konto wspólnoty - rozliczanie zarządcy

pucykpucyk Użytkownik
mama trzy pytania:
1 czy poprzez uchwałe wspólnota moze zobligować zarządcę do przeprowadzanie operacji finansowych poprzez konto wsólnoty a nie przez swoje konto - zarządcy, chodzi mi o dokonywanie wpłat zaliczek i przelewy za faktury,
2 czy zarządca ma obowiązek przedstawić faktury z kosztów na zegraniu z członkami wspólnoty, a jak tego nie robi to w jaki sposób to wyegzekwować ,
3 czy zebranie wspólnoty powinno być protokółowane, kto może zgłaszać propozycje uchwał i czy jest obowiązek obwieszczania uchwał wszystkim członkom wspólnoty np. poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń oraz kto ma obowiązek przechowywać uchwały jak wsólnota ma zarządcę (firmę).

Bardzo proszę o odpowiedzi.

Komentarze

  • Opcje
    andrzej 55andrzej 55 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Szanowny Panie,
    odpowiedzi na 1 pytanie można znaleźć w KOMUNIKACIE MINISTRA BUDOWNICTWA z dnia 6 grudnia 2006 r.
    w sprawie uzgodnienia standardów zawodowych zarządców nieruchomości - cytuję: §8 pkt. 2. Zarządca nieruchomości, obracając środkami pieniężnymi właścicieli nieruchomości, w szczególności:
    − nie dopuszcza do łączenia środków finansowych swoich lub swojej firmy ze środkami finansowymi zamawiającego,
    − nie wykorzystuje środków finansowych jednego właściciela nieruchomości w celu przysporzenia korzyści innemu właścicielowi nieruchomości.
    pkt. 3. Środki finansowe właścicieli nieruchomości zarządca nieruchomości przechowuje na rachunkach bankowych prowadzonych odrębnie dla każdej zarządzanej nieruchomości i obsługuje zgodnie z pisemną dyspozycja właścicieli nieruchomości i postanowieniami umowy o zarządzanie.
    Odpowiedź na drugie pytanie - musi przedstawić wszystkie faktury. Nie robiłbym tego na zebraniu, bo zebranie bardzo długo by trwało (chyba że chodzi o konkretną fakturę). Zarządcę powinien kontrolować Zarząd, a ponadto zgodnie z art. 29 pkt 3 Ustawy o własności lokali, prawo kontroli działalności zarządu służy każdemu właścicielowi lokalu.
    Odpowiedź na trzecie pytanie - protokół z zebrania obejmuje treść i oznaczenie zapadłych uchwał, liczbę głosów oddanych "za" lub "przeciw", a także wszelkie wnioski oraz istotne oświadczenia członków wspólnoty złożone w czasie dyskusji. Sporządzenie właściwego, rzetelnego protokołu ma wartość dowodową w ewentualnym postępowaniu sądowym.
    Każdy właściciel lokalu ma prawo zgłaszać projekty uchwał.
    Zarząd lub zarządca, któremu zarząd powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, o treści uchwały powinien powiadomić każdego właściciela na piśmie tylko w przypadku gdy uchwała została podjęta z udziałem głosów zebranych indywidualnie.
    Za mało danych o wspólnocie aby nożna było szczegółowo odpowiedzieć na te pytania.
    Pozdrawiam.
  • Opcje
    pucykpucyk Użytkownik
    edytowano listopada -1
    bardzo dziękuje za odpowiedź
    pozdrawiam
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.