ubezpieczenie budynku
jastin
Użytkownik
mam problem i nie wiem co mam zrobić otóż? w bloku jest 8 rodzin 7iu ma wykupione mieszkania na własność a ja dopiero wykupuje w lipcu bedzie rok i czekam dalej więc należe do mpgk czynsz płace do MPGK a za wode i śmieci do wspólnoty. teraz ubezpieczyła wspólnota budynek i dostałem rate do zapłacenia ale jeszcze nie należe do wspólnoty bo wykup stoi w martwym punkcie i nie wiem czy mam te ubezpieczenie płacić czy nie?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Najemca nie jest właścicielem, więc nie należy do wspólnoty.
Rozdział 2
Ustanowienie własności lokalu
Art.7.2. Umowa o ustanowieniu odrębnej własności lokalu powinna być dokonana w formie aktu notarialnego; do powstania tej własności niezbędny jest wpis do księgi wieczystej.
WM pokryje koszty ubezpieczenia wówczas, gdy posiada prawo do budynku.
Wracając do meritum. Ubezpieczenie budynku nie jest obowiązkiem właścicieli, wynika to z racjonalności działań członków WM. Oczywiście nie jest wymagana do tego żadna uchwała wspólnoty.:bigsmile:
A skąd weźmiesz pieniądze na zaplacenia ubezpieczenia jak się nie znajdą w planie?
Co do uchwał. Nie demonizujmy niezbędności uchwał we wszystkich sprawach WM. W planie gospodarczym winno wymienić się prognozowane koszty utrzymania części wspólnej m.in ubezpieczenie, niezbędne przeglądy. Nie jesteśmy w stanie wszystkiego przewidzieć. Wymiana wybitej szyby, zerwanej rynny, uszkodzonych drzwi też nie jest obowiązkiem a wynika z potzreby chwili. Jeżeli przekroczyliśmy wydatki zaplanowane na np. drobne naprawy to zwołujemy zebranie. To są czynności zwykłego zarządu. Nie paraliżujmy jego prac. U mnie we WM tak postępuję, reaguje na sytuacje, nawet gdybym w ten sposób nie zrealizował uchwalonych remontów.:bigsmile:
Sprostowanie do mojego wcześniejszego posta:
Notariusz ma ustawowy obowiązek (ustawa o notariacie, art. 92 § 4) "zamieścić w tym akcie [notarialnym] wniosek o dokonanie wpisu w księdze wieczystej, zawierający wszystkie dane wymagane przepisami Kodeksu postępowania cywilnego. Notariusz jest obowiązany przesłać z urzędu sądowi właściwemu do prowadzenia ksiąg wieczystych wypis aktu notarialnego zawierający wniosek o wpis do księgi wieczystej wraz z dokumentami stanowiącymi podstawę wpisu, w terminie trzech dni od sporządzenia aktu". Pobiera też opłatę sądową i podaje w akcie jej wysokość."Notariusz obowiązany jest uzależnić sporządzenie aktu notarialnego od uprzedniego uiszczenia przez strony należnej opłaty sądowej. Pobraną opłatę sądową notariusz przekazuje właściwemu sądowi rejonowemu." Zatem nie mogłeś uniknąć pośrednictwa notariusza w tej sprawie. Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Jeżeli ujmiesz w PG, to masz uchwałę, bo plan jest przyjmowany uchwałą. Wcześniej pisałeś, że: "Oczywiście nie jest wymagana do tego żadna uchwała wspólnoty." Jest obowiązkiem - to jest usuwanie awarii i uszkodzeń w celu zapobieżeniu szkodom. Obowiązkiem zarządu jest utrzymywanie nieruchomości wspólnej w stanie niepogorszonym.