Regulamin Wspólnoty Mieszkaniowej
Npmm
Użytkownik
Czy WM może samodzielnie ustalić wewnętrzny regulamin dla wszystkich członków WM? Chodzi mi konkretnie o
- opłaty za śmieci dla osób przebywających na terenie nieruchomości więcej niż 35 dni
- dbanie o właściwe podłączenie pieców do przewodów kominowych w mieszkaniach
- używanie odpowiedniego opału do ogrzewania
Czy konieczne jest podjęcie Uchwały odnośnie takiego regulaminu?
- opłaty za śmieci dla osób przebywających na terenie nieruchomości więcej niż 35 dni
- dbanie o właściwe podłączenie pieców do przewodów kominowych w mieszkaniach
- używanie odpowiedniego opału do ogrzewania
Czy konieczne jest podjęcie Uchwały odnośnie takiego regulaminu?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Regulamin to jest właściwe miejsce na tego typu zapisy "prawa lokalnego"/ zbioru praw i obowiązków właścicieli lokali.
- podłączenie pieców - coroczny przegląd wentylacji i "walka" o prawidłowe podłączenie z właścicielem (z opornym nawet przez PINB)
- opał do ogrzewania - wm zarządza częścią wspólną, nie ma nic do tego, co właściciel robi u siebie w mieszkaniu, póki nie łamie prawa.
Czyli w sumie: możecie uchwalać regulamin jaki chcecie, ale praktycznie w tych sprawach w niczym wam nie pomoże.
Taki regulamin więcej da niż ten twój statut wspólnotowy,
Tu bardzie chodzi o zasady/prawo, niż jakiekolwiek stawki .
Nie można więc ani do uchwały, ani do regulaminu włączyć "problematyki wykazanej przez Npmm" (z wyjątkiem zasad wnoszenia opłat za wywóz śmieci - ale nie w tej formie, jak proponujesz) - i to niezależnie od tego, jak zostanie zredagowana.
Po jej uchwaleniu żyje jako samodzielny dokument.
Stanowi zbiór zasad nierozstrzygniętych przez prawo ogólne.
Można go uznać, że jest uzupełnieniem zapisów ustawowych, gdzie występuje słownictwo "w szczególności:"
Może być w przyszłości modyfikowany odrębnymi uchwałami.
Załącznik do uchwały to część uchwały. Forma przyjęcia statutu (załącznik, czy nie) nie ma znaczenia.
Ja bym pomyślała o czymś innym. Może jakaś ekspertyza, że właśnie ten lokal jest przyczyną dewastacji komina? Jak tak, to wezwanie do właściciela (gminy) o zaprzestanie takich praktyk i niszczenia części wspólnej? Może potem by się udało jakąś kasę od gminy za to wyegzekwować...
Na gruncie prawa cywilnego mamy szeroki temat immisji, w ustawie o własności lokali również poruszono kwestię korzystania z nieruchomości wspólnej.
Rozumiem, że zapisy regulaminu mają wywołać efekt prewencyjny, może warto spróbować, sposób użytkowania pieca ma wpływ nie tylko na stan techniczny kominów, ale może stanowić zagrożenie mienia oraz życia mieszkańców.
Czy na podstawie ekspertyzy kominiarskiej jesteście Państwo w stanie udowodnić, że piec jest niewłaściwie użytkowany? Jeżeli tak, to należałoby ją zlecić.
Teraz w pierwszej kolejności proszę wystąpić na piśmie do właściciela lokalu, tj. gminy, opisać problem, w szczególności podnieść kwestię nie tylko niszczenia przewodów, ale w szczególności zagrożenia bezpieczeństwa.
Wracając do uchwały - uważam, że w celach wyłącznie prewencyjnych można ją podjąć.
Jeżeli chodzi o ekspertyzę kominiarską to tu pojawia się kolejny problem. Firmy kominiarskie obsługujące nasz teren są w tzw."Zrzeszeniu" i nie chcą sobie wchodzić w drogę. Naszą Wspólnotę obsługuje ta sama firma, która ma monopol na przeglądy mieszkań Gminy. Robiliśmy naprawdę wiele aby dano nam ekspertyzę tego komina, niestety bez rezultatu.
Nie rozumiem takiego postępowania, przecież ludzie naprawdę umierają z powodu niewłaściwego użytkowania kominów.