jakie uchwały podjąć
helenkam
Użytkownik
Zbliża się zebranie i mam pewne wątpliwości:
--czy w przypadku kiedy centralne ogrzewanie było rozliczane za okres pażdziernik -wrzesień i nie było w kosztach utrzymania nieruchomości wspólnej powinniśmy podjąć uchwałę, że koszt dostarczenia do częsci wspolnej i lokali zaliczamy do kosztów utrzymania i rozliczamy rokiem obrachunkowym
--woda w lokalach rozliczana przez dostawcę , różnica wskazań przypisana nieopomiarowanym zgodnie z regulaminem, na dzień dzisiejszy wszystkie lokale opomiarowne i w planie gospodarczym należy umieścić zaliczkę na pokrycie różnic, potrzebna uchwała i nowy regulamin rozliczania ? żadna wcześniejsza uchwała nie zaliczała kosztów dostawy wody do kosztów utrzymania
--w kosztach utrzymania nie było dotychczas kosztów wywozu śmieci, płacimy od osoby, czy potrzebne są uchwały?
--czy w przypadku kiedy centralne ogrzewanie było rozliczane za okres pażdziernik -wrzesień i nie było w kosztach utrzymania nieruchomości wspólnej powinniśmy podjąć uchwałę, że koszt dostarczenia do częsci wspolnej i lokali zaliczamy do kosztów utrzymania i rozliczamy rokiem obrachunkowym
--woda w lokalach rozliczana przez dostawcę , różnica wskazań przypisana nieopomiarowanym zgodnie z regulaminem, na dzień dzisiejszy wszystkie lokale opomiarowne i w planie gospodarczym należy umieścić zaliczkę na pokrycie różnic, potrzebna uchwała i nowy regulamin rozliczania ? żadna wcześniejsza uchwała nie zaliczała kosztów dostawy wody do kosztów utrzymania
--w kosztach utrzymania nie było dotychczas kosztów wywozu śmieci, płacimy od osoby, czy potrzebne są uchwały?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
rozliczamy tak jak wszystko inne na 31 grudnia 2010 (od 1 stycznia 2010) - wpłaty/wydatki
woda - potrzebny wam regulamin rozliczania tzw. uchybu, czyli różnicy miedzy licznikami indywidualnymi a zbiorczym. Trzeba w nim także uwzględnić co z lokalami, których nie udostępniono do spisania wodomierza (ryczałt, poprzednie zużycie + x%). Uchyb można rozlliczać proporcjonalnie do indywidualnego zużycia albo na osobę (nie polecam z metrażu), ale to zależy tylko od was
Uchwała na śmieci jest konieczna
Na jakiej podstawie można?
"rozliczenia strat i nadwyżek wynikających ze sprawozdania finansowego"
(tzw. rozliczenie zerowe) wg zasad popartych przez większość właścicieli.