Faktura czy rachunek uproszczony?
Npmm
Użytkownik
Wystawiając fakturę za administrowanie nieruchomością mieszkalną nie naliczamy VAT-u.
1. Czy dokumentem potwierdzającym wykonanie usługi winna być faktura, czy rachunek uproszczony?
2. Jeżeli faktura to piszemy 0% VAT-u czy zw. z VAT-u?
1. Czy dokumentem potwierdzającym wykonanie usługi winna być faktura, czy rachunek uproszczony?
2. Jeżeli faktura to piszemy 0% VAT-u czy zw. z VAT-u?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Rozumiem, że wystawca jest płatnikiem Vat-u -więc wystawia faktura, jeżeli nie - rachunek.
Jeżeli wykonujący usługę jest płatnikiem VAT, to zawsze wystawia fakturę VAT.
Jeżeli nie jest płatnikiem, to wystawia rachunek. Nie ma już "rachunków uproszczonych". Najpierw sam piszesz, że usługa jest zwolniona (to prawda), a potem kombinujesz ze stawkami...
Jak zwolniona, to zwolniona.
Osoba z licencją, mająca umowę ze wspólnotą posiadającą zarząd, zarówno w świetle prawa, jak i faktycznie jest zarządcą.
Większość dyskusji o różnicach między jednym a drugim to dzielenie włosa na czworo.
A jak ktoś nie jest VAT-owcem, to nie ma prawa wystawiać faktury VAT.
W orzecznictwie organów administracyjnych,tak jak już napisał Owner, przyjmuje się, że "administrowanie" mieści się w zakresie pojęcia "zarządzanie".