zarządca uniemożliwia rozpatrzenia reklamacji

helenkamhelenkam Użytkownik
edytowano listopada 2010 w Zarządzanie Nieruchomościami
Najemca lokalu zgodnie z zapisami w regulaminie rozliczania kosztów c.o. złożył reklamację . Właścicielem lokalu jest gmina, administruje prywatna firma, niestety od maja najemca wymienia pisma z gminą odnośnie rozpatrzenia reklamacji w zamian dostając do wiadomości pisma kierowane do zarządu wspólnoty i administratora z kolejnymi terminami. Braku woli podania danych do załatwienia sprawy nie widać nawet po artykule w gazecie.Regulamin przewiduje drogę sądową , proszę podpowiedzieć co powinien zawierać pozew, czego ma dotyczyć, nie ma możliwości podania kwoty roszczenia finansowego

Komentarze

  • Opcje
    weles1478weles1478 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] helenkam:[/cite]Najemca lokalu zgodnie z zapisami w regulaminie rozliczania kosztów c.o. złożył reklamację .
    Właścicielem lokalu jest gmina, administruje prywatna firma,
    Reklamacje składa właściciel lokalu, a nie najemca.
    Najemca co najwyżej może składać reklamacje do właściciela lokalu.
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Najemca chce pozwać gminę, ale nie wie, o jaką dokładnie kwotę, tak?
    Ja bym spróbowała dowiedzieć się u administratora albo zarządu, o ile taniej było na m2, w końcu to nie są tajne dane
  • Opcje
    helenkamhelenkam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Najemca wykorzystał przysługującą mu drogę odwoławczą, dostaje kopie pism kierowanych do zarządcy, którego właściciel zobowiązał do załatwienia reklamacji
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada 2010
    helenko, najemca płaci właścicielowi i to właściciel ma mu ewentualnie zwrócić kasę.
    Jak była nadpłata na c.o. to wszyscy właściciele dostali zwrot, gmina też.
    Czego dokładnie dotyczy ta reklamacja? Zwrotu nadpłaty?
  • Opcje
    helenkamhelenkam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jako najemca mam uzasadnione wątpliwości odnośnie poprawności rozliczenia c.o., poprosiłam właściciela czyli gminę o wyjaśnienie zgodnie z obowiązującym regulaminem
    - pismo skierowane do zarządcy przez właściciela:" przesyłamy pytania z prośbą o udzielenie odpowiedzi zgodnie z tym co zostało omówione na zebraniu wspólnoty mieszkaniowej" pozostało bez reakcji
    -ponowne pismo skierowane do zarządcy: " w imieniu właściciela gminy prosimy o odpowiedż na pytania zawarte w piśmie Pani...., uwzględniając dotychczasową dobrą współpracę liczymy na szybkie, rzetelne załatwienie sprawy. Odpowiedż prosimy przesłać na adres pani.... z kopią do wiadomości gminy". Sprawa ciągnie się od maja, a termin 30 dni, na dzień dzisiejszy nie można rzetelnie załatwić reklamacji gdyż nie ma zapisanych odczytów.
    Pozostała mi tylko doga sądowa ale nie wiem czego ma dotyczyć roszczenie, czy sąd ma wydać nakaz załatwienia reklamacji?
    Tyle się pisze na temat standardów zawodowych zarządców, nie wyobrażam sobie aby we wspólnocie gdzie jestem członkiem zarządu mogła mieć miejsce taka sytuacja.
  • Opcje
    weles1478weles1478 Użytkownik
    edytowano listopada 2010
    [cite] helenkam:[/cite]Najemca wykorzystał przysługującą mu drogę odwoławczą,
    dostaje kopie pism kierowanych do zarządcy,
    którego właściciel zobowiązał do załatwienia reklamacji
    Właściciel powinien sam zająć się sprawą, a nie robić za "listonosza"
    Pracowanie na danych osobowych innych właścicieli lokali, a to przy rozliczeniach mediów jest nieuniknione,
    stwarza niezręczną sytuacje dla wspólnoty.
    Najemca nie jest stroną do załatwianie tego typu spraw.
    Komentarz edytowany weles1478
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    "przesyłamy pytania z prośbą o udzielenie odpowiedzi zgodnie z tym co zostało omówione na zebraniu wspólnoty mieszkaniowej" - to jakieś kuriozum.
    Pełnomocnik gminy nie wie, co było na zebraniu? To niech się dowie.
    Albo niech gmina da temu najemcy pełnomocnictwo do zapoznania się z dokumentem rozliczenia c.o.
  • Opcje
    helenkamhelenkam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Zgodnie z naszym regulaminem ( obowiązuje jeden dla wszystkich) najemca ma prawo wiedzieć jakie jest zużycie w GJ na budynek , nie ma takich danych na rozliczeniach a zarządca nie chce ich udostępnić. Koszty ogrzewania są bardzo wysokie, budynki o tej samej kubaturze, bez docieplenia ścian i stropodachów ponoszą koszta o 30% niższe.
    Art. 45a Prawa energetycznego precyzyjnie reguluje sposób rozliczania kosztów samego zużycia ciepła w budynkach wielolokalowych, np. w blokach. Lokatorzy mogą być obciążeni wyłącznie kosztami zakupu ciepła. Nie ma więc możliwości doliczenia do opłat za ciepło innych kosztów, np. opłat za odczyty podzielników ciepła. Zarządcy mają obowiązek rozliczania poszczególnych budynków. Z rozliczenia powinno wynikać, jakie jest zużycie ciepła w obiekcie i jak zostało to podzielone na konkretne lokale.
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    helenkam: Nie ma więc możliwości doliczenia do opłat za ciepło innych kosztów, np. opłat za odczyty podzielników ciepła
    Właśnie to jest naganne, ale niestety dosyć często stosowane (koszty przeglądów, konserwacje, itp.)
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] helenkam:[/cite]Zgodnie z naszym regulaminem ( obowiązuje jeden dla wszystkich) najemca ma prawo wiedzieć jakie jest zużycie w GJ na budynek ,
    Właściciele lokali podjęli taką uchwałę?
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    helenkamhelenkam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Rozliczanie ciepła opiera się tylko na podstawie regulaminu, który obowiązuje wszystkich. Nie było podjętej żadnej uchwały.Zużycie ciepła w obiekcie to prawo energetyczne.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    Rozumiem, jednak najemca nie jest stroną dla wspólnoty mieszkaniowej.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    helenkamhelenkam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Stroną dla wspólnoty mieszkaniowej jest w tym przypadku gmina, która nie może albo nie chce rozwiązania sporu.Tydzień temu na łamach tygodnika regionalnego zarządca oświadczył, że przygotuje dane odnośnie zuzycia ciepła , jesli teraz szykuje dane do rozliczenia sezonu 01-10.2008 do 30-09-2009 to co dostała firma rozliczająca?
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] helenkam:[/cite] "...Odpowiedż prosimy przesłać na adres pani.... z kopią do wiadomości gminy".

    To pismo sugeruje, że właściciel lokalu nie przejawia entuzjazmu w załatwieniu tej sprawy, taka jakby stosował "spychologię".
    Zarządca, stosownie do wniosku zawartego w piśmie, winien kierować teraz pisma na wskazany adres jako korespondencyjny, jednak brak podstaw do dodatkowego powiadamiania.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    helenkamhelenkam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Zarządca:[/cite]
    [cite] helenkam:[/cite] "...Odpowiedż prosimy przesłać na adres pani.... z kopią do wiadomości gminy".

    To pismo sugeruje, że właściciel lokalu nie przejawia entuzjazmu w załatwieniu tej sprawy, taka jakby stosował "spychologię".
    Zarządca, stosownie do wniosku zawartego w piśmie, winien kierować teraz pisma na wskazany adres jako korespondencyjny, jednak brak podstaw do dodatkowego powiadamiania.
    co w tym przypadku oznacza brak podstaw
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada 2010
    Uważam, że zarządca nie ma obowiązku doręczania korespondencji właścicielowi do kilku miejsc jednocześnie, tak jak ma to miejsce w tym przypadku.
    Jeżeli gmina jako adres dla doręczeń wskazała adres najemcy, to wyłącznie na ten adres winien przekazywać pisma dotyczące zgłoszonej reklamacji.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    helenkamhelenkam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Gmina jako współwłaściciel okazuje się" bezsilna",skierowałam skargę do prezydenta miasta na bezczynność dyrektora ZGL, który zgodnie z regulaminem miał 30 dni na rozpatrzenie skargi.
    Mija 6 miesiąc i odpowiedż prezydenta miasta" sprawa reklamacji dotyczącej rozliczenia za c.o nie może być rozstrzygana w postępowaniu administracyjnym ponieważ dotyczy umowy cywilnoprawnej" czyli zaraz po otrzymaniu rozliczenia powinnam złozyć pozew do sądu a przecież są zapisy w regulaminie. Zdaję sobie sprawę, że jestem tylko najemcą lokalu ale mam regulamin i zgodnie z zapisami postępuję. Dodaję, że pomimo obietnicy złożonej przez administratora na łamach gazety do dnia dzisiejszego żaden ze współwłaścicieli również nie dostał szczegółowego rozliczenia.Trwa kampania wyborcza, obecny prezydent startuje ponownie a pełnomocnikiem komitetu wyborczego jest zarządca. Czy naprawdę pozostaje mi droga sądowa?
  • Opcje
    weles1478weles1478 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] helenkam:[/cite]Najemca wykorzystał przysługującą mu drogę odwoławczą,
    dostaje kopie pism kierowanych do zarządcy,
    którego właściciel zobowiązał do załatwienia reklamacji
    A jaka to ta droga? jeżeli możesz napisać?
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    znajdź sekretarza redakcji, która pisała o tej publicznej obietnicy. Poproś, by sprawdził/a, jak ta obietnica jest spełniana ;)
  • Opcje
    helenkamhelenkam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Droga odwoławcza to złozenie reklamacji właścicielowi nieruchomości ( gmina ),
    pismo zobowiązujące zarządcę nieruchomości do przedstawienia danych służących do rozliczenia centralnego zostało podpisane przez Naczelnika Wydziału lokalowego Urzędu Miasta, dyrektora Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej i Prezydenta Miasta .
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.