Kadencja zarządu

marianikamarianika Użytkownik
edytowano grudnia 2010 w Zarządzanie Nieruchomościami
Witam,
statut naszej wspólnoty mieszkaniowej przewiduje w Art. 6 w pkt. 1 że kadencja władz wspólnoty trwa jeden rok a w pkt. 2 że wybór członków władz wspólnoty odbywa się w sposób określony uchwałą wspólnoty mieszkaniowej.
Na pierwszym zebraniu wspólnoty (ponad 6 la temu) został wybrany dwuosobowy zarząd wspólnoty mieszkaniowej. Od tego czasu na corocznych zebraniach głosowaliśmy nad udzieleniem absolutorium dla zarządu, lecz nigdy nie głosowaliśmy nad powtórnym wyborem zarządu. Mam w związku zapytanie - czy na podstawie Art. 6 kadencja naszego zarządu nie wygasała już po pierwszym roku i czy w związku z tym corocznie nie mieliśmy obowiązek wybierania nowego zarządu. Będę bardzo wdzięcznym za udzielenie szybkiej i fachowej odpowiedzi.

Marian

Komentarze

  • Opcje
    biedron_kabiedron_ka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    UoWL nie przewiduje kadencji zarządu.
    Z drugiej jednak strony skoro wolą właścicieli wyrażoną w uchwale("statut") było aby każdorazowo (każdy) zarząd pełnił funkcję tylko przez rok to taka wola właścicieli rzecz święta jeśli nie zaskarżona.
    Logika nakazuje corocznie podejmować uchwałę o wyborze zarządu na następny rok.
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    zgadzam się z biedronką (nie tylko w tej sprawie). Dodam, że uważam to roczne ograniczenie za niepotrzebne. Bo co będzie jak powołacie nowego członka i po kilku miesiącach zechcecie go odwołać?
  • Opcje
    igokowigokow Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Częsta zmiana zarządu przez stosowanie rocznej kadencyjności, to według mnie nie dobry pomysł. Nowy zarząd aby nabyć pewnego doświadczenia i wiedzy, potrzebuje czasu. Właśnie ten "rok" jest tym dobrym okresem na tego typu edukację. Przychodzi koniec rocznej kadencji i nowy zarząd, w składzie którego nie zawsze będą osoby doświadczone w tym zakresie, od nowa "wdraża się". Traci na tym niestety wspólnota. Piszę o tym, ponieważ sam jestem członkiem zarządu z prawie już rocznym stażem.
    Warto się nad tym zastanowić.
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Można przyjąć rozwiązanie pośrednie: uzależnić pozostanie w zarządzie od uzyskania absolutorium.
    Wówczas będzie dokonywana coroczna ocena członków zarządu (najlepiej oddzielnie), absolutorium przestanie być fikcją, a jednocześnie nie musi to oznaczać wymiany składu zarządu.
  • Opcje
    marianikamarianika Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Witam,
    bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Zadałem pytanie dlatego, że poza pierwszym zebraniem powołującym zarząd nasza wspólnota nie głosowała za powołaniem zarządu (nie wnikam w to czy coroczny wybór ma sens). Chodzi o to, czy zarząd po pierwszym roku mógł legalnie działać skoro nie był powtórnie wybierany i czy firma zajmująca się administrowaniem naszego budynku mogła płacić przewodniczącemu za jego działanie. Bo jeżeli zarząd po pierwszym roku nie był powtórnie powołany to jego przewodniczący nie mógł nas reprezentować, podejmować decyzji w naszym imieniu i nie powinien otrzymywać za to wynagrodzenia - czy mój tok myślenia jest prawidłowy? Dla mnie absolutorium nie jest jednoznaczne z powtórnym wyborem i powinno się to odbywać w formie osobnej uchwały.

    Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję,

    Marian
  • Opcje
    marianikamarianika Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Witam powtórnie,
    jeszcze jedna ważna dla mnie kwestia - czy właściciel mieszkania nadając upoważnienie innemu właścicielowi musi to upoważnienie potwierdzić u Notariusza?

    Pozdrawiam i dziękuję,

    Marian
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano grudnia 2010
    może i nie mógł legalnie działać, ale działał - nic mu nie zrobisz
    działał, więc brał za to wynagrodzenie (ale nie od administratora, jak piszesz, tylko z konta wm)
    to upoważnienie nazywa się pełnomocnictwo. Nie musi być notarialne
    Nie dopisuj się pod swoim własnym postem, tylko z "pokaż opcje" wybierz edytuj
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] marianika:[/cite]jeszcze jedna ważna dla mnie kwestia - czy właściciel mieszkania nadając upoważnienie innemu właścicielowi musi to upoważnienie potwierdzić u Notariusza?
    To zależy do czego to pełnomocnictwo ma mu służyć?
    Jak do reprezentowania na zebraniu to nie musi być potwierdzone notarialnie.
    O tym przeczytasz tu https://forum.zarzadca.pl/discussion/651/pelnomocnictwo-do-glosowania-nad-uchwalami/
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] marianika:[/cite]Witam powtórnie,
    jeszcze jedna ważna dla mnie kwestia - czy właściciel mieszkania nadając upoważnienie innemu właścicielowi musi to upoważnienie potwierdzić u Notariusza?

    Pozdrawiam i dziękuję,

    Marian
    Forma aktu notarialnego jest konieczna tylko w przypadku, gdy czynność, co do której uchwała jest wymagana winna być dokonana w takiej formie, np. sprzedaż nieruchomości wspólnej, czy udzielenie zgody na zmianę wielkości udziałów.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.