Monitoring - w gestii zarządu czy potrzebna uchwała
akera
Użytkownik
Witam,
pytanie moze i trywialne ale czy założenie monitoringu jest w gestii zarządu czy wymaga podjęcia uchwały?
Zarząd zwykły obejmuje generalnie czynności zwiazane z utrzymaniem mienia wspólnoty w stanie nie pogorszonym ale dokładnie to brak jest listy co mozna a czego nie.
W ustawie o wlaśności lokali raczej jest opisane jakie czynności nie są w gestii zarządu zwykłego (Art.22 punkt 2).
Więc wracając do monitoringu instalacja jego nie jest dokładnie ani w zakresie utrzymania wspólnego mienia, ale też nie jest na liście rzeczy wymagajacych podejmowania uchwały.
pozdrawiam
AKERA
pytanie moze i trywialne ale czy założenie monitoringu jest w gestii zarządu czy wymaga podjęcia uchwały?
Zarząd zwykły obejmuje generalnie czynności zwiazane z utrzymaniem mienia wspólnoty w stanie nie pogorszonym ale dokładnie to brak jest listy co mozna a czego nie.
W ustawie o wlaśności lokali raczej jest opisane jakie czynności nie są w gestii zarządu zwykłego (Art.22 punkt 2).
Więc wracając do monitoringu instalacja jego nie jest dokładnie ani w zakresie utrzymania wspólnego mienia, ale też nie jest na liście rzeczy wymagajacych podejmowania uchwały.
pozdrawiam
AKERA
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Jeżeli jednak potrzeba dodatkowych środków finansowych będzie potrzebna uchwała.
Moim zdaniem wydatek na urządzenia i montaż monitoringu wymaga uchwały, ponieważ nie mieści się w zakresie utrzymania nieruchomości w stanie niepogorszonym w ramach zwykłego jej używania. I to niezależnie od "pokrycia finansowego" - bo nie wielkość kosztu, lecz jego charakter (rodzaj) decyduje o tym, czy jest to czynność zwykłego zarządu, czy już nie.
Teoretycznie to jest jasne, ale jak podaje Pani Beata, trywialne zakupy, choćby dodatkowy kosz na śmieci powinien wymagać zebrania wspólnoty,
jako że jest to zakup czegoś nowego a nie wymiana czy remont istniejacej rzeczy/wyposażenia.
"Moim zdaniem wydatek na urządzenia i montaż monitoringu wymaga uchwały, ponieważ nie mieści się w zakresie utrzymania nieruchomości w stanie niepogorszonym w ramach zwykłego jej używania."
- Stan "ulepszony" o monitoring też mieści się w ramach stanu niepogorszonego, gdyż nie prowadzi do zubożenia nieruchomości a wręcz przeciwnie.
Wspólnota jest duża.
Tak jak pani Beata proponuję ograniczenie sumy - do x zł można z eksploatacji, powyżej uchwała i f.remontowy. To ułatwia życie zarządowi i całej wm
Utrzymanie nieruchomości to również oświetlenie i utrzymanie czystości i porządku, a do tego służy żarówka i kosz na śmieci.
Montaż dodatkowych urządzeń to ulepszenie (modernizacja), poprawa bezpieczeństwa (czasami iluzoryczna) i podniesienie wartości nieruchomości. Jest to czynność leżąca w interesie właścicieli, ale niekonieczna (z nieruchomości można w pełni korzystać i bez monitoringu), więc wymaga ich zgody.
Uchwała o limicie kwotowym to nie jest dobry pomysł.
To nie kwota decyduje, lecz rodzaj czynności.
Dlaczego specjalnego, moim zdaniem należy taki koszt uchwalić i umieścić w planie gospodarczym.
W odpowiedziach zaprezentowano odmienne stanowiska w zakresie kwalifikacji - czy to zarząd zwykły, czy czynność go przekraczająca (podobnie jest w sądach, stąd niekiedy orzeczenie w tej samej materii się różnią).
Uważam, że decydującym kryterium jest koszt.
Tym bardziej więc czynność, która nie powoduje żadnych kosztów, powinna być uznana za czynność zz.
Uważam, że koszt nie ma z tym wiele wspólnego. Oto przykład czynności bezkosztowej, która jest w orzecznictwie uznana za czynność przekraczającą zarząd zwykły: Zarząd nie może sam zadecydować o takim wydatku.
Zdarzały się kradzieże?