Jaki podział obowiązków Zarząd WM a Admnistrator/zarządca NW

weles1478weles1478 Użytkownik
edytowano sierpnia 2010 w Zarządzanie Nieruchomościami
Okres wakacyjny daje możliwość na dokładniejszego przyjrzenia się zawartym umową wspólnoty na usługi.
Ja wziąłem na tapetę umowę na administrowanie NW.
Doszedłem do wniosku, że wiele zapisanych czynnosci się dubluje ok 1/3. Wykonuje je Zarząd WM i wykonuje je administrator. Wynika to z tzw tumiwisizmu członków zarządu. Jak im się chce to robią sami, jak nie, to napastują administratora.
Taki dualizm nie służy wspólnocie, bo administrator zamiast zająć się ważniejszymi sprawami wykonuje "mało ważne" czynności, które mogą poczekać.
A teraz pytanko
- czy Zarząd WM powinien sie skupiać tylko na czynnościach kontrolnych administratora/zarządcy NW
- czy powinien wziąć na siebie część wykonawstwa, by administrator nie "rozdrabniał się" w swych obowiązkach np. wykonywanie zestawień kosztów, wyresów, przygotowywanie prezentacji na zebrania właścicieli, szukanie technologi wykonania zadań wynikających z Planu remontu NW, przygotowywanie treści uchwał, akcjami charytatywnymi na terenie wspólnoty, itp

Komentarze

  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    Wszystko zależy od wynagrodzenia, które wspólnota jest gotowa zapłacic administrującemu.
    Proszę też przeanalizowac zakres obowiązków administratora pod kątem przekroczenia uprawnień przez zarząd, który często z naruszeniem prawa ceduje sprawy zastrzeżone wyłącznie dla organu wspólnoty (w szczególności reprezentacja, składanie oświadczeń woli, etc.).
    Jakie to akcje charytatywne masz na uwadze (np. publiczna zbiórka ofiar bez zezwolenia na mocy art. 56 kw stanowi wykroczenie).
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    weles1478weles1478 Użytkownik
    edytowano sierpnia 2010
    [cite] Zarządca:[/cite]Jakie to akcje charytatywne masz na uwadze (np. publiczna zbiórka ofiar bez zezwolenia na mocy art. 56 kw stanowi wykroczenie).
    My "nieboszczykami" nie zajmujemy się:wink:.

    Ostatnio administrator z polecenia dwóch członków zarządu organizował/zbierał dary dla powodzian (trwało to dwa tygodnie), zamiast (moim zdaniem) nadzorować prace wykonywane w ramach planu remontu NW. Następnie te dary zostały przekazane /dostarczone do Caritasu.

    Co do reprezentacji, to administrator ma pełnomocnictwo do podpisywania korespondencji wewnętrznej wspólnoty: wspólnota a właściciel lokalu. Uważam, że jest to praktyczne.
    Komentarz edytowany weles1478
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.