu 30 dni.

    ręce opadają...
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    No, faktycznie, koszmar jakiś. I administrator spryciulka, bo to zarząd wm ci odmawia, a nie on.
    Jak chcesz się z nimi nadal przepychać, to cel udostępnienia: realizacja art.27 uowl
    Tu masz podstawę
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano maja 2010
    Zarząd jest niepoważny. Czy to są jakieś dzieci w krótkich majteczkach?
    Żeby uchwała przeszła, zabiegają o każdy głos, przekonują, obiecują i pewnie umizgują się do właścicieli.
    Kiedy uchwała jest przegłosowana, nagle zostaje objęta tajemnicą, a dostęp do niej jest ściśle reglamentowany.
    Uchwały są własnością wspólną, a więc należą do wszystkich właścicieli lokali, jak i do każdego z osobna. Zarząd nie ma prawa decydować czy i komu je udostępnić - to jest jego psi obowiązek. Jeśli im woda sodowa uderzyła do głowy, to nie nadają się do tej roboty. Nie macie kilku innych rozsądnych i uczciwych ludzi?
  • Opcje
    moby34moby34 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    mam jeszcze jedno pytanie. czy musze zgłaszać fakt, ze w mieszkaniu przebywa inna osoba niż ta, która jest podana w kartotece wspólnoty (de facto drugi współwłaściciel mieszkania)? jeżeli ciągle przebywa tam jedna osoba, i za tą jedną osobę sa oplacane media? czy jest ważne nazwisko i dane osoby która tam przebywa i w jakim celu takie dane sa potrzebne administratorowi wspólnoty. (właścicielami mieszkania są dwie osoby, w mieszkaniu mieszka jedna osoba)
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Nie, nie musisz. To nie jest do niczego potrzebne ani zarządowi, ani administratorowi.
    Odwróć sytuację - pytaj, na jakiej podstawie prawnej zarząd czy administrator proszą o takie informacje?
    Twój lokal jest odrębną nieruchomością. To, kto w nim mieszka, co robi i z kim śpi nie ma prawa interesować zarządu wspólnoty ani administratora, bo nie ma to związku z zarządzaniem nieruchomością wspólną. Sprawy lokalu leżą poza obszarem kompetencji wspólnoty mieszkaniowej.
  • Opcje
    juwejuwe Użytkownik
    edytowano maja 2010
    To na jakiej podstawie administrator powinien robić naliczenie opłat za media? Przecież są opłaty które są uzależnione od ilości osób?
  • Opcje
    moby34moby34 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Zarząd jest niepoważny. Czy to są jakieś dzieci w krótkich majteczkach?
    nie to jest zarząd w wieku 50+, 60+, a na spotkaniu pani z zarządu ciagle powtarzała "po co ja tu przyszłam".

    znaleźć inne osoby pewnie się da, tym również się zajmę.
  • Opcje
    moby34moby34 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] koziorozka:[/cite]No, faktycznie, koszmar jakiś. I administrator spryciulka, bo to zarząd wm ci odmawia, a nie on.
    Jak chcesz się z nimi nadal przepychać, to cel udostępnienia: realizacja art.27 uowl
    Tu masz podstawę

    powołalem się na ten art. ale oni mają to gdzieś. powołalem się również na art. 29 pkt.3
  • Opcje
    moby34moby34 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    pytanie jeszcze jedno.
    Treść pisma:" ponownie zwracamy się z prośbą o jak najszybsze wyjasnienie sprawy reprezentacji praw do lokalu..., co chyba umknęlo Pana uwadze jako rzecz najistotniejsza w tej sprawie, gdyż bez wskazania tego obowiązku nie będziemy mogli Panu pomóc ani zrealizować Pana żądań"; "w przypadku 2 właścicieli jednego lokalu bez stosownych pełnomocnictw osoba nie może występować w imieniu drugiej"
    Wg mnie sprawę reprezentacji praw do lokalu reguluje akt notarialny, który jednoznacznie wskazuje, że jestem jego właścicielem ( a dodatkowo admnistrator wciąż jest w posiadaniu kopii tego aktu notarialnego). Zaznaczę że każdy z właścicieli ma 50% własności lokalu i 50% części wspólnej. W rzeczowych sprawach występuję tylko ja, natomiast tylko w jednym pismie nawiązałem do pisma skierowanego przez drugiego właściciela.
    Administrator przedstawił także druk pełnomocnictwa, które oczywiście powinno być przedstawione, ale tylko i wylącznie w przypadku głosowania na uchwalami w momencie, kiedy jednego ze współwłaścicieli nie ma. Wg Administratora to pełnomocnictwo załatwia wszystkie sprawy.
    O co tu chodzi, bo jak dla mnie to jakieś same bzdury ( a autorem pisma jest jeden z największych łódzkich zarządców nieruchomości)
  • Opcje
    moby34moby34 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] juwe:[/cite]To na jakiej podstawie administrator powinien robić naliczenie opłat za media? Przecież są opłaty które są uzależnione od ilości osób?
    na podstawie liczników (woda, ew ciepło) i metrażu (pozostałe części składowe). Jedyną częścią składową jest wywóz nieczystości stałych, która wyliczna jest na podstawie ilości osób. Ale idąc tym tokiem myślenia, administrator/zarządca powinien mieć zgłaszane każde wizyty znajomych, wszystkich gości itp. najlepiej z imienia i nazwiska (a to tak nawiązując do mojej wcześniejszej wypowiedzi), bo każdy z nich wyrzuci jeden papierek więcej :wink:
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Skoro podajesz prawdziwą liczbę osób do naliczenia opłaty za śmieci, to o co jeszcze chodzi?
    Co więcej - wspólnota nie ma prawnych możliwości stwierdzić, ile osób faktycznie zamieszkuje w lokalu. Może z urzędu miasta uzyskać dane o zameldowaniu, ale to nie to samo.
    Wspólnota nie ma też prawa żądać od właścicieli podania informacji, ile osób mieszka w lokalu. Jeżeli właściciele takie dane przekazują, to czynią to dobrowolnie, zmusić ich do tego nie można.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] moby34:[/cite]
    "treść uchwał podejmowanych przez członków wspólnoty są dobrem wszystkich jej członków a Zarząd w trosce o interesy wszystkich ma prawo dochowując nalezytej staranności, żądać informacji w jakim celu udostępnia dokumenty wszystkich jednemu włascicielowi, w dobrze pojętym interesie wspólnym"
    no i jeszcze jedna ciekawostka,że wszystkie odpowiedzi na moje pisma będą kierować na adres korespondencyjny w terminie wskazanym w przepisach prawa, tj. w ciągu 30 dni.ręce opadają...
    Właściciel ma wyjaśniać w jakim celu zapoznaje się z treścią uchwał? Ktoś duby smalone bredzi.

    [cite] moby34:[/cite]
    " ponownie zwracamy się z prośbą o jak najszybsze wyjasnienie sprawy reprezentacji praw do lokalu..., co chyba umknęlo Pana uwadze jako rzecz najistotniejsza w tej sprawie, gdyż bez wskazania tego obowiązku nie będziemy mogli Panu pomóc ani zrealizować Pana żądań"; "w przypadku 2 właścicieli jednego lokalu bez stosownych pełnomocnictw osoba nie może występować w imieniu drugiej"

    Realizacja roszczenia współwłaściciela lokalu o udostępnienie dokumentów nie wymaga pełnomocnictwa od pozostałych współwłaścicieli tego lokalu. Oczywiście reprezentacja tak, ale nie działanie we własnym imieniu.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.