regulamin rozliczania kosztów centralnego ogrzewania
helenkam
Użytkownik
Wspólnota Mieszkaniowa rozliczała koszty energii cieplnej w lokalach mieszkalnych i uzytkowych będących w administrowaniu zakładów gospodarki lokalowej, na podstawie regulaminu uchwalonego przez radę miasta. Nastąpiła zmiana firmy administrującej, czy powinniśmy uchwałą zatwierdzić ten regulamin jako dalej obowiązujący, czy w przypadku sprawy sądowej może zostać postawiony zarzut o brak regulaminu.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Zmiana firmy zarządzającej nie ma tu nic do rzeczy. Zarządca ma obowiązek stosować do rozliczeń taki regulamin, jaki uchwali wspólnota.
To zarząd jest partnerem do dyskusji we wszelkich sprawach z właścicielami.
Procedury związane z uchwalaniem i wprowadzaniem regualminu rozliczeń ciepła określa obowiązujący wszystkich art. 45a ust. 1-12 ustawy-prawo energetyczne.
Niezachowanie ich może być powodem kwestionowania rozliczania ciepła.
To Ty jako członek zarządu (a także wlaściciel) odpowiadasz za prawidłowe funkcjonowanie wspólnoty.
Nie ma czy powinien dostać - jako zarząd natychmiast zażądajcie przedstawienia tej umowy (jeżeli była podpisana) najlepiej od firmy rozliczającej.
Taką umowę powinien podpisywać zarząd (dwa podpisy) a nie administrator.
Powinna też być lista z podpisami wszystkich właścicieli że zostali zapoznani z regulaminem rozliczeń (art. 45a ust. 10 - ustawy-prawo energetyczne) który po wielu dyskusjach w ostatecznym kształcie regulującym wszystkie sprawy związane z rozliczaniem ciepła uchwalili odpowiednią uchwałą.
Chodzi o zapisy w takiej umowie dotyczące zasad rozliczeń ciepła a nie rachunków na kontach wspólnoty.
Kończy sie 10-letni okres obowiązywania umowy i część właścicieli chce zrezygnować z podzielników, zabieram się do przeliczenia sezonów z ostatnich 5-ciu lat na m2.