chodnik
Jurek2
Użytkownik
Witam wszystkich na forum mam specyficzne pytanie? do budynku wspolnoty od chodnika przy glownej ulicy prowadzi chodnik polbruk,wlasnosc W.M.Urzad Miasta przeprowadza kapitalny remont chodnika ,chodnik ten jest wyzej usytulowany jak stary chodnik i poprzez budowy nowego chodnika (polbruk)woda wlewa nam sie na nasza posesje podmywajac fundamend co do tej pory nie bylo takiego wypadku Urzad Miasta zada od wspolnoty kwoty 2000zl za nowy polbruk,piaseki i robocizne.1 czy jest to zgodnie z prawem,2 czy jak dojdzie do poniesienia kosztow mosi byc uchwala wlascicieli czy zarzad W.M.moze podjac taka uchwale sam przepraszam za styl i bledy jurek2:shamed:
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Jeżeli nie, to na jakiej podstawie Gmina remontowała cudzą własność?
Jeżeli nie, to na jakiej podstawie Gmina remontowała cudzą własność?
Urzad Miasta remontowal chodnik nalezacy do U.M.po przez remont chodnik zostal podniesiony o pare centymetrow co powoduje zalewanie chodnika nalezacego do W.M.za wykonanie tych robot U.M.rzada 2000zl.
Chodnik nalezacy do W.M.jest tez nowy i wylozony polbrukiem co robic? Juerk2:cry:
Część chodnika , ta od budynku, należy do WM a część, ta od ulicy, należy do Gminy?
Jak do tego doszło?
Chodnik nalezacy do Urzedu Miasta jest przeznaczony do ruchu pieszego przy glownej ul.miasta Jurek2
Na styku tych chodników zastosujcie kratki odprowadzające wodę do studzienki chłonnej.
Jeżeli chodzi o partycypację wspólnoty w kosztach remontu chodnika przy drodze gminnej (lub innej drodze publicznej), to żądanie jest pozbawione podstaw prawnych. Utrzymanie dróg i chodników jest obowiązkiem zarządcy lub właściciela drogi. Wspólnota zresztą nie ma prawa łożyć na utrzymanie cudzej nieruchomości.
Jeżeli chodzi o pokrycie kosztów "podniesienia" waszego chodnika przy okazji remontu chodnika gminy tak, aby woda nie spływała w stronę budynku, to żądanie jest oczywiście uzasadnione. Wasz chodnik, Wasz koszt. Jeśli nie chcecie zapłacić gminie, możecie sami wynająć wykonawcę do tych prac.
drugie pytanie czy firma budowlana swiadczaca uslugi budowlane dla wsoplnoty moze naliczyc vat 22% za material i robocizne (praca wykonao robocizna z materialem) bede wa m wdzieczny za odpowiedz Jurek2
To jest sprawa przekraczająca zarząd zwykły i wymaga uchwały właścicieli.
Chyba, że jesteście wielką wspólnotą (kilkaset lokali) i ten wydatek jest kroplą w morzu Waszego budżetu. A czemu nie? Takie są przepisy - usługi budowlane nie są zwolnione z podatku VAT?
jestesmy w/m 18 wlascicieli dziekuje Wam za odpowiedzi z powazaniem Jurek2:bigsmile:
Wystarczy odciąć chodnik Gminny od waszego kanałem ściekowym Fi=100 do studni chłonnej. To powinno załatwić sprawę.
Rozporządzenie M.I. z dnia 12.04.2002 roku ... (Dz.U. 2002 nr 75, poz. 690) par. 29.
Drodzy dyskutanci:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Filozofia
Jak gmina zepsula wasz chodnik, to niech gmina naprawia.
: )
poradcie nam Jurek2
Biorąc pod uwagę Twój pierwszy wpis w tym wątku rozumiem, że nie ma i nie było żadnego wcześniejszego planu dotyczącego remontu lub przebudowy waszego chodnika. Jak się domyślam, sytuacja pojawiła się nagle, w wyniku nieprawidłowo - jak rozumiem - przeprowadzonego remontu przez Urząd Miasta, który to remont spowodował problemy z zalewaniem waszej nieruchomości.
Jeśli chodzi o pierwsze pytanie - zgoda na taki remont i zlecenie go jest czynnością przekraczającą zarząd zwykły, więc niezbędna jest zgoda ogółu właścicieli wyrażona uchwałą. Nie wystarczy zatem decyzja zarządu + zarządcy. Napisał to już przede mną bardzo wyraźnie użytkownik "owner".
Drugie pytanie - to jest bardzo ważne! - bezwzględnie i niezwłocznie, należy wykonać dokumentację fotograficzną, wystosować pismo do właściwej jednostki urzędu miasta, powołać się w tym piśmie na przepis, który przywołałem powyżej, wyznaczyć termin na usunięcie nieprawidłowości (nie powinien przekraczać 30 dni, najlepiej 14-30, zwłaszcza, że zima za pasem) i wysłać to za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Następnie należy czekać na reakcję. Od reakcji urzędu powinno zależeć wasze dalsze działanie. Jedno jest pewne - jeśli czegoś nie masz na piśmie, to nie masz tego w ogóle.
Jeśli chodzi o VAT, nie będzie to 22 % lecz 7%, pod warunkiem, że umowa będzie zawarta na podstawie kosztorysu całościowego, bez odrębnego rozliczania materiałów, sprzętu i robocizny. Tu masz to wyjaśnione dokładnie:
http://www.vat.pl/vat_w_uslugach_remontowobudowlanych_komentarz_vat_interpretacje_258.php
Tak wynika również z zalinkowanego artykułu. Podobnie wygląda opodatkowanie podatkiem VAT usług porządkowych - za sprzątanie klatki schodowej firma sprzątająca nalicza 7% VAT, ale za sprzątanie chodnika przed budynkiem już 22%.
Proszę o opinię osób biegłych w sprawach podatkowych.
: ).
Wasze wątpliwości powinny wyjaśnić te linki:
http://www.vat.pl/vat_w_uslugach_remontowobudowlanych_komentarz_vat_interpretacje_258.php
http://interpretacja-podatkowa.pl/interpretacja/pokaz/1-_podatek-od-towarow-i-uslug-oraz-podatek-akcyzowy_/2-podatek-od-towarow-i-uslug/36-stawki-podatku/90511-chodnik-infrastruktura-towarzyszaca-ogrodzenie-roboty-budowlane.html
Podsumowując. Niezależnie od uszczegółowienia VAT wyniesie od całości 22 %.