podłączenie domofonu na klatce -czy płaci wlaściciel ?
Elusia
Użytkownik
Proszę o odpowiedż w sprawie :
Mieszkanie, którego właścicielem stałam się niedawno, ma zamontowany aparat od domofonu, poprzedni właściciel zakupił go sam. Niestety aparat wymaga podłączenia na klatce schodowej. Za konserwację domofonu płacę jak wszyscy co miesiąc. Administrator do którego zwróciłam się z tą sprawą od miesiąca obiecuje mi , że przyśle elektryka. Elektryk łaskawie wyraził zgodę na podłączenie , ale pod warunkiem, że ja zapłacę za to.
Co robić ? Klatka schodowa jest z tego co wiem częścią wspólną.
Mieszkanie, którego właścicielem stałam się niedawno, ma zamontowany aparat od domofonu, poprzedni właściciel zakupił go sam. Niestety aparat wymaga podłączenia na klatce schodowej. Za konserwację domofonu płacę jak wszyscy co miesiąc. Administrator do którego zwróciłam się z tą sprawą od miesiąca obiecuje mi , że przyśle elektryka. Elektryk łaskawie wyraził zgodę na podłączenie , ale pod warunkiem, że ja zapłacę za to.
Co robić ? Klatka schodowa jest z tego co wiem częścią wspólną.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
W międzyczasie zmienił się administrator, ale zasady zostały te same.
Pogadaj nie z administratorem a z członkiem zarządu i wszystkiego się dowiesz
albo sam uszkodził unifon, odkupił go przed sprzedażą lokalu i problem pozostawił tobie.
Może się okazać, że unifon nie jest podłączony u ciebie w lokalu,
a nie w panelu sterującym lub nie ma wykonanej instalacji do twego lokalu.
Tak czy owak koszt poniesiesz ty.
Zatem brak podstaw do obciążania opłatami za podłączenie, proszę dotrzec do uchwał regulujących te kwestie.
:bigsmile:
W mojej wspólnocie konserwacja bieżąca obejmuje tylko dostarczenie sygnału do unifonu. Za resztę podpowiada właściciel lokalu.
Najprawdopodobniej poprzedni właściciel nie partycypował w kosztach montażu instalacji domofonowej,
albo sam uszkodził unifon, odkupił go przed sprzedażą lokalu i problem pozostawił tobie.
Jeżeli poprzedni właściciel nie partycypował w kosztach, to wspólnota winna wszcząć postępowanie windykacyjne, ta sytuacja nie może mieć wpływu na sytuację obecnego właściciela.
Może z "pospolitego ruszenia" właściciele, z własnej inicjatywy, poza wspólnotą, "unieszczęśliwili się" w instalacje domofonową?
Teraz jak sprzedał lokal to wspólnota może co najwyżej pogrozić palcem