ubezpieczenie budynku

jastinjastin Użytkownik
edytowano czerwca 2009 w Zarządzanie Nieruchomościami
mam problem i nie wiem co mam zrobić otóż? w bloku jest 8 rodzin 7iu ma wykupione mieszkania na własność a ja dopiero wykupuje w lipcu bedzie rok i czekam dalej więc należe do mpgk czynsz płace do MPGK a za wode i śmieci do wspólnoty. teraz ubezpieczyła wspólnota budynek i dostałem rate do zapłacenia ale jeszcze nie należe do wspólnoty bo wykup stoi w martwym punkcie i nie wiem czy mam te ubezpieczenie płacić czy nie?

Komentarze

  • Opcje
    Radzik66Radzik66 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Ubezpieczenie nieruchomości wspólnej jest tzw kosztem zarządu wspólną nieruchomością. Płaci Pan te koszta od chwili podpisania aktu notarialnego - wykupu mieszkania. Do tego czasu koszty te ponosi ich obecny właściciel.
  • Opcje
    patrykpatryk Użytkownik
    edytowano listopada -1
    ale-to, co zapłaci obecny właściciel od ciebie kolego wyegzekwuje- czyli: płacisz ty.
  • Opcje
    janjan Użytkownik
    edytowano listopada -1
    moim zdaniem też należysz do wspólnoty tylko reprezentuje ciebieMPGK.suma na ubezpieczenie powinna być ujęta w kosztach eksploatacyjnych waszej wspólnoty rozłożona na miesięczne zaliczki które płacą właściciele a za ciebie do czasu uzyskania aktu notarialnego i wpisu do ksiąg wieczystych - wpłacony przez ciebie czynsz jest odprowadzany przez mpgk na konto wpólnoty.wtedy nie płacisz ekstra nza ubezpieczenie.oczywiście na takie rozwiązania musi być uchwała wspólnoty mieszkaniowej. pozdr.
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] jan:[/cite]moim zdaniem też należysz do wspólnoty tylko reprezentuje ciebieMPGK.
    Wspólnota to ogół właścicieli, których lokale wchodzą w skład określonej nieruchomości (art. 6 ustawy o własności lokali).
    Najemca nie jest właścicielem, więc nie należy do wspólnoty.
  • Opcje
    LaskinLaskin Użytkownik
    edytowano listopada -1
    owner ma rację. Koszt ubezpieczenia pokrywany jest z budżetu wspólnoty. Ten ósmy lokal musi mieć właściciela? Ten włąściciel ma udziąły we wspólnocie i wspólnie musi dokłądać się do kosztów utrzymywania wspólnoty. Na tym polega Wspólnota, nawet jeśli włąścicielem jest miasto, czy Spółdzielnia.:cool:
  • Opcje
    basiajbasiaj Użytkownik
    edytowano listopada -1
    To, że Wspólnota ubezpieczyła budynek nie oznacza, że musisz zapłacić ratę. Potwierdzam stanowisko Radzik 66, że ubezpieczenie pokrywane jest przez Wspólnotę. Są to koszty bieżącego utrzymania nieruchomości i płacone są w formie zaliczki na eksploatację. W momencie podpisania aktu notarialnego stałeś się właścicielem lokalu we wspólnocie mieszkaniowej i od tej pory ponosisz wszystkie opłaty takie, jak inni właściciele lokali w tym budynku, także i ubezpieczenie.
  • Opcje
    marta26421marta26421 Użytkownik
    edytowano stycznia 2010
    Właścicielem lokalu w rozumieniu ustawy z dnia 24.06.1994r. o własności lokali zostaje się w momencie wyodrębnienia lokalu i wpisania do księgi wieczystej, a nie zawarcia umowy.

    Rozdział 2
    Ustanowienie własności lokalu

    Art.7.2. Umowa o ustanowieniu odrębnej własności lokalu powinna być dokonana w formie aktu notarialnego; do powstania tej własności niezbędny jest wpis do księgi wieczystej.

    WM pokryje koszty ubezpieczenia wówczas, gdy posiada prawo do budynku.
  • Opcje
    MirekLMirekL Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jasno z tego wynika że notariusze łamią prawo. Tworzą akty notarialne, które nie mają mocy prawnej w chwili zakupu lokalu. Jeżeli nie wiadomo o co chodzi to wiadomo, że chodzi o pieniądze. To sprytna próba obciążenia nowego nabywcy kosztami wpisów sądowych. Zajrzałem do swojego AN, jak byk stoi, że zwracam się z wnioskiem do SR o założenie ksiąg i odpowiednie wpisy. Oczywiście robi to notariusz za moje pieniądze.
    Wracając do meritum. Ubezpieczenie budynku nie jest obowiązkiem właścicieli, wynika to z racjonalności działań członków WM. Oczywiście nie jest wymagana do tego żadna uchwała wspólnoty.:bigsmile:
  • Opcje
    wwwinylwwwinyl Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Ubezpieczenie budynku nie jest obowiązkiem właścicieli, wynika to z racjonalności działań członków WM. Oczywiście nie jest wymagana do tego żadna uchwała wspólnoty.
    Pierwsze zdanie zgoda, ale drugie?:cry:
    A skąd weźmiesz pieniądze na zaplacenia ubezpieczenia jak się nie znajdą w planie?
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] MirekL:[/cite]Jasno z tego wynika że notariusze łamią prawo. Tworzą akty notarialne, które nie mają mocy prawnej w chwili zakupu lokalu.
    A na czym polega to łamanie prawa?
    [cite] MirekL:[/cite]Zajrzałem do swojego AN, jak byk stoi, że zwracam się z wnioskiem do SR o założenie ksiąg i odpowiednie wpisy. Oczywiście robi to notariusz za moje pieniądze.
    Mogłeś zrobić to sam. Nie wiedziałeś?
    [cite] MirekL:[/cite]Ubezpieczenie budynku nie jest obowiązkiem właścicieli, wynika to z racjonalności działań członków WM. Oczywiście nie jest wymagana do tego żadna uchwała wspólnoty.:bigsmile:
    Ponieważ nie jest to obowiązkowe, to uchwała jest konieczna.
  • Opcje
    MirekLMirekL Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Owner znowu jesteś zgryźliwy.Z chwilą podpisywania przeze mnie AN "mój lokal" winien mieć już księgę i odpowiedni wpis. Powinien to zrobić poprzedni właściciel (np. deweloper). W moim przypadku czekałem 1,5 miesiąca.Nic się nie stało.. Jest to niestety powszechna praktyka.
    Co do uchwał. Nie demonizujmy niezbędności uchwał we wszystkich sprawach WM. W planie gospodarczym winno wymienić się prognozowane koszty utrzymania części wspólnej m.in ubezpieczenie, niezbędne przeglądy. Nie jesteśmy w stanie wszystkiego przewidzieć. Wymiana wybitej szyby, zerwanej rynny, uszkodzonych drzwi też nie jest obowiązkiem a wynika z potzreby chwili. Jeżeli przekroczyliśmy wydatki zaplanowane na np. drobne naprawy to zwołujemy zebranie. To są czynności zwykłego zarządu. Nie paraliżujmy jego prac. U mnie we WM tak postępuję, reaguje na sytuacje, nawet gdybym w ten sposób nie zrealizował uchwalonych remontów.:bigsmile:
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] MirekL:[/cite]Owner znowu jesteś zgryźliwy.
    Dlaczego? Wygłaszasz dziwne tezy o łamaniu prawa przez notariuszy - jeśli masz na to dowód, to go podaj. Przydałaby się też podstawa prawna Twojej oceny.

    Sprostowanie do mojego wcześniejszego posta:
    Notariusz ma ustawowy obowiązek (ustawa o notariacie, art. 92 § 4) "zamieścić w tym akcie [notarialnym] wniosek o dokonanie wpisu w księdze wieczystej, zawierający wszystkie dane wymagane przepisami Kodeksu postępowania cywilnego. Notariusz jest obowiązany przesłać z urzędu sądowi właściwemu do prowadzenia ksiąg wieczystych wypis aktu notarialnego zawierający wniosek o wpis do księgi wieczystej wraz z dokumentami stanowiącymi podstawę wpisu, w terminie trzech dni od sporządzenia aktu". Pobiera też opłatę sądową i podaje w akcie jej wysokość."Notariusz obowiązany jest uzależnić sporządzenie aktu notarialnego od uprzedniego uiszczenia przez strony należnej opłaty sądowej. Pobraną opłatę sądową notariusz przekazuje właściwemu sądowi rejonowemu." Zatem nie mogłeś uniknąć pośrednictwa notariusza w tej sprawie.
    [cite] MirekL:[/cite]Z chwilą podpisywania przeze mnie AN "mój lokal" winien mieć już księgę i odpowiedni wpis. Powinien to zrobić poprzedni właściciel (np. deweloper).
    Na jakiej podstawie tak twierdzisz?
    [cite] MirekL:[/cite]W planie gospodarczym winno wymienić się prognozowane koszty utrzymania części wspólnej m.in ubezpieczenie,
    Jeżeli ujmiesz w PG, to masz uchwałę, bo plan jest przyjmowany uchwałą. Wcześniej pisałeś, że: "Oczywiście nie jest wymagana do tego żadna uchwała wspólnoty."
    [cite] MirekL:[/cite]Wymiana wybitej szyby, zerwanej rynny, uszkodzonych drzwi też nie jest obowiązkiem
    Jest obowiązkiem - to jest usuwanie awarii i uszkodzeń w celu zapobieżeniu szkodom. Obowiązkiem zarządu jest utrzymywanie nieruchomości wspólnej w stanie niepogorszonym.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.