Jak powołać Administratora i Zarząd
Robert12
Użytkownik
Witam.
Mieszkam od niedawna na ''osiedlu'' gdzie stoją 4 bloki.
Z tego co zauważyłem wspólnoty są, ale działają bez zarejestrowania na "kocią łapę".
Wynikiem tego jest że część płaci, a część nie na fundusz remontowy i nie ma podstaw prawnych do ściągnięcia.
Prace jakiekolwiek są robione, bez pomysłu, nap: każdy ociepla sobie sam mieszkanie !
Proszę o rady jak mogę załatwić aby na te 4 bloki, powołać Administratora i normalny zarząd.
Mieszkam od niedawna na ''osiedlu'' gdzie stoją 4 bloki.
Z tego co zauważyłem wspólnoty są, ale działają bez zarejestrowania na "kocią łapę".
Wynikiem tego jest że część płaci, a część nie na fundusz remontowy i nie ma podstaw prawnych do ściągnięcia.
Prace jakiekolwiek są robione, bez pomysłu, nap: każdy ociepla sobie sam mieszkanie !
Proszę o rady jak mogę załatwić aby na te 4 bloki, powołać Administratora i normalny zarząd.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Ile jest wspólnot - dla każdego budynku odrębna?
Skąd masz informacje, że nie zostały one zarejestrowane?
Wspólnota powstaje z dniem wyodrębnienia pierwszego lokalu. Wspólnota powinna zgłosić wniosek o nadanie Regonu (GUS) i NIP-u (Urząd Skarbowy) - takie są obowiązki, nałożone przez polskie prawo. Ale jeśli nie zostaną one dopełnione, to mimo tego wspólnota może działać, np. podejmować uchwały o wysokości zaliczek na utrzymanie nieruchomości wspólnej. Jeśli były podjęte uchwały o zaliczkach, to płacić muszą wszyscy właściciele, a dłużników wspólnota może ścigać przez sąd i komornika - do tego Regon ani NIP nie są potrzebne. "Rejestracja" nie jest warunkiem rozpoczęcia działalności (wspólnota to nie spółka czy stowarzyszenie) - ona jest potrzebna jedynie do celów statystycznych (Regon) oraz podatkowych i (ewentualnie) ubezpieczeń społecznych (NIP).
Skąd wiesz, że wspólnota nie ma ani zarządu, ani zarządcy notarialnego? Sprawdź w księdze wieczystej, może jest ustanowiony zarządca z art. 18.1 ustawy o własności lokali. Możesz to zrobić przez Internet: http://ekw.ms.gov.pl/pdcbdkw/pdcbdkw.html (jeszcze nie wszystkie sądy dokonały "migracji" ksiąg do wersji elektronicznej). Jeżeli jesteście wspólnotą, to macie wspólne koszty: wywóz śmieci, ogrzewanie, zimna woda i ścieki, ubezpieczenie budynku, obowiązkowe przeglądy (kominiarskie, gazowe, budowlane, elektryczne). Jeśli nie wszyscy płacą, to skąd bierzecie pieniądze na zapłatę za te dostawy i usługi?
Ile jest lokali w Twojej wspólnocie?
W moim bloku jest 12 lokali. Najbardziej wkuża mnie to że, każdy sam ocieplał swoje mieszkanie - 8 mieszkań jest ocieplonych a 4 nie.
Ja mam na parterze styropian 12, sąsiad na 1 nie ocieplił, a na 2 ma styropian tylko 10.
Na dodatek powiedzieli na spotkaniu że na 12 osób tylko 7 płaci na tzw. "fundusz remontowy" .
We wm windykacja należności jest dość prosta, trzeba tylko chcieć
Przeglądy tak przychodzą fachowcy i robią - ale każdy płaci ze swojej kieszeni. Sprzątamy sami, każdy swoje piętro.
Sami widzicie że to nie normalne jest. Dla tego chciał bym to jakoś poukładać, dla tego proszę o rade jak to załatwić sensownie...?
Tylko windykacją się zajmij, pogadaj z zarządem, niech wezwania do zapłaty wyśle