interpretacja zapisów umowy

helenkamhelenkam Użytkownik
edytowano sierpnia 2010 w Zarządzanie Nieruchomościami
1. Z tytułu wykonywania obowiązków przewidziany niniejszą umową Zarządcy przysługuje miesięczne wynagrodzenie w wysokości ...........
2. Wynagrodzenie Zarządcy będzie wypłacane z dołu do 15 dnia każdego miesiąca na podany przez Zarządcę rachunek bankowy.
Zarządca (administrator). ma pełnomocnictwo do konta wspólnoty i twierdzi, że sam wystawia rachunek, którego nie musi akceptować zarząd
Jak prawidłowo powinno to wyglądać

Komentarze

  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    1. Z tytułu wykonywania obowiązków przewidziany niniejszą umową Zarządcy przysługuje miesięczne wynagrodzenie w wysokości ...........
    2. Wynagrodzenie Zarządcy będzie wypłacane z dołu do 15 dnia każdego miesiąca na podany przez Zarządcę rachunek bankowy.

    I na tym koniec w umowie. Na jakich zasadach administrator ma dostęp do konta i jak akceptujecie faktury to już poza umową ustalenia zarządu z nim. Np. zmienia się zarząd, więc mogą zmienić się ustalenia, ale nie umowa.
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Wynagrodzenie Zarządcy będzie wypłacane z dołu do 15 dnia każdego miesiąca
    Skoro "z dołu", to mam rozumieć, że 15. następnego miesiąca?
  • Opcje
    weles1478weles1478 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] a-z:[/cite]
    Wynagrodzenie Zarządcy będzie wypłacane z dołu do 15 dnia każdego miesiąca
    Skoro "z dołu", to mam rozumieć, że 15. następnego miesiąca?
    - A czy jest jakaś inna interpretacja tego zapisu?

    Z dołu to z dołu, odwrotnie do zaliczek, które sa płatne z góry do 10 każdego miesiąca,
    o czym nie wszyscy właściciele pamiętają
  • Opcje
    HaneczkaHaneczka Użytkownik
    edytowano sierpnia 2010
    [cite] helenkam:[/cite]Zarządca (administrator). ma pełnomocnictwo do konta wspólnoty i twierdzi, że sam wystawia rachunek, którego nie musi akceptować zarząd Jak prawidłowo powinno to wyglądać
    13 godzin temu napisałaś w wątku:
    https://forum.zarzadca.pl/discussion/1974/administrator-nie-reaguje-na-poczte-elektroniczna/#Item_10
    [cite] helenkam:[/cite]Pełnomocnictwo cofnięte uchwałą bo w ten sposób zostało nadane,
    więc, jak to wreszcie jest z tym dostępem do konta?

    __________________________________
    Post nr 20.
    Lubię rzetelną ewidencję. :winkkiss:
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Administrator pobiera wynagrodzenie
    1. Z tytułu wykonywania obowiązków
    A kto może potwierdzić, że administrator wykonuje obowiązki?
    Zarząd.
    Dlatego bez akceptacji zarządu administrator nie ma prawa sobie wypłacać tego wynagrodzenia.
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    - A czy jest jakaś inna interpretacja tego zapisu?
    Nie powinno być, ale...
    Wolałbym, żeby helenkam potwierdziła, bo może w tym miejscu też ich oszukują.
  • Opcje
    weles1478weles1478 Użytkownik
    edytowano sierpnia 2010
    [cite] a-z:[/cite]
    - A czy jest jakaś inna interpretacja tego zapisu?
    Nie powinno być, ale...
    Wolałbym, żeby helenkam potwierdziła, bo może w tym miejscu też ich oszukują.
    Bez przesady z tym oszukiwaniem . Oni inaczej interpretują to co jest zapisane w umowie.
    - Czy wszyscy administratorzy/zarządcy ( jak to wynika z forów) są oszustami ? W sród właścicieli takich postaw nie ma?

    Jakie to jest trywialne, zwłaszcza na zebraniach właścicieli lokali.
  • Opcje
    HaneczkaHaneczka Użytkownik
    edytowano sierpnia 2010
    [cite] helenkam:[/cite]Zarządca (administrator). ma pełnomocnictwo do konta wspólnoty i twierdzi, że sam wystawia rachunek, którego nie musi akceptować zarząd
    Jak prawidłowo powinno to wyglądać
    To sa pieniądze wspólnoty, nie administratora.
    Nawet, gdyby posiadał jeszcze owo pełnomocnictwo ( a podajesz sprzeczne informacje!) to fakturę za administrowanie wystawia sam. Natomiast zarząd ten wydatek musi akceptować, bo o ile sobie przypominam Twoją umowę o administrowanie, to samodzielnie (ale też niezgodnie z prawem) może on wydać z Waszego konta kwotę do 300,- zł.

    Poza tym, istotna jest treść samego pełnomocnictwa.


    __________________________________
    Post nr 22.
    Lubię rzetelną ewidencję. :winkkiss:
  • Opcje
    MirekLMirekL Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Komentarz usunięto ADMIN
  • Opcje
    pacek57pacek57 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Zarządca (administrator). ma pełnomocnictwo do konta wspólnoty i twierdzi, że sam wystawia rachunek, którego nie musi akceptować zarząd
    Jak prawidłowo powinno to wyglądać
    . Nalezy odróżnić pełnomocnicrwo do dokonywania operacji na rachunku bankowym od prawa do akceptacji (zatwierdzenia) zapłaty. W praktyce "pełnomocnictwo do konta" winno wiązać się li i tylko do "technicznego" zlecenia bankowi dokonania opracji bankowej. Podstawą do takiego zlecenia winno być wczesniejsze akceptowanie (zatwierdzenie) do zapłaty konkretnego wydatku. Musisz sprawdzić czy Wasz tzw. zarządca ma nadane uprawnienia do zatwierdzania faktur czy tez samozwańczo się upoważnił w tym zakresie.
  • Opcje
    helenkamhelenkam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Umowa wypowiedziana z dniem 30-09-2010 r, i z tą datą zostaje cofnięte pełnomocnictwo. Większość zarządców działa profesjonalnie, rzetelnie i przejrzyście ale nie udało nam się trafić na takiego. Pomimo zapisów w umowie zawsze samodzielnie akceptował wszystkie faktury. Nie było zebrania, nie mając do dnia dzisiejszego zaksięgowanych wydatków za 2009 r, zarząd nie jest w stanie zrobić sprawozdania i rozliczyć zaliczek, nie ma dokumentów to nie ma wniosku do banku o kredyt, nie ma ustalonej zaliczki dla administratora na 2010 r,
    Treść pełnomocnictwa: dostęp do wszystkich rachunków, jak poszliśmy do banku z uchwałą wspólnoty o wyborze do zarządu ,wydawało się , że nie będzie problemu chociaż z podglądem do konta ale administrator odmówił podpisania pełnomocnictwa,dlatego między innymi wypowiedzenie
  • Opcje
    pacek57pacek57 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Pełnomocnictwo możecie cofnąć w każdym czasie. Nie wiem dlaczego czekacie do końca września. Jeżeli ów tzw. zarządca nie chce Wam wydać podstawowej dokumentacji Wspolnoty w tym piczątkę bankową, która nie jest jego własnościa ale Wspolnoty, idźcie do grawera i wyróbcie nową pieczatkę Wspolnoty; z banku pobierzcie "druki wzorów podpisów", upowaznijcie do dysponowania rachunkunkiem bankowym nowe osoby (najlepiej z Zarządu Wspólnoty) i niech osoby te dokonują płatności zgodnie z poczynionymi w tym zakresie ustaleniami. Ustalcie adres na który winna trafiać korespondencja dotycząca Wspólnoty (może to byc np. adres członka Zarządu), poinformujcie Waszych kontrahentów (szczególnie dostawców mediów) o nowym adresie do przesyłania korespondencji (szczególnie faktur). W świetle przedstawionego przez Ciebie stanu , nie liczę na realizację obowązków wynikających z zawartej umowy przez tzw. zarządcę. Więcej sugetii w tej sprawie już poza Forum. Proszę o ewentualny kontakt.
  • Opcje
    weles1478weles1478 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] pacek57:[/cite]Pełnomocnictwo możecie cofnąć w każdym czasie. Nie wiem dlaczego czekacie do końca września.

    co nagle to po diable - zalecam roztropność w działaniu. Rozstania też powinny się odbywać z kulturą i poszanowaniem dla obu stron.
  • Opcje
    pacek57pacek57 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Rozstania też powinny się odbywać z kulturą i poszanowaniem dla obu stron
    Jestem zdecydowanym zwolennikiem takich zachowań i norm działania. W tym przypadku jest jeden problem. Od 2009 roku nie są ewidencjonowane koszty, zarząd nie dysponuje dokumentacją wspolnoty, tzw. zarządca widać nie wie, że to on jest na usługach wspólnoty, a nie odwrotnie.itd. Moim zdaniem dalsze trwanie w tej nienormalności jest działaniem na swoją szkodę, bo 30.09.br., jeżeli nie podejmie się już działań, okaże się, że wspolnota jest w tym samym punkcie wyjścia, straci czas i ... . Poza tym, fakt zmiany pełnomocników bankowych nie jest działaniem łamiącym powszechnie obowiązujące kanony czy standardy zachowań.
  • Opcje
    weles1478weles1478 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] pacek57:[/cite]W tym przypadku jest jeden problem. Od 2009 roku nie są ewidencjonowane koszty, zarząd nie dysponuje dokumentacją wspolnoty, tzw. zarządca widać nie wie, że to on jest na usługach wspólnoty, a nie odwrotnie.itd.
    Moim zdaniem dalsze trwanie w tej nienormalności jest działaniem na swoją szkodę, bo 30.09.br., jeżeli nie podejmie się już działań, okaże się, że wspolnota jest w tym samym punkcie wyjścia, straci czas i ... . Poza tym, fakt zmiany pełnomocników bankowych nie jest działaniem łamiącym powszechnie obowiązujące kanony czy standardy zachowań.
    Ja też jestem tego samego zdania co TY i nie neguję potrzeby rozstania się z obecnym administratorem, o to chodzi , by rozstanie odbyło z poszanowaniem obu stron umowy .
    Miałeś pecha, że trafiłeś na nieuczciwego. A ilu jest takich właścicieli lokali jak ten administrator, tylko do siebie rękami zgarniają.
  • Opcje
    pacek57pacek57 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Miałeś pecha, że trafiłeś na nieuczciwego
    To nie ja miałem pecha, to HELENKAM opisała sytuację o nieewidencjonowaniu kosztów.
  • Opcje
    weles1478weles1478 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Oj ta technika , problemy z cytowaniem, no no no no:cry:
  • Opcje
    helenkamhelenkam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Rozstajemy się z poszanowaniem obu stron umowy , poprosiłam współwłaścicieli o nienękanie administratora telefonami. Prosił o 7 dni na uzupełnienie ewidencji kosztów, brakujących uchwał. dostał ten czas.Sprawdzanie stanu finansów zaczęły wspólnoty z sąsiednich nieruchomości i będą składać wypowiedzenia. Administrator traci 12700 m2, niełatwo mu będzie poprawić wizerunek firmy.
    Dziękuję za podpowiedzi, myślę, że możemy zakończyć ten wątek
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.