Wynagrodzenia dla zarządu WM
EDDIE
Użytkownik
W jakiej wysokości, czy przedziale wartości (w praktyce) mieszczą się wynagrodzenia dla zarządu? Zakładam, że wspólnota ma około 60 lokali.
Czy można ustalić jedną kwotę dla całego zarządu tak, by zarząd mógł według własnej oceny podzielić tą kwotę między siebie zgodnie z tym, co kto wykonywał i ile pracy włożył??
Czy można ustalić jedną kwotę dla całego zarządu tak, by zarząd mógł według własnej oceny podzielić tą kwotę między siebie zgodnie z tym, co kto wykonywał i ile pracy włożył??
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Z tego wynika że poszczególnie dla danego członka zarządu ustala się kwotę wynagrodzenia w zależności od jego wkładu pracy w zarządzanie.
Żeby sobie pomóc przy ustaleniu wynagrodzenia stworzyć katalog czynności wykonywanych przez danego członka zarządu lub ogólnej- wyznaczyć pewne ramy jego obowiązków.
Z treści UWL: "...ustalenie wynagrodzenia zarządu.."
Czyli można przyjąć, że ustala się wynagrodzenie dla zarządu jako organu.
Uważam odwrotnie niż elan.
Jak się pojawi wynagrodzenie (hipotetycznie) czterocyfrowe dla jednego członka a trzy cyfrowe dla drugiego to pojawią się pytania "dlaczego temu tyle, a dlaczego tamtemu aż tyle"
ale tytuł zobowiązania wspólnoty dałbym nie "Wynagrodzeni Zarządu WM" lecz "Utrzymanie Zarządu WM" Można i tak, ale lepiej jest w uchwale WM ,na podstawie regulaminu pracy Zarządu WM (kto za co odpowiada) przyznał im imienne wynagrodzenie / utrzymanie.
Najlepsze byłoby ustalenie równej kwoty dla każdej osoby.
Nie sądzę.
Zapodałem ten temat, bo jesteśmy młodą wspólnotą, zarząd liczy 6 osób i nikt nie chce ani nie został członkiem zarządu by zarobić jakieś pieniądze. Myślę, że inni tak jak ja, chcą by mieć wpływ na to co się dzieje i co się będzie działo w naszym nowym miejscu zamieszkania, a poza tym, zdajemy sobie sprawę, że ktoś tym musi się zająć i wszytko po kolei zorganizować.
Inna sprawa, że wkład pracy jest różny w naszym zarządzie, jedni bardziej się udzielają, inni mniej.
Po pierwszym miesiącu widać, że roboty jest sporo, przyjęcie wszystkiego od dewelopera, nowe umowy, ustalenie stawek, wybór zarządcy do administrowania wspólnotą, itp. itd.
Zarząd poświęca nie tylko czas, ale coraz częściej idą za tym wymierne wydatki chociażby na przejazdy, telefony...
KubaP, 600zł brutto do podziału ale miesięcznie czy rocznie??
Właśnie o takich kosztach pisałem, sęk w tym, że trudno te koszty dokładnie wyliczyć. Trzeba by było je w przybliżeniu oszacować.
"ZA DARMO MAMY TYLKO TO, CO ZROBIMY SAMI" - wybór należy do Was.