"Nieprzewidziane wydatki"

alkaalka Użytkownik
edytowano grudnia 2010 w Zarządzanie Nieruchomościami
Mam pewnego rodzaju pomysł, który znacznie ułatwiłby nam (tj. zarządowi wyłonionemu spośród właścicieli) życie.
Otóż na najbliższe zebranie chciałabym przygotować projekt uchwały dotyczącej tzw. nieprzewidzianych wydatków … typu „wyższa konieczność” (z określeniem sumy do wykorzystania, np. 2 tys. zł).
Z tego funduszu np. można byłoby odśnieżyć drogę przed budynkiem (droga jest gminna, a gmina nie kwapi się z odśnieżaniem, więc jeszcze parę dni temu zasypani byliśmy po samo gardło) , uhonorować sprzątaczkę , której pracodawcą jest nasz administrator, premią za permanentne i w pocie czoła odśnieżanie chodników (a zima jest sroga) czy dokonać jakichś nieprzewidzianych w planie gospodarczym inwestycji, zakupów lub napraw, "bo akurat pojawiła się taka potrzeba".
Wykorzystywanie pieniędzy z puli „nieprzewidziane wydatki” – tak sobie myślę - nie wymagałoby zgody wspólnoty, ponieważ te "nieprzewidziane wydatki" zostałyby już wcześniej usankcjonowane uchwałą (więc zarząd miałby tzw. wolną rękę i pełne błogosławieństwo), no i , nie przeczę, stałyby na bakier z przepisami (vide odśnieżenie drogi będącej własnością gminy ), aczkolwiek z konieczności i dla dobra mieszkańców (!)
Czy tak można?
Co Państwo na to?

Komentarze

  • Opcje
    PytamPytam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    czy co miesiąc 2 tyś, czy na cały rok kalendarzowy?
    jak to przeliczy się na osobę-właściciela, to ile przypadnie
    za mało danych podano, jednak można to samemu wyliczyc-przeliczyc + zdrowy rozsądek!,
    odśnieżanie jest przewidywalną czynnością !!! .....prawda???
    można to nazwac jednoznacznie, za czym optuje
    a co będzie gdy "te 2 tyś" zostaną wydane na co innego nieprzewidzianego???? następne 2 tyś?
    proponuję przeliczyc... może osoba sprztątająca będzie zainteresowana...

    my odśnieżaliśmy już 2 razy ( jesienią i zimą) , 80 zł za 1 godz. pracy odśnieżarki, takie stawki u nas...wyszło już po 10 zł na właściciela , a może byc inaczej jeżeli wg udziałów... uważam iz dużo jak na początek zimy i dodatkowy wydatek, nieprzewidziany!
    widzę dużo życzliwośc z Twojej strony, może przejdzie Twój pomysł, jednak w sposób przemyślany...
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano grudnia 2010
    Po co ci uchwała? Wszystkie "nieprzewidziane" płacisz z eksploatacji, bo awarii, napraw, odśnieżania dachu nie przewidzisz na rok z góry.
    A jak znajdzie się ktoś, kto odśnieżanie gminnej drogi ci zakwestionuje, to uchwała i tak ci nie pomoże jako bezprawna.
    Ja uważam, że wspólnocie robi dobrze sytuacja odwrotna, rodzaj kagańca. Takim np. jest uchwała, że wydatek powyżej x zł zawsze wymaga uchwały. Bo we wspólnocie największym problemem jest brak komunikacji zarządu z właścicielami. Im lepiej sąsiedzi znają sytuację - potrzeby, zagrożenia, wyniki przeglądów - tym łatwiej się "rządzi".
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Nie potrzebujesz takiej rezerwy, bo takie drobne decyzje zawsze możesz podjąć.

    Problemem są dla mnie podane przykłady.

    Pierwszy jest bezprawny (jak napisała koziorozka).

    Drugi jest problematyczny w realizacji. Najłatwiej chyba byłoby zawrzeć z nią umowę o dzieło.
  • Opcje
    pacek57pacek57 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Wydatki z pozycji "nieprzewidziane wydatki" winne dotyczyć nieruchomości wspólnej i nie ma tutaj żadnej "wolnej ręki i błogosławieństwa" na inne wydatkowanie pieniędzy. "Permanentne i w pocie czoła odśnieżanie chodników" (jeżeli chodniki te stanowią część nieruchomości wspólnej) winno być obowiązkiem administratora (chyba, że nie zapisaliście tego zadania w umowie z nim).Zwracam uwagę, że "nieprzewidziane wydatki" winne być zaakceptowane przez właścicieli w sprawozdaniu z działalności za dany rok.
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] pacek57:[/cite]"Permanentne i w pocie czoła odśnieżanie chodników" (jeżeli chodniki te stanowią część nieruchomości wspólnej)...
    ...a także wówczas, gdy nie należą do NW, ale są częścią drogi publicznej i są położone bezpośrednio przy granicy nieruchomości wspólnej (art. 5.1 pkt 4 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach).
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    alka pisze o odśnieżaniu drogi, a nie chodników...
  • Opcje
    pacek57pacek57 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] a-z:[/cite]alka pisze o odśnieżaniu drogi, a nie chodników...
    oraz o
    premią za permanentne i w pocie czoła odśnieżanie chodników
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    Art. 5.1 pkt 4 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach:

    4) uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości; właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych,

    Treśc ustawy na stronie czasopisma Zarządca Portal Informacyjny:
    http://zarzadca.pl/prawo/akty-prawne/dzienniki-ustaw/74-ustawa-o-utrzymaniu-czystosci-i-porzadku-w-gminach.html
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.