remont instalacji części wspólnej w pomieszczeniu przynależnym do lokalu
maria.jacak
Użytkownik
Mam pytanie, dla mnie bardzo ważne.
Wykupiliśmy mieszkanie wraz z pomieszczeniem przynależnym, w którym są zamontowane instalacje CO, wodne i kanalizacja.Wnioskowaliśmy do Zarządu o wniesienie opłat za pobór energii ( tj. zamontowanie licznika), pobór ciepłej i zimnej wody ( zamontowanie wodomierzy na własny koszt). Nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi. Teraz rozpoczęto remont instalacji wodnej i kanalizacyjnej w całym bloku, lecz bez uwzględnienia naszego pomieszczenia. Poinformowani zostaliśmy przez jedną osobę z Zarządu, że będziemy mieli wszystkie instalacje odcięte, bo nie płacimy funduszu remontowego za to pomieszczenie. Nikt z nami wcześniej o tym nie rozmawiał, ani nie było w tej sprawie spotkania ani uchwałyJakie mamy prawo ?
Wykupiliśmy mieszkanie wraz z pomieszczeniem przynależnym, w którym są zamontowane instalacje CO, wodne i kanalizacja.Wnioskowaliśmy do Zarządu o wniesienie opłat za pobór energii ( tj. zamontowanie licznika), pobór ciepłej i zimnej wody ( zamontowanie wodomierzy na własny koszt). Nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi. Teraz rozpoczęto remont instalacji wodnej i kanalizacyjnej w całym bloku, lecz bez uwzględnienia naszego pomieszczenia. Poinformowani zostaliśmy przez jedną osobę z Zarządu, że będziemy mieli wszystkie instalacje odcięte, bo nie płacimy funduszu remontowego za to pomieszczenie. Nikt z nami wcześniej o tym nie rozmawiał, ani nie było w tej sprawie spotkania ani uchwałyJakie mamy prawo ?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Co rozumiesz przez "legalizację wszystkich mediów"?
Czy masz tam liczniki (wody, ciepła)? Kto je zakładał i plombował?
Rozumiem przez to, że faktycznie płacicie na FR, tylko przewodniczący zarządu twierdzi inaczej? Czy może nie płacicie na FR, ale chcecie to czynić?
FR płaci się zgodnie z posiadanymi udziałami w nieruchomości wliczając w to pomieszczenia przynależne takie jak np. pomieszczenia gospodarcze, komórki, piwnice.
maria.jacak, sama dajesz odpowiedzi na swoje pytania. Skoro jak piszesz "zaliczki na FR mam pobierane ale za metry tylko lokalu mieszkalnego" to znaczy, że FR od pomieszczenia gospodarczego nie płacisz.
Zwróć się do zarządu o uzgodnienie opłat i wyliczenie ich razem z FR od pomieszczenia gospodarczego tak, by to pomieszczenie traktowane było jak inne pomieszczenia.
Nie pozywaj do Sądu o złośliwość ludzką bo nic ci to nie da, wręcz przeciwnie.
Czy jest wykorzystywane dla celów mieszkalnych?
Dlaczego wspólnota nie obciążała Państwa opłatami? To w szczególności błąd zarządzającego, który powinien teraz dokonac naliczenie trzy lata wstecz (ze względu na przedawnienie).
Zarządzający nie ma prawa odcinac instalacji z tego powodu.
Czy inni właściciele mają podobne instalacje w swoich pomieszczeniach? Odnośnie prądu, to proszę się zgłosic do energetyki, zawrzec indywidualną umowę.
Kto prowadzi księgowość we wspólnocie (FR)?
Masz na piśmie że zwracałaś się do zarządu o opomiarowanie piwnicy i doliczenie za nią FR?
Piszesz, że nikt z właścicieli nie płacił za piwnice (pomieszczenia przynależne).
Dlaczego w takim razie tylko ciebie odcięli?
Pytanie też w takim razie w jaki sposób (jak wyliczone) rozliczane macie koszty zarządu nieruchomością wspólną, sprzątanie, windę itp. - to powinno być rozliczane według udziałów a udziały to całość powierzchni (lokal + piwnica)?
Do sądu nie masz po co iść - aby wygrać cokolwiek w sądzie musisz mieć sprawę oczywistą, prostą i zrozumiałą dla sędziego, a i to wynik niepewny.
Rozmawiaj z zarządem wspólnoty, przedstaw swoje argumenty, uzasadnij, zażądaj też wyjaśnień itd - tak prosta sprawa powinna być rozwiązana na miejscu i to polubownie - no chyba że członkowie zarządu "chorują na tępotę" co również często się zdarza.
Koszty zarządu mamy naliczane % od udziału za metry mieszkalne. Wystąpiłam z pismem do zarządu o wyjaśnienie. Zarząd w protokole na zebraniu zapisał, że odpowiedź będzie w terminie ustawowy tj. 30 dni. Tylko nie wiem, jakiej ustawy? Bo w Ustawie o Wspólnotach mieszkaniowych nic takiego nie ma. Ta sprawa nie podlega przecież KPA
I rada praktyka: jak się chce poprawić działanie swojej wm, to trzeba wejść do zarządu i samemu wziąć się do roboty. Samym narzekaniem, krytykowaniem (choćby najsłuszniejszym) nic się nie zdziała
W zgłoszeniu należy określić rodzaj, zakres i sposób wykonywania robót budowlanych
oraz termin ich rozpoczęcia. Do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie,
o którym mowa w art. 32 ust. 4 pkt 2, oraz, w zależności od potrzeb, odpowiednie
szkice lub rysunki, a także pozwolenia, uzgodnienia i opinie wymagane
odrębnymi przepisami. W razie konieczności uzupełnienia zgłoszenia właściwy
organ nakłada, w drodze postanowienia, na zgłaszającego obowiązek
uzupełnienia, w określonym terminie, brakujących dokumentów, a w przypadku
ich nieuzupełnienia – wnosi sprzeciw, w drodze decyzji.
Jak nie przyjdzie żadne pismo w/w sprawie w ciągu 30dni można rozpoczynać pracę.
Jak mawia klasyk: "oczywista oczywistość"