Mała wspólnota mieszkaniowa REGON
piksonek
Użytkownik
Witam! proszę o pomoc.
Chciałbym zorganizować w naszej wspólnocie fundusz remontowy. Wspólnota liczy 4 lokale i chcemy założyć wspólne konto bankowe aby wpłacać sobie pieniążki na remonty. Do założenia konta bankowego potrzebny jest REGON i NIP. Moje pytanie brzmi: w jakiej formie i jaką treść powinien zawierać dokument który upoważnia daną osobę do wystąpienia po REGON itd.
Serdecznie dziekuję za odpowiedź i pozdrawiam
Chciałbym zorganizować w naszej wspólnocie fundusz remontowy. Wspólnota liczy 4 lokale i chcemy założyć wspólne konto bankowe aby wpłacać sobie pieniążki na remonty. Do założenia konta bankowego potrzebny jest REGON i NIP. Moje pytanie brzmi: w jakiej formie i jaką treść powinien zawierać dokument który upoważnia daną osobę do wystąpienia po REGON itd.
Serdecznie dziekuję za odpowiedź i pozdrawiam
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
formularz RG-1
Ksero aktu notarialnego
NIP
Formularz NIP-2
REGON
Ksero aktu notarialnego
oraz pełnomocnictwo do reprezentowania pozostałych trzech właścicieli lokali
Co do formy pełnomocnictwa: pisemna; odnośnie treści, np.: upoważniamy ...., właściciela lokalu nr... przy ul..... w ..... , leg. się dowodem osobistym .... do ..(wymienić rodzaj czynności).
Pozdrawiam
Kategoria : mała wspólnota do 7 lokali:
Wiem bo to przerabiałem :boogie: u teściów
Bez pełnomocnictwa pozostałych właścicieli ani rusz i w US i Banku.
W banku przechodzi takie rozwiązanie że każdy z właścicieli lokali / współwłaścicieli składa wzór podpisu na karcie.
piksonek - zostaniesz zaraz zaatakowany ( przez doktrynerów, walczących o tytuł zarządcy Millenium ),że łamiecie prawo. Jak to nie macie REGON i NIP? I nikt Was jeszcze nie ukarał". To macie szczęście. A teraz koniec żartów. Więc musicie iść do GUS i nakłamać. Nakłamać to znaczy zgłosić, że rozpoczynacie działalność finansową. Pani w GUS-ie Wam pomoże i poleci wpisać jako pzreważąjąca działalność gospodarcza - Zarządzanie lokalami mieszkalnymi (czy coś takiego) na zlecenie. Na czyje zlecenie? Twoje, sąsiada. Jak już prowadzicie działalność gospodarczą to musicie złożyć wniosek o nadanie NIP-u. Bo przecież chcecie płacić należny Państwu podatek dochodowy. Przecież prowadzenie działalności gospodarczej ma na celu uzyskiwanie zysku, czyli dochodu. Powinniście zgodnie z prawem, co miesiąc rozliczać się na formularzu CIT (któryś tam). Ale nawet urzędnicy US wiedzą, że to bzdura, ponieważ ustawowo wspólnoty są zwolnione z podatku dochodowego, więc być może Ci doradzą, żebyś napisał PROŚBĘ do kierownika US,żeby Cię z tego obowiązku zwolnił. A ty złożysz tylko roczny CIT-8, żeby wszyscy byli zadowoleni. PARANOJA . Niestety nie widzi tego wielu uczestników tego forum, którzy moje poglądy wyśmiewają. Pozwolę sobie pozostawić to bez mojego komentarza.
piksonek - żeby uniknąć tych bzdurnych procedur, zmuszeni jesteście " kombinować". Możecie oczywiście założyć to konto firmowe i wypełnić raz do roku CIT-8, oczywiście nie wykazując żadnego zysku. W Waszej Wspólnocie możecie założyć konto indywidualne (któryś z właścicieli) z upoważnieniem pozostałych do dysponowania tym kontem. Unikniecie w ten sposób konieczności jakiegokolwiek kontaktu z GUS i US. Jeżeli wybierzecie pierwszy wariant, proponuję natychmiast po założeniu konta firmowego złożyć wniosek w GUS ( RG-2) O WYREJESTROWANIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ.:bigsmile: