rozliczenie właścicieli

helenkamhelenkam Użytkownik
edytowano grudnia 2010 w Zarządzanie Nieruchomościami
Podpowiedzcie jakim programem rozliczyć właścicieli za 2009r. zrobić bilans zamknięcia i rozliczyć do pażdziernika 2010r. Wyrzuciliśmy administratora , odmówił przygotowania sprawozdania finansowego za w/w okresy a nowy słono sobie liczy.

Komentarze

  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    nowy słono sobie liczy
    Jak słono ?
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano grudnia 2010
    Czyli macie nie prowadzoną księgowość przez 10 miesięcy? Co z deklaracjami podatkowymi? Pewnie też nie?
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] helenkam:[/cite]Podpowiedzcie jakim programem rozliczyć właścicieli za 2009r. zrobić bilans zamknięcia i rozliczyć do pażdziernika 2010r. Wyrzuciliśmy administratora , odmówił przygotowania sprawozdania finansowego za w/w okresy a nowy słono sobie liczy.
    Zrób to w arkuszu Excel.
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano grudnia 2010
    Ja polecam darmowy pakiet biurowy OpenOffice.org, który ma wsparcie firmy Oracle.
    Znakomity i wciąż rozwijający się pakiet programów, zawierający: edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, program do tworzenia prezentacji, program graficzny, bazę danych i moduł Math (formuły matematyczne) - i to wszystko zupełnie za darmo! Na potrzeby wspólnot mieszkaniowych jak znalazł. Wystarczy ściągnąć i zainstalować: http://pl.openoffice.org/

    W OpenOffice.org można odczytywać i edytować dokumenty Microsoftu.
    Można też zapisywać je w formatach MS Office (Word, Excel), dzięki czemu można je potem otwierać i edytować na komputerach wyposażonych jedynie w programy Microsoftu.

    I bardzo przydatna ciekawostka: dokument stworzony w dowolnym programie pakietu OpenOffice.org można jednym kliknięciem wyeksportować jako pdf.
  • Opcje
    helenkamhelenkam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] elan124:[/cite]
    nowy słono sobie liczy
    Jak słono ?
    Musimy rozliczyć 20 lokali, 8 właścicielskich i 12 gminy z jednym udziałem 60,24%, sprawdzenie wpłat na kartotekach,przychodów, rozliczenie kosztów śmieci, sprzątania i drobnych faktur pokrywanych z wpłat na eksploatację, bez centralnego ogrzewania i wody. Podsumowując: wrzesień 2009 do grudzień 2009r oraz styczeń 2010 do wrzesień 2010r. Przygotowanie wyliczeń niezbędnych dla prawnika celem wystąpienia na drogę sądową przeciwko zarządcy
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Zadanie banalnie proste. Wszystkie dane masz w wyciągach bankowych i na fakturach.
    Każdy, kto umie liczyć w zakresie szkoły podstawowej, jest w stanie zrobić takie rozliczenie.
  • Opcje
    helenkamhelenkam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    To może szkoda wywalać 500,00 zł za te rozliczenia?
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Najpierw dobrze przemyśl, jakie masz szanse w sądzie. Jak to był zatrudniony przez wm administrator a nie zarząd powierzony, to szanse masz nikłe, jeśli nie żadne, bo w uowl za wszystko odpowiada zarząd.
    W sądzie pozwany może zakwestionować wasze wyliczenia, więc niech mądrzejsi ode mnie podpowiedzą, czyja pieczątka będzie dla sądu wiarygodna.
  • Opcje
    helenkamhelenkam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] koziorozka:[/cite]Najpierw dobrze przemyśl, jakie masz szanse w sądzie. Jak to był zatrudniony przez wm administrator a nie zarząd powierzony, to szanse masz nikłe, jeśli nie żadne, bo w uowl za wszystko odpowiada zarząd.
    W sądzie pozwany może zakwestionować wasze wyliczenia, więc niech mądrzejsi ode mnie podpowiedzą, czyja pieczątka będzie dla sądu wiarygodna.
    Zapisy w umowie: do obowiązków zarządcy należy:
    odprowadzanie na rachunek zleceniodawcy zaliczek właścicieli wpłacanych na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz wpłat na fundusz remontowy
    prowadzenie ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną, nalezności i zobowiązań związanych z nieruchomością i zarządzaniem nią, a także ewidencji rozliczeń z innych tytułów związanych z nieruchomością
    po wygaśnięciu niniejszej umowy zarządca jest zobowiązany sporządzić sprawozdanie finansowe i merytoryczne ze swojej działalności w terminie dwóch miesięcy
    " brak określenia zakresu i sposobu prowadzenia ewidencji pozaksięgowej, kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej " brak uchwały i wzoru sprawozdania finansowego wspólnoty
    Umowa zlecenie obsługi zarządu wspólnoty mieszkaniowej w zakresie czynności zleconych umową czyli zarządca uprawniony do samodzielnego podejmowania decyzji mieszczących się w zakresie zwykłego zarządu nieruchomością wspólną. Od 1-go pażdziernika mamy nową firmę ale musimy rozliczyć poprzednią
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    Rozumiem, że odmowa sporządzenia sprawozdania była podyktowana brakiem uchwał w zakresie prowadzenia ewidencji?
    Jeżeli tak, to proszę podjąc i przekazac poprzednikowi wyznaczając termin sporządzenia tego dokumentu.
    Proszę zastrzec, że po jego bezskutecznym upływie będziecie Państwo zmuszeni zlecic te prace i że oferta opiewa na kwotę 500 zł.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.