miasto zalega z opłatami na rzecz Wspolnoty

mirekmirek Użytkownik
edytowano stycznia 2011 w Zarządzanie Nieruchomościami
Witam,nasza Wspólnota zarządza budynkiem mieszkalnym , w którym znajduje sie 10 mieszkań (8 mieszszkań jest wykupionych na własność a 2 mieszkania są własnością miasta Świdnica). Miasto nie reguluje opłat za te mieszkania Wspólnocie od ponad roku i zalega Wspólnocie z opłatami na około 3000zł. Administrator nie podejmuje żadnych działań aby ściągnąć dług tłumacząc się ,że miasto nie ma pieniędzy. Chcę zmobilizować Zarząd Wspólnoty aby podjął zdecydowane działania w celu ściągnięcia długu. Proszę mi odpowiedzieć jak tego mamy dokonać.

Komentarze

  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Pamiętaj, że po 3 latach Wasze roszczenie ulegnie przedawnieniu i przez sąd nic nie ściągniecie.
    Przeszukaj forum - jest sporo informacji na ten temat - łącznie z instrukcją jak wypełnić pozew, jakie są potrzebne załączniki, o pełnomocniku procesowym itp.
    Możecie też pozwać gminę w EPU (elektronicznym postępowaniu upominawczym - jest szybciej i taniej).
    Ale przede wszystkim zarząd musi chcieć. Administrator nie jest do tego potrzebny - zarząd reprezentuje wspólnotę i to on powinien przygotować pozew.
    Administrator ma dbać o interesy wspólnoty jako całości, a nie tłumaczyć dłużnika, że nie ma pieniędzy.
    To zresztą nieprawda - komornik potrafi znaleźć pieniądze, choćby na koncie gminy.
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano stycznia 2011
    Miasto nie ma 3 tys. zł? To kpina jakaś. Poza tym nawet gdyby to była prawda, to wspólnoty to nie obchodzi.
    Zacznij od tego, że zarząd wysyła miastu wezwanie do zapłaty z wyliczonymi kwotami + odsetki ustawowe + koszty powiadomienia (polecony z potwierdzeniem odbioru)
    Już tu na forum było, zofka przerabiała i po kilku awanturach gmina wszyściutko jej zapłaciła, bo tam głupcy nie pracują, wiedzą, że w sądzie by przegrali i jeszcze koszty sądowe zapłacili.
    W wezwaniu wyznacz termin do zapłaty zaległości (14-20 dni) i na końcu, że jak nie zapłacą, to zarząd wystąpi do sądu o wydanie nakazu zapłaty.
    Administratora macie kiepskiego, przecież to wy mu płacicie a nie miasto, więc czyje interesy on reprezentuje?

    Tu poczytaj jak to zofka załatwiła
    https://forum.zarzadca.pl/discussion/1747/1/kiedy-rozlicza-sie-udzial-gminy/
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano stycznia 2011
    [cite] koziorozka:[/cite]W wezwaniu wyznacz termin do zapłaty zaległości (14-20 dni)
    Proponuję wyznaczyć termin 7 dni.
    Termin zapłaty jest określony w ustawie o własności lokali - 10. dzień każdego miesiąca.
    Gmina już dawno jest po terminie, więc nie ma powodu, żeby okazywać jej jakieś szczególne względy. Wykonanie przelewu to 5 minut roboty.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    Wzór wezwania do zapłaty na stronie czasopisma Zarządca Portal Informacyjny:

    http://www.zarzadca.pl/wzory-uchwal-i-umow/inne-wzory-dokumentow/764-wezwanie-do-zaplaty---przedsadowe.html
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.