Zarządzanie lokalami komunalnymi we wspolnocie mieszkaniowej
baszko000
Użytkownik
Proszę o pomoc. Zarząd wspólnoty nie chce przejąć lokali komunalnych wraz z nieruchomością. Lokali wyodrębnionych jest 18, a niewyodrębnionych 6. Czy Gmina może w dalszym ciągu zarządzać swoimi lokalami i czy musi wpłacać zaliczki za te lokale co miesiąc czy np. co kwartał. Przecież musi mieć zabezpieczenie dla tych lokali gdyby wydarzyło się coś nieprzewidzianego.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Każdy właściciel lokalu zarządza nim jak jak chce (przestrzegając prawa)
Czym innym jest zarządzanie częściami wspólnymi nieruchomości.
Gmina jest właścicielem lokalu/lokali a każdy z właścicieli musi uczestniczyć w kosztach zarządu nieruchomości wspólnej (wspólnoty) czyli wpłacać ustalone zaliczki.
1. wyodrębniony lokal (wraz z pomieszczeniem przynależnym)
2. samodzielne lokale niewyodrębnione (wraz z pomieszczeniami przynależnymi) stanowiące własność dotychczasowego właściciela
3. nieruchomość wspólną obejmująca grunt oraz te części budynku i urządzenia, które nie służą wyłącznie do użytku właścicieli lokali (zarówno wyodrębnionych, jak niewyodrębnionych). zob. np. komentarz do art. 3 uwl R. Strzelczyk, A. Turlej, Własność lokali. Komentarz, C.H.Beck, W-wa 2007. Całość zaś tworzy wspólnotę mieszkaniową.
Gmina jest takim samym właścicielem lokali, jak pozostałe osoby i winna wnosić zaliczki zgodnie z art. 15 uwl.
Odnośnie zaliczek- to gmina je wpłaca jak każdy właściciel, najemcy natomiast rozliczają się z gminą.