domofon - dostęp do klatki

PraksPraks Użytkownik
Witam
Mam mieszkanie własnościowe w bloku wielorodzinnym , ośmioklatkowym . Mój problem dotyczy instalacji domofonu .Od dłuższego czasu w moim mieszkaniu nie działa ,natomiast u pozostałych lokatorów jest prawdopodobnie sprawny . Wezwana ekipa techniczna odpowiedzialna za remonty budynków wspólnoty stwierdziła że domofonu nie można naprawić ,instalacja jest tak stara że kwalifikuje się tylko do wymiany .Kilka razy odwiedzałem biuro wspólnoty z prośbą o wymianę , niestety za każdym razem słyszałem że nie ma na to środków , jedynym sposobem jest składka wszystkich lokatorów , kwota około 130 zł na osobę . Chętnie bym zapłacił swoją część ,tyle że kolejny kłopot , nikt z administracji nie kwapi się pomimo próśb , żeby zorganizować zbiórkę finansów i zlecić to wykonawcy .Uważam że nie w moim obowiązku jest przejęcie inicjatywy w tej sprawie i proszenie lokatorów o datki Pytanie więc czy mogę żądać od administracji aby zapewniła dostęp do mnie osobom odwiedzającym , poprzez montaż zwykłej klamki w drzwiach klatki schodowej ? W tej chwili odwiedzający mnie stojąc przed drzwiami klatki mogą jedynie telefonować do mnie , natomiast osoby których nie znam ( np kurierzy z przesyłkami ) mogą tylko prosić innych lokatorów o wpuszczenie do klatki .Czy jest jakiś przepis który reguluje podobne sprawy ?
Pozdrawiam

Komentarze

  • Opcje
    andrzej 55andrzej 55 Użytkownik
    edytowano maja 2009
    Jedynym przepisem może być statut lub regulamin wspólnoty, albo zdrowo myślący Zarząd lub Zarządca. W żadnych Ustawach nie spotkałem się z zapisami o instalacji domofonowe. Moim zdaniem - jeżeli instalacja domofonowa istnieje to powinni mieć możliwość korzystanie z niej wszyscy mieszkańcy. Jeżeli jest niesprawna - powinno się ją naprawić. Jeżeli jest brak funduszy, wyłączyć u wszystkich i założyć z zewnątrz klamkę. Nikomu nie można ograniczać korzystania z części wspólnej.
    Pozdrawiam.
  • Opcje
    PraksPraks Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Dziękuje , rozpocznę od pisma do Zarządu , zażądam natychmiastowego dostępu do części wspólnej , zastanawiam się czy wstrzymać również zapłatę czynszu .W jakim czasie muszą odpowiedzieć , czy może być to w formie scanu pisma wysłanego mailem , czy polecony itd ?
  • Opcje
    andrzej 55andrzej 55 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Proponowałbym list polecony.
    Odpowiedź - najczęściej w ciągu dwóch tygodni.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.