wymeldowanie
siwecki
Użytkownik
sprawa wygląda następująco.
jest lokal mieszkalny będący własnością gminy. lokalem zarządca spółka miejska. gdy główny najemca zmarł jeden z synów (zameldowany ale nie przebywający w tym lokalu zgodnie z oświadczeniem głównego najemcy) chciał otrzymać to mieszkanie. po wielu sprawach sądowych został wydany jego nakaz eksmisji co dalej spowodowało jego wymeldowanie. druga z zameldowanych tam osób przebywała w zakładzie karnym.
mimo tego miasto przydzieliło lokal nowej rodzinie i nakazało spółce zawarcie umowy najmu z nowym najemcą.
obecnie z więzienia wróciła osoba która w tym lokalu jest zameldowana. właściciel tj. Gmina oczekuje od spółki aby wystąpiła z wnioskiem o wymeldowanie tejże osoby.
czy w tej sytuacji o wymeldowanie powinna wystąpić spółka czy może właściciel z urzędu sam powinien tego dokonać ?
na jakie przepisy się powołać aby wszystko było zgodne z literą prawa.
jest lokal mieszkalny będący własnością gminy. lokalem zarządca spółka miejska. gdy główny najemca zmarł jeden z synów (zameldowany ale nie przebywający w tym lokalu zgodnie z oświadczeniem głównego najemcy) chciał otrzymać to mieszkanie. po wielu sprawach sądowych został wydany jego nakaz eksmisji co dalej spowodowało jego wymeldowanie. druga z zameldowanych tam osób przebywała w zakładzie karnym.
mimo tego miasto przydzieliło lokal nowej rodzinie i nakazało spółce zawarcie umowy najmu z nowym najemcą.
obecnie z więzienia wróciła osoba która w tym lokalu jest zameldowana. właściciel tj. Gmina oczekuje od spółki aby wystąpiła z wnioskiem o wymeldowanie tejże osoby.
czy w tej sytuacji o wymeldowanie powinna wystąpić spółka czy może właściciel z urzędu sam powinien tego dokonać ?
na jakie przepisy się powołać aby wszystko było zgodne z literą prawa.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Art. 29.
1. Właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu jest obowiązany
potwierdzić fakt pobytu osoby zgłaszającej pobyt stały lub czasowy
trwający ponad 3 miesiące w tym lokalu. Potwierdzenia faktu pobytu osoby w
lokalu dokonuje się na formularzu meldunkowym w formie czytelnego podpisu
z oznaczeniem daty jego złożenia.
2. Osoby wymienione w ust. 1 są obowiązane do zawiadamiania właściwego organu
gminy o stałym lub czasowym pobycie innej osoby w ich lokalach (pomieszczeniach)
oraz o opuszczeniu przez nią tego lokalu (pomieszczenia), jeżeli osoba
ta nie dopełniła obowiązku meldunkowego. Zawiadomienie powinno być dokonane
niezwłocznie po upływie terminu określonego do wykonania obowiązku
meldunkowego.
Zatem właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu może złożyć wniosek o wymeldowanie.