sprawozdanie roczne
eee
Użytkownik
Mam pytanie: jak ująć w sprawozdaniu rocznym wspólnoty wydatki na ocieplenie bloku w sytuacji gdy f-ra została wystawiona na całość modernizacji ale płatności odbywają się w 10 miesięcznych ratach (na przełomie roku). Na koniec 2010 roku zostało spłacone ok 27 tys. Zobowiązanie wobec firmy wykonującej zlecenie wynosiło na 31.12.2010 roku ok 23 tys. Wydatki na ten cel pokrywane są z Funduszu Remontowego. Czy cały koszt wykonanego remontu wrzucić w koszty roku 2010 czy tylko poniesiony rzeczywiście wydatek (kasowo). Gdyby ująć cały wydatek FR na koniec roku byłby ujemny. Czy pokazać zobowiązanie na roczliczeniach międzyokresowych kosztów? Będę wdzięczna za odpowiedz.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Gdybyś uwzględniła cały wydatek na koniec roku było by to niezgodne ze stanem faktycznym kasy.
r.m.k. nie mają nic do tego. Koszty dotyczą tylko 2010 r.
Chętnie udostępnię ten artykuł, gdyby ktoś potrzebował.
Osobiście wyciągnę kontrargument:
Art. 15, ust. 4d uopdop mówi w zdaniu pierwszym: Która jest płynna i ma inny wymiar wartościowy dla każdego podmiotu. Należałoby tu przyjąć wymiar procentowy. Rozliczamy w czasie wydatki na remont stanowiące co najmniej 5 % wydatków rocznych na remont.
art. 15 ust. 4e
Za dzień poniesienia kosztu uzyskania przychodów, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4f-4h, uważa się dzień, na który ujęto koszt w księgach rachunkowych (zaksięgowano) na podstawie otrzymanej faktury (rachunku), albo dzień, na który ujęto koszt na podstawie innego dowodu w przypadku braku faktury (rachunku), z wyjątkiem sytuacji gdy dotyczyłoby to ujętych jako koszty rezerw albo biernych rozliczeń międzyokresowych kosztów.
Skoro dla celów rachunkowych dany koszt będziemy rozliczać w czasie (aktywować), to również dla celów podatkowych powinien być uznawany za kup, w dacie poniesienia (zaksiegowania).
Należałoby jednak podjąć w tej kwestii uchwałę, też uważam że warto.