Kto podpisuje umowę o zarządzanie

akeraakera Użytkownik
Witam,

duża wspólnota, wybrany zarząd, część spraw związanych z administrowaniem chcemy oddać firmie.
Kto występuje w umowie o administrowanie wspólnotą, zarząd wspólnoty czy wspólnota ?
Zarząd to zarząd natomiast wspólnota to dużo więcej niz zarząd (wszyscy czlonkowie tworza wspolnote) a ponadto w wiadomej ustawie występuje zapis, ze to zarząd podpisuje umowy na rzecz wspolnoty a nie wspólnota.

We wzorach wniosków o zarządzanie/administrowanie na portalu jest "wspólnota", ale to zarząd zarządza i podpisuje umowy na rzecz wspolnoty,
więc wydaje mi sie ze powinien wystapic zarzad a nie wspolnota.
Ponadto jesli będzie występować wspólnota a nie zarząd to wypowiedzenie umowy rownież powinno nastąpic przez wspólnote a nie zarzad, co komplikowaloby sprawe.

Nie lepiej aby od razu umowa byla pomiedzy zarządem a firmą ?

Komentarze

  • Opcje
    wm2abcwm2abc Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Tak, najważniejsi są Właściciele lokali, którzy tworzą WM, a następnie Zarząd, który to jest upoważniony przez WM do działania w Ich imieniu i reprezentowania WM na zewnątrz. AW umowie jest "wspólnota", a dalej należy dopisać "reprezentowana przez Zarząd WM w osobach: 1.xx 2.yy 3.zz" lub podobnie. Musi być "wspólnota" ponieważ to ze WM zawiera się wszelkie umowy, a nie z Zarządem, Zarząd tylko reprezentuje i jest upoważniony do podpisywania wszelkich umów w imieniu WM. Umowy podpisuje i wypowiada Zarząd w imieniu WM.
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Umowę zawierają (stronami umowy są):
    1) zarządca lub firma zarządzająca
    2) wspólnota mieszkaniowa.

    Umowę podpisują osoby, uprawnione do reprezentacji stron:
    1) właściciel / członek zarządu / prokurent / pełnomocnik firmy;
    2) zarząd wspólnoty mieszkaniowej.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.