dwie umowy o zarzadzanie
akera
Użytkownik
Witam,
czy zarzad WM moze podpisac 2 umowy o zarzadzanie nieruchomoscia wspolna z roznymi podmiotami:
- jedna dot. kwestii finansowych, przelewy, pilnowanie terminow platnosci, rozliczanie , tworzenie budzetu, itp
- druga dot spraw technicznych nadzor nad urzadzeniami, przeglady, drobne naprawy, zlecanie przegladow itp
Czyli 2 umowy ale wylaczajace sie jesli chodzi o zadania.
Dlaczego o zarzadzanie - kwestie podatkow, umowa o zarzadzanie to brak podatku - mniej wspolnota placi.
czy zarzad WM moze podpisac 2 umowy o zarzadzanie nieruchomoscia wspolna z roznymi podmiotami:
- jedna dot. kwestii finansowych, przelewy, pilnowanie terminow platnosci, rozliczanie , tworzenie budzetu, itp
- druga dot spraw technicznych nadzor nad urzadzeniami, przeglady, drobne naprawy, zlecanie przegladow itp
Czyli 2 umowy ale wylaczajace sie jesli chodzi o zadania.
Dlaczego o zarzadzanie - kwestie podatkow, umowa o zarzadzanie to brak podatku - mniej wspolnota placi.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Co do kwalifikacji podatkowej umów (zwłaszcza tej drugiej) to mam wątpliwość, czy tu faktycznie występuje element zarządzania, czy jedynie wykonawstwo określonych usług (przeglądy, naprawy itp.). Zarządca co do zasady jest specjalistą, koordynującym działania różnych podwykonawców i nadzorującym realizację umów o dostawy i usługi dla wspólnoty. Ale ocena należy do urzędu skarbowego
Nie mogą być zwolnione z podatku VAT jak to ma miejsce przy umowie o zarządzanie.
Jakie cechy powinny mieć umowa o zarządzanie, masz napisane w ustawie o gospodarce nieruchomościami.
Poczytam ustawe o gospodarce nieruchomosciami ale tak naprawde to cale zarzadzanie moglbym praktycznie sprowadzic wlasnie do tych 2 elementow, plus tworzenie polityki dzialania na przyszlosc (piekne slowo - czyli tworzenie planow co bysmy chcieli zrobic/zmienic w przyszlym czasie).
Czy umowa z licencjonowanym zarządcą na "usługi doradcze" dla zarządu, tj. możliwość korzystania z know-how zarządcy, doradztwo w zakresie zarządzania wspólnotą, ale bez przekazywania zleceniobiorcy pełnomocnictwa do reprezentowania wspólnoty i podejmowania decyzji w jej imieniu, może być traktowana jako umowa o zarządzanie i zwolniona z VAT?
W przypadku zarządzania zleceniobiorca podejmuje decyzje, a w przypadku doradztwa - zleceniodawca.
Chyba, że chodzi o uchwałę w sprawie dużego kredytu dla wspólnoty, którego spłata może ewentualnie spowodować obciążenie majątku wspólnego małżonków na podstawie art. 17 uwl. Jakiekolwiek? Mandat z policji drogowej również?
Co do sprzeciwu małżonka:
To jednak nadal dwie osoby, choć jako małżonkowie jedność stanowią
Art. 28 kpa wyraźnie normuje tę sytuację: stroną jest bowiem KAŻDY czyjego interesu prawnego lub obowiązku dotyczy postępowanie.