Niedopłata
elan124
Użytkownik
Sąsiad ze wspólnoty otrzymał - jak co miesiąc - rachunek od Wspólnoty za zużycie mediów, za koszty zarządu NW i za koszty na FR. Oprócz tych kosztów pojawiła się pozycja "niedopłata" w wysokości "x" zł za miesiąc sierpień 2010. Razem do zapłaty koszty + "niedopłata". Sąsiad mówi, że za sierpień chyba zapłacił, będzie w poniedziałek sprawdzał wyciągi. Nie w tym problem, problem w tym, czy to jest w porządku z przepisami ? Dawniej Wspólnota wysyłała (jemu nie) noty księgowe innym sąsiadom. Nie wiem co mu podpowiedzieć ?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
na dzień 1 września 2010 stan konta wynosi:
zal.A - niedopłata 1200 zł odsetki 10 zł
zal. B - nadpłata 50 zł odsetki 0 zł
razem do zapłaty: 1160 zł
Należność proszę wpłacić na konto wm nr 12345678....
Nam szkoda kasy na comiesięczne zawiadamianie właścicieli o stanie konta. Płacenie zaliczek jest obowiązkiem, a jak ktoś nie zna swojego salda to nawet telefonicznie może to sprawdzić.
Zawiadomienia - upomnienia wysyłamy tylko do tych, których zaległość (bez odsetek) wynosi sumę x, czyli wtedy gdy zaczyna się naliczanie odsetek (od całej sumy). Te zasady naliczania odsetek mamy uchwalone.
Potem jest rozliczenie zaliczki na eksploatację, f.remontowy i media
Zarówno rachunek jak i nota są to dokumenty księgowe i mają swoje znaczenie.
Rachunek odpada w 100 %. Rachunek wystawia się tylko wtedy, gdy mamy do czynienia ze sprzedażą. Wspólnota niczego nie sprzedaje swoim członkom.
Nota byłaby lepsza, gdyż obrazuje obciążenie pozasprzedażne (np. nota odsetkowa).
Tylko po co co miesiąc to robić? Wystawia się zawiadomienie o wysokości zaliczki i nie wystawia się następnego dopóki zaliczka nie ulegnie zmianie.
Dotyczy to wszystkich członków wspólnoty (gminy itp. - też).
Tylko noty księgowe. To jest właściwe rozwiązanie.