Koszty na przełomie roku

rajazrajaz Użytkownik
Zastanawiam się nad sposobem ujęcia w księgach rachunkowych wspólnoty faktury za wodę (data wystawienia 28-01-2011), na której wykazano zużycie wody za jeden dzień grudnia 2010 oraz za 28 dni stycznia 2011 roku. Nie zamknąłem jeszcze ksiąg, więc spokojnię mogę przypisać część kosztów do roku 2010. W związku z tym mam pytanie: czy na podstawie wystawionej faktury oraz zgodnie z zasadą memoriału, doksięgować zużycie za jeden dzień grudnia 2010 roku (polecenie ksiegowania) w roku 2010?
Czy w takim przypadku doksięgowana kwota kosztu zakupu wody za jeden dzien grudnia będzie KUP roku 2010?

Komentarze

• Opcje
    AgnesAgnes Użytkownik
    edytowano listopada -1
    A mnie generalnie interesuje rozliczenie. Jak mam się do tego zabrać. Np rachunek za śmieci za XII 2010 zapłacony w styczniu 2011, rachunek zaliczyć na styczeń czy rozliczyć jeszcze w tamtym roku. To samo z wodą. Jestem zarządcą i "księgową" (bez doświadczenia, w tym bałaganie dopiero rok). Potrzebuje jakichś wskazówek
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    nie znam się na księgowości. U mnie wykazujemy faktyczne wydatki w danym roku, czyli faktury zapłacone do 31 grudnia, ale kilka lat temu było inaczej - faktury (wydatki) ZA dany rok, czyli jeszcze faktury przychodzące w styczniu za grudzień poprzedniego.
    Ten nowy sposób wydaje mi się logiczniejszy dla mieszkańców
  • Opcje
    AgnesAgnes Użytkownik
    edytowano listopada -1
    dobra śmieci niech tak zostanie, faktura zapłacona w styczniu pójdzie w koszty na rok 2011 - a co z wodą?
    mam przypadek że jeden z właścicieli wpłacił jeszcze w grudniu za wodę pozostali w styczniu no i WM zapłaciła rachunek za wodę w styczniu. Mogę tą wodę rozliczyć jeszcze w starym roku? Nie będzie to błędem? A dla mnie to będzie w miarę przejrzyste i jasne.
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1