bilans otwarcia a nowa adm.
zbigniewdanuta
Użytkownik
Przeglądając b.o. zauważyłam wątpliwości Pytając ksiegową co pod poszczególnymi pozycjami się znajduje, jakie to są faktury i na jakie kwoty- nie potrafi mi odpowiedzieć. Przyjmując w adm.w umowie jest pkt. ze adm.przejmie od poprzedniego adm.dokumentację fin.księgową itd. Wczoraj na moje następne pismo otrzymałam odpowiedź że nie otrzymano kont analitycznych od poprzedniej firmy,dlatego jest wymagana głębsza analiza b.o. co wiąże się z dodatkowym księgowaniem wszystkich operacji finansowych za poprzedni rok oraz że to nie było przedmiotem zawartej umowy z nową firmą adm.Zrozumiałam również że trzeba będzie za tą dodatkową usługę zapłacić/ale kto wspólnota czy zarząd a może nikt/Dla mnie jest to niezrozumiałe, tym bardziej że pomimo jak twierdzi adm.niedostarczenia potrzebnych dok.zapłacono w całości poprzedniej firmie za adm. Pod nowym spr.fin.podpisała się nowa firma w którym są moje watpliwości.Sądziłąm że przejmując m.in.dok.ksiegową powinny być przynajmniej kopie faktur-bo przecież trzeba je w końcu zapłacić. Proszę o podpowiedź co mogę z tym zrobić
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Art. 29.
1. Zarząd lub zarządca, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w
sposób określony w art. 18 ust. 1, jest obowiązany prowadzić dla każdej nieruchomości
wspólnej, określoną przez wspólnotę mieszkaniową, ewidencję pozaksięgową
kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz zaliczek uiszczanych
na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości
wspólnej.
Dlatego zaraz po zebraniu muszę zrobić aneks do umowy aby od nastepnego dnia wszystkie fry były podpisane przez zarząd i rozwiązać umowę o adm. A bank chyba na razie nie zmienimy bo chyba jest dobry ING.
W ing jest możliwa procedura dwu podpisów zlecających przelew
U mnie administratorka wpisuje do kompa fakturę a ja ją zatwierdzam. Bez tego zatwierdzenia przelew nie pójdzie. Polecam
Materiały od poprzedniego administratora powinien odbierać zarząd WM przy pomocy nowego administratora. Dzięki temu od razu będzie wiedział co zostało przekazane, a co nie.
Ta "głębsza analiza" to weryfikacja zapisów z faktur.
I to właśnie dzięki pełnej księgowości (jeśli robiono to prawidłowo) można szybko zweryfikować co wchodzi na B.O. Na każdym księgowanym dokumencie powinny być dekrety wskazujące na jakie konta został ten dokument zaksięgowany.
W przekazanych dokumentach powinien być również "Plan kont", który pozwoli na rozszyfrowanie dekretów...
W tym zakresie podlegają kontroli.
Oczywiście wszystkie WM podlegają kontroli US w zakresie podatku dochodowego z którego są ustawowo zwolnieni ( z drobnymi wyjątkami). Osobiście uważam to za totalną bzdurę, ale skoro Państwu nie żal papieru na CIT-y wielu milionów WM to trudno, po raz kolejny sporządzę ten nikomu niepotrzebny dokument.:bigsmile:
W tym zakresie kontrola zawsze jest możliwa i to nie podatnik o tym decyduje.