pytania różne

malgicmalgic Użytkownik
edytowano stycznia 2011 w Zarządzanie Nieruchomościami
1. Czy poprzedni właściciel w momencie przekazania wspólnocie nieruchomości ma obowiązek określenia i podania wspólnocie wartości tej nieruchomości i jej umorzenia? Jeśli tak to na jakiej podstawie mogę tego żądać?
2. Czy mogę "pożyczyć" środki finansowe z FR na ok. 2 tygodnie by móc dokonać zakupu oleju opałowego?
3. Czy mam obowiązek jako wspólnota wystawiać potwierdzenie salda z kontrahentem któremu "odsprzedaję" energię elektryczną?
4. Czy mam obowiązek opracowywania i wdrażania polityki rachunkowości wspólnoty? Jeśli tak to macie jakieś namiary na wzór? Co prawda kupiłam jakiś podręcznik ale polityka jest bardzo rozbudowana a moja wspólnota to zaledwie 12 lokali.
5. Czy mamy obowiązek sporządzania sprawozdań finansowych (bilans, rachunek wyników) w wersji uproszczonej zgodnie z rozporządzeniem w sprawie rachunkowości podmiotów nieprowadzacych działalności gospodarczej. Jeśli tak to czy te sprawozdania są zatwierdzane przez właścicieli uchwałą?

Komentarze

  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano stycznia 2011
    właściciel przekazał wspólnocie nieruchomość?
    czegoś tu nie rozumiem
    Gmina sprzedaje lokale konkretnym ludziom, wm zarządza nieruchomością wspólną (klatki, dach, piwnice itp.) . A jak jest u ciebie?
    Przy 12 lokalach szybko zbierzesz podpisy pod uchwałą i "pożyczysz: kasę z remontowego.
    Sprawozdanie za 2010 robisz raz w roku i właściciele zatwierdzają je uchwałą, tak samo jak plan wydatków na 2011.
    Za chwilę się mętlik zrobi, bo za dużo spraw. Jedna sprawa = jeden wątek. Dokładniejsze formułowanie tytułu wątku także pomaga ;)
  • Opcje
    malgicmalgic Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Właściciel przekazał wspólnocie nieruchomość wspólną protokołem zdawczo-odbiorczym ale nie określił jej wartości. Mieszkania owszem wyprzedawała poszczególnym ludziom
  • Opcje
    surfersurfer Użytkownik
    edytowano stycznia 2011
    Protokołem zdawczo-odbiorczym to przejmuję się mienie j.s.t., która odda je w trwały zarząd.
    Natomiast protokół przejęcia nieruchomości i dokumentacji technicznej sporządza nowy zarządca/zarząd w imieniu wspólnoty mieszkaniowej.
    W moim przekonaniu w protokole przejęcia nie musi zawierać się operat szacunkowy.
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano stycznia 2011
    Nabywcy kupili lokale wraz z udziałem w nieruchomości wspólnej (gruncie i częściach wspólnych budynku). Zatem wartość rynkowa całej nieruchomości to suma cen transakcyjnych wszystkich lokali. Tylko - do czego Ci to potrzebne?

    O polityce rachunkowości wspólnoty zapomnij czym prędzej.

    Rozporządzenie MF o zasadach rachunkowości nie dotyczy wspólnot mieszkaniowych Wspólnoty same decydują w drodze uchwały o zakresie i sposobie prowadzenia "ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej" - patrz art. 22 ust. 3 pkt 10 oraz art. 29.1. Taki obowiązek istnieje już ponad 10 lat - nałożyła go na wspólnoty nowelizacja ustawy o własności lokali z 16 marca 2000 roku.

    Sprawozdanie służy wyłącznie wewnętrznemu rozliczeniu przed właścicielami - nie składa się go w US ani nigdzie indziej.
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    owner
    Nabywcy kupili lokale wraz z udziałem w nieruchomości wspólnej (gruncie i częściach wspólnych budynku). Zatem wartość rynkowa całej nieruchomości to suma cen transakcyjnych wszystkich lokali. Tylko - do czego Ci to potrzebne?
    Uzupełnię.
    Domyślam sie, że chciałabyś amortyzować budynek. Z powodów, które Ci opisał owner: odpada.

    Obowiązek potwierdzać saldo przysłane Ci przez kontrahenta - masz. Samemu nie masz obowiązku wysyłać potwierdzenia salda, ale sensownym jest to robić choćby w stosunku do właścicieli.
    owner
    Sprawozdanie służy wyłącznie wewnętrznemu rozliczeniu przed właścicielami - nie składa się go w US ani nigdzie indziej.
    Natomiast sporządzone dla właścicieli sprawozdanie finansowe jest elementem sprawozdania zarządu, które z kolei zostaje przyjęte przez zebranie właścicieli (uchwałą).
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.