regulamin rozliczania kosztów centralnego ogrzewania

helenkamhelenkam Użytkownik
edytowano listopada 2010 w Zarządzanie Nieruchomościami
Wspólnota Mieszkaniowa rozliczała koszty energii cieplnej w lokalach mieszkalnych i uzytkowych będących w administrowaniu zakładów gospodarki lokalowej, na podstawie regulaminu uchwalonego przez radę miasta. Nastąpiła zmiana firmy administrującej, czy powinniśmy uchwałą zatwierdzić ten regulamin jako dalej obowiązujący, czy w przypadku sprawy sądowej może zostać postawiony zarzut o brak regulaminu.

Komentarze

  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Twoja wm uchwaliła ten regulamin? Jak tak, to wystarczy.
  • Opcje
    helenkamhelenkam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Regulamin został uchwalony przez Radę Miasta na potrzeby zakładu budzetowego, który administrował nieruchomościami, nie znalazłam uchwały wspólnoty potwierdzającej przyjęcie regulaminu.
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Zatem nie jest to (i nigdy nie był) regulamin wspólnoty.
    Zmiana firmy zarządzającej nie ma tu nic do rzeczy. Zarządca ma obowiązek stosować do rozliczeń taki regulamin, jaki uchwali wspólnota.
  • Opcje
    biedron_kabiedron_ka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Skoro jest to duża wspólnota to macie wybrany zarząd.
    To zarząd jest partnerem do dyskusji we wszelkich sprawach z właścicielami.
    Procedury związane z uchwalaniem i wprowadzaniem regualminu rozliczeń ciepła określa obowiązujący wszystkich art. 45a ust. 1-12 ustawy-prawo energetyczne.
    Niezachowanie ich może być powodem kwestionowania rozliczania ciepła.
  • Opcje
    helenkamhelenkam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jestem członkiem dwuosobowego zarządu, po zmianie administratora próbuję pewne sprawy wyprostować. Mam również pytanie odnośnie umowy z firmą rozliczającą: czy zarząd powinien ją dostać od poprzedniego administratora i podpisać aneks, nie znam zapisów odnośnie kosztów za odczyt, terminu dostarczenia rozliczenia itd.
  • Opcje
    biedron_kabiedron_ka Użytkownik
    edytowano listopada 2010
    Zatrudniony administrator jest tylko pracownikiem tak jak każdy inny.
    To Ty jako członek zarządu (a także wlaściciel) odpowiadasz za prawidłowe funkcjonowanie wspólnoty.
    Nie ma czy powinien dostać - jako zarząd natychmiast zażądajcie przedstawienia tej umowy (jeżeli była podpisana) najlepiej od firmy rozliczającej.
    Taką umowę powinien podpisywać zarząd (dwa podpisy) a nie administrator.
    Powinna też być lista z podpisami wszystkich właścicieli że zostali zapoznani z regulaminem rozliczeń (art. 45a ust. 10 - ustawy-prawo energetyczne) który po wielu dyskusjach w ostatecznym kształcie regulującym wszystkie sprawy związane z rozliczaniem ciepła uchwalili odpowiednią uchwałą.
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    helenkam: nie znam zapisów odnośnie kosztów za odczyt, terminu dostarczenia rozliczenia itd
    Najszybciej będzie jak sam dotrzesz do firmy i poprosisz o te dane (inne też). Firm czy Biur Rachunkowych jest dużo, można wybierać w tej materii jak leci.
  • Opcje
    biedron_kabiedron_ka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    elan124 - Helenka mówi o firmie rozliczającej podzielniki a takich firm nie ma dużo bo tylko cztery opanowały rynek polski.
    Chodzi o zapisy w takiej umowie dotyczące zasad rozliczeń ciepła a nie rachunków na kontach wspólnoty.
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Przepraszam. Pozostała treść b/z.
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    helenka - stary administrator powinien protokołem zdawczo-odbiorczym oddać zarządowi całą dokumentację budynku. To jeden ze standardowych punktów umowy o zarządzanie/administrowanie.
  • Opcje
    helenkamhelenkam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Stary administrator troszkę zwleka z przekazaniem dokumentacji ale jutro się zajmę ciepłem, zobaczę gdzie umowy i kto je podpisywał. Jak wspomniałam od 1999r. nieruchomością zarządzał ZGL-miasto a ja dopiero teraz próbuję się w tym odnależć. Wszyscy właściciele i najemcy dostali egzemplarz regulaminu i go zaakceptowali w 2001r.
    Kończy sie 10-letni okres obowiązywania umowy i część właścicieli chce zrezygnować z podzielników, zabieram się do przeliczenia sezonów z ostatnich 5-ciu lat na m2.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.