co można zrobić gdy domofon głośno pracuje

dropsdrops Użytkownik
Proszę o pomoc bo czuję się całkowicie bezsilna. Konserwator, jak sam przyznał, zamontował nowy zamek ( nie wiem czy to fachowe określenie) domofonu - w drzwiach wejściowych na klatkę schodową. To coś powoduje, że po wklepaniu kodu domofonu drzwi wejściowe się otwierają. To nowe urządzenie bardzo głośno chodzi przy otwieraniu drzwi - warczy. Mam mieszkanie zaraz przy bramie i szczególnie w nocy ten warkot po prostu mnie budzi. Zgłosiłam problem zarządowi wspólnoty. Prezes stwierdził, że nic nie może poradzić bo nawet wymiana tego urządzenia na inne też powoduje hałas. Po prostu muszę przeczekać, aż się urządzenie rozluźni. Zaproponowałam, że jeśli on nie potrafi zaradzić to ja wezwę fachowca na koszt wspólnoty by usunął hałas. Stwierdził, że w żadnym wypadku bo tu chodzi o mój komfort mieszkania i to moja sprawa. Nie wiem czy można ten hałas usunąć, czy to zła wola prezesa. Co mogę zrobić?

Komentarze

  • Opcje
    MirekLMirekL Użytkownik
    edytowano listopada -1
    drops - jeżeli zamontowaliście domofon cyfrowy, prawdopodobnie tak, bo mówisz o kodzie, to sprawa jest prosta. Miałem taką samą sytuację u siebie. Początkowo sądziłem,że to wina rygla, ale zmiana na nowy nic nie dała. A sprawa okazała się prozaicznie prosta. Zmiana częstotliwości na wartość = zero. Cisza jak makiem zasiał. Dla "fachowca" to minuta roboty. U siebie mająć instrukcję i kod serwisowy urządzenia mogę to zrobić w każdej chwili. Niestety Prezes mije się z prawdą. Jaki masz t:bigsmile:yp domofonu?
  • Opcje
    dropsdrops Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Na domofonie pisze LASKOMET CD 2501, czy mogę to zrobić sama, jeśli tak to jak?
  • Opcje
    dropsdrops Użytkownik
    edytowano listopada -1
    KubaP - dziękuję, jest tam poruszony mój problem, ale dla mnie to czarna magia, muszę poprosić kogoś bardziej kumatego.
  • Opcje
    MirekLMirekL Użytkownik
    edytowano listopada -1
    drops - widzisz jak wszystko jest proste w dobie internetu. W Twoim wypadku chodzi o procedurę P-1-11 czestotliwość napięcia zasilającego elektrozaczep ma być zero ( str. 17 instrukcji) Każdy monter domofonów zrobi to w 1 minutę, musi znać kod serwisowy. Nie chcę ci zaciemniać, znajdź fachowca. Mam taki sam domofon.:bigsmile:
  • Opcje
    dropsdrops Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Dziękuję
  • Opcje
    dropsdrops Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Chciałam tylko napisać, że gdy pisemnie przekazałam zarządowi powyższe informacje, to prezes zażądał ode mnie kodu serwisowego (!). Jego zdaniem warczący domofon to mój problem bo urządzenie jest fabrycznie nowe.
  • Opcje
    dropsdrops Użytkownik
    edytowano listopada -1
    A żeby było ciekawiej to otrzymałam informację, że kod serwisowy posiada tylko firma która montowała domofon, czy kolo się zamyka i wracam do zarządu, który posiada tę informację.
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano lutego 2011
    idź do administratora. Niech przy tobie zadzwoni do tej firmy i umówi termin wizyty serwisanta
  • Opcje
    dropsdrops Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Gdyby to było takie proste. U nas nie ma administratora, jest zarząd wybrany spośród właścicieli od ponad 10 lat. W jego skład wchodzą prezes i wiceprezeska. Są niereformowalni i naprawdę nie przesadzam.
  • Opcje
    MirekLMirekL Użytkownik
    edytowano listopada -1
    drops - czyli nic się na da zrobić? Albo wytęż siły i staraj się zmienić prezesa i prezeskę, albo opłać montera, który usunie nieprawidłowość, i żądaj zwrotu kosztów.Gdzieś w instrukcji jest informacja na temat kodu fabrycznego, jest on umieszczony w środku centralki. Rozumiem,że nie macie konserwacji domofonu? U mnie miesięcznie jest to 48 zl, i wizyta konserwatora na telefon. Urządzenie jest praktycznie bezawaryjne, w ciągu 4 lat z 6 wymieniłem (osobiście) dwa rygle (zamki). Powiedz prezesowi, że jak będziesz znała kod serwisowy to sobie sama będziesz regulowała domofon i zmieniała codziennie kody wejściowe. Prezes się kompromituje.
  • Opcje
    dropsdrops Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Konserwacja? a co to jest. Nasz zarząd uważa, ze wszystko sam potrafi. Czasami widząc ich zachowanie i brak wiedzy, którą można zdobyć w inetrnecie ( sama to robię) zastanawiam się gdzie ci ludzie się uchowali. A jestem od nich starsza. Dzięki za wsparcie.
  • Opcje
    surfersurfer Użytkownik
    edytowano listopada -1
    to prezes zażądał ode mnie kodu serwisowego (!). Jego zdaniem warczący domofon to mój problem bo urządzenie jest fabrycznie nowe.
    Zarząd ma obowiązek posiadać dokumentację techniczną urządzenia,
    Pomocne piśmiennictwo:
    (...)... Ważną kwestią jest również przejęcie [przez zarządce-przyp.Surfer] kodów dostępu (serwisowych) do urządzeń...(..)
    źródło:Zarządzanie nieruchomościami komercyjnymi -praca zbiorowa pod redakcją Iwony Foryś

    w przeciwnym razie, firma montująca urządzenie, w umowie, powinna gwarantować pakiet serwisowy dla urządzenia.
    Zarząd WM jest dla Ciebie (kieruje Twoimi sprawami) ma umówić serwisanta i to poprawić/zmienić.
  • Opcje
    dropsdrops Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Po ponad tygodniowej wojnie poprawiono pracę domofonu.
  • Opcje
    MirekLMirekL Użytkownik
    edytowano listopada -1
    drops -cieszę się z tego olbrzymiego sukcesu Waszej WM, chociaż powinna to być norma.Proponuję skłonić Zarząd do podpisania umowy na konserwację domofonu, małe pieniądze, duza korzyść.
    surfer - Zarząd nie ma obowiązku "prawnego" posiadania takej dokumentacji! To wynika z logiki i zdrowego rozsądku. Dla chcącego nic trudnego, w parę minut można znależć ją w internecie.Zarząd znalazł i co? Nic.Awarię "musi" usunąć fachowiec.
    I bez przesady, że Zarząd jest dla Ciebie i kieruje twoimi sprawami. To trąci "demagogią".
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    surfer - Zarząd nie ma obowiązku "prawnego" posiadania takej dokumentacji!
    To wynika z logiki i zdrowego rozsądku.
    MireczkuL czy ty wiesz co oznacza skrót DTR
  • Opcje
    MirekLMirekL Użytkownik
    edytowano listopada -1
    KubaP- nie mam zielonego pojęcia , a Ty wiesz co znaczy skrót AM?
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] MirekL:[/cite]KubaP- nie mam zielonego pojęcia ,
    A dobrze by mieć, jako takie pojęcie o Dokumentacji Techniczno - Ruchowej urządzeń zainstalowanych w nieruchomości, zwłaszcza ją posiadać, a nie tylko liczyć na zbiory internetowe.
    Widać mieliśmy różnych "profesjonalnych" wykładowców w szkole.:wink:
  • Opcje
    MirekLMirekL Użytkownik
    edytowano listopada -1
    KubaP -Dokumentacja-Techniczno-Ruchowa - wspaniała nazwa. Dobrze by było posiadać taką dokumentację? Czy ja twierdziłem inaczej KubeczkuP? Ja nie miałem żadnych takich "profesjonalnych " wykładowców jak Ty, ponieważ ja nie jestem zarządcą!! Sprawuję Zarząd w imieniu właścicieli. Od mojego poprzednika, licencjonowanego zarządcy otrzymałem to co chciał mi przekazać, nie to co powienien mi przekazać.. Sprawa oparła się o prokuraturę, wiele dokumentów odzyskałem. Ale skorzystam z okazji i zapytam Cię, a jaki to przepis prawny nakazuje posiadanie DTR?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.