Poufnosc Zarządu -członkowie Wspólnoty

maciek1242maciek1242 Użytkownik
edytowano września 2010 w Zarządzanie Nieruchomościami
W mojej wspólnocie dowiedziałem się żejest propozycja jednego z członków zarządu zeby członkowie podpisali zobowiązanie o zachowaniu informacji w poufnosci ma to doprowdzić jak ten członek sie wyraził do jasnego stanu.Mieszkancom Wspólnoty będą prezentowane tylko te informacje,na które kazdy członek zarządu wyrazi zgodę lub potwierdzi ze jest to zgode z prawdą .
Wyżej opisany fakt powstał po tym gdy jeden z członków z wyłamał sie z pod presji zarządu. Im członkowie Wspólnoty mniej wiedzą co robi Zarząd tym lepiej dla nich, takie jest zdanie zarządu. Czy jest to zgodne z ustawą o własności lokali? :angry:

Komentarze

  • Opcje
    917191917191 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Chora sytuacja. Zarząd jest przedstawicielem właścicieli, powinni decyzje konsultować ze wszystkimi. Powinni informować wszystkich o sprawach Wspólnoty. Taka sytacja o kórej Pan opisuje to pierwszy krok aby zmienić zarząd skoro ma takie pomysły.
    USTAWA z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali.
    Art. 29. ust. 3. Prawo kontroli działalności zarządu służy każdemu właścicielowi lokalu.
  • Opcje
    MirekLMirekL Użytkownik
    edytowano listopada -1
    917191 - różnie interpretujemy uwl.
    Zarząd jest przedstawicielem właścicieli, powinni decyzje konsultować ze wszystkimi
    W jaki sposób? Referendum. Jakie czynności?, zarządu zwykłego?, te Zarząd wykonuje samodzielnie. Na pozostałe winien mieć podkładkę w postaci uchwał. Cytowanie art. 29 nie ma sensu. Bo nikt w Polsce dokładnie nie wie na czym ta kontrola ma polegać. Jeżeli zarząd oleje właściciela nie ma żadnych sankcji, jedynie wotum nieufności przy głosowaniu nad absolutorium. A jakie są sankcje jak właściciel nie wykonuję zaleceń art. 27 i na czym te obowiązki polegają? Łatwo jest krytykować innych, trudniej samemu wziąć sprawę w swoje ręce i zgłosić się do zarządu.Ja nie rozumiem dlaczego wewnętrzne ustalenia Zarządu są łamaniem jakiś przepisów. Których? Zarząd to nie "grono bab z magla" ,które obszczekują wszystkich. Wielokrotnie jest w posiadaniu wrażliwych informacji, które "ktoś" nieżyczliwy mógłby wykorzystać . Jeżeli maciek 1242 ma tylko taki zarzut do zarządu, pogratulować.:bigsmile:
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jeśli zarząd oleje właściciela, to właściciel ma słuszne prawo domagać się odwołania zarządu.
    Zależy dalej od tego jak będą reagować pozostali właściciele. Kto będzie mieć na nich większy wpływ.
    Czy posłuchają zarządu, czy też właściciela. Zależy od argumentacji...
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] maciek1242:[/cite]W mojej wspólnocie dowiedziałem się żejest propozycja jednego z członków zarządu zeby członkowie podpisali zobowiązanie o zachowaniu informacji w poufnosci ma to doprowdzić jak ten członek sie wyraził do jasnego stanu.Mieszkancom Wspólnoty będą prezentowane tylko te informacje,na które kazdy członek zarządu wyrazi zgodę lub potwierdzi ze jest to zgode z prawdą .
    Wyżej opisany fakt powstał po tym gdy jeden z członków z wyłamał sie z pod presji zarządu. Im członkowie Wspólnoty mniej wiedzą co robi Zarząd tym lepiej dla nich, takie jest zdanie zarządu. Czy jest to zgodne z ustawą o własności lokali? :angry:

    Moim zdaniem nie jest to zgodne z ustawą, wspólnota mieszkaniowa to nie przedsiębiorstwo, którego tajemnic handlowych należy chronic.

    Pomocne orzecznictwo:

    1) z uzasadnienia wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie z dnia 26 czerwca 2008 r., sygn. akt: 1382/07:

    "Mając powyższe na uwadze Sąd Apelacyjny uznaje, iż uchwała nr 9/2006 w części zmieniającej § 12 pkt 3 lit c statutu poprzez uszczegółowienie prawa członka wspólnoty do kontroli działalności zarządu oraz wszelkiej dokumentacji dotyczącej wspólnoty i nieruchomości wspólnej na skutek dodania tekstu: "bez prawa kserowania. Kontrola działalności zarządu odbywa się po uprzednim zawiadomieniu na 14 dni przed datą kontroli" jest sprzeczna z art. 27 i art. 29 ust. 3 ustawy. Obowiązujące przepisy ustawy o własności lokali nie stanowią podstawy do całkowitego i bezwarunkowego pozbawienia członka wspólnoty prawa do otrzymania kserokopii dokumentacji związanej ze sprawowaniem zarządu nieruchomością wspólną."

    Treśc orzeczenia na stronie czasopisma Zarządca Portal Informacyjny:
    http://zarzadca.pl/orzecznictwo-sadowe/611-i-aca-1382-07-prawo-wlasciciela-do-kserokopii.html

    2) z uzasadnienia wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 2008-07-02 , sygn. akt: II SA/Wa 2007/07:

    "Zdaniem Sądu, każdy członek Wspólnoty Mieszkaniowej ma prawo - na podstawie ustawy o własności lokali - zapoznawać się nie tylko z dokumentacją dotyczącą stanu majątkowego Wspólnoty, z księgami i sprawozdaniami, ale również

    z innymi dokumentami (także pismami) kierowanymi do Wspólnoty Mieszkaniowej (zarządu), a dotyczącymi jej działalności. Prawidłowo uznał zatem organ, że ogłaszanie, czy odczytywanie na zebraniach członkowskich pism kierowanych do zarządu nie narusza ustawy o ochronie danych osobowych. "

    Orzeczenie na stronie czasopisma Zarządca Portal Informacyjny:
    http://zarzadca.pl/orzecznictwo-sadowe/627-ii-sa-wa-2007-07-wlasciciel-ma-prawo-wgladu-do-pism-innych-czlonkow-wspolnoty-mieszkaniowej.html
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    weles1478weles1478 Użytkownik
    edytowano września 2010
    [cite] Zarządca:[/cite]Moim zdaniem nie jest to zgodne z ustawą, wspólnota mieszkaniowa to nie przedsiębiorstwo, którego tajemnic handlowych należy chronić.
    Zgadzam się z tym poglądem w całej rozciągłości... ale ograniczyłbym tajemnice tylko do osób trzecich. właściciel lokalu ma prawo, a wręcz obowiązek mieć dostęp do dokumentów wspólnoty.
  • Opcje
    rolkosrolkos Użytkownik
    edytowano września 2010
    [cite] maciek1242:[/cite]W mojej wspólnocie dowiedziałem się żejest propozycja jednego z członków zarządu zeby członkowie podpisali zobowiązanie o zachowaniu informacji w poufnosci ma to doprowdzić jak ten członek sie wyraził do jasnego stanu.Mieszkancom Wspólnoty będą prezentowane tylko te informacje,na które kazdy członek zarządu wyrazi zgodę lub potwierdzi ze jest to zgode z prawdą .
    Wyżej opisany fakt powstał po tym gdy jeden z członków z wyłamał sie z pod presji zarządu. Im członkowie Wspólnoty mniej wiedzą co robi Zarząd tym lepiej dla nich, takie jest zdanie zarządu. Czy jest to zgodne z ustawą o własności lokali? :angry:

    A jakie skutki właściwie rodzi takie zobowiązanie, skoro właściciele z mocy ustawy mają dostęp do wszystkich dokumentów Wspólnoty? Poza tym jaka podstawę prawną ma takie zobowiązanie - przecież żaden z członków Zarządu nie ma musu tego podpisywać, a nawet w przypadku podpisania... jak mają niby egzekwować i jakie niby mogą sankcje nałożyć?
  • Opcje
    MirekLMirekL Użytkownik
    edytowano listopada -1
    rolkos - skąd masz te rewelacyjne informacje?
    właściciele z mocy ustawy mają dostęp do wszystkich dokumentów Wspólnoty
    Ja nie znam takiej ustawy. W naszym kraju nie ma zasady precedensu procesowego, więc orzeczenia sądu (wielokrotnie skandaliczne) nie mają znaczenia.
    Poza tym jaka podstawę prawną ma takie zobowiązanie
    Nie ma takiej podstawy, jest jedynie kwestia moralna.Jeżeli Zarząd nie jest w stanie ustalić wewnętrznych reguł i zasad niech się sam odwoła.
    weles -
    właściciel lokalu ma prawo, a wręcz obowiązek mieć dostęp do dokumentów wspólnoty.
    jak nie wypełni tego obowiązku powinien być na mocy prawa skreślany z listy właścicieli????!!!
    Bądźmy poważni.:bigsmile:
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.